Nincsenek felkészülve kibertámadásokra a magyar cégvezetők

A Sophos regionális felmérése szerint a magyar vállalatok vezetőinek csupán 20 százaléka kapott kiberbiztonsági képzést.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A zsarolóprogramok nagyobb valószínűséggel céloznak meg nagyobb forgalmú vállalatokat

Átlagosan minden ötödik válaszadó közvetlen kapcsolatba került zsarolóvírus támadásokkal, amelyeket olyan rosszindulatú program segítségével hajtottak végre, amely titkosítja az adatokat és váltságdíjat követel. Ebben az esetben azonban egyértelmű összefüggés van a vállalati forgalom nagysága és e veszély előfordulása között.

A zsarolóvírus támadást a legfeljebb 300 millió forint éves bevétellel rendelkező vállalatoknál dolgozó válaszadók mindössze 3 százaléka tapasztalta. Ahol a bevétel eléri az 1,2 milliárd forintot, ott ez a 17 százalékot is elérte. A legnagyobb cégeknél (1,2 milliárd forint bevétel) ez akár 31 százalék.

A kiberbűnözők pontosan tudják, mely cégeket célozzák meg zsarolóvírus támadásokkal. Áldozataik nagy forgalmat generáló cégek, amelyektől potenciálisan a legmagasabb váltságdíjat követelhetik. A foglalkoztatottság szempontjából a vállalat mérete kevésbé fontos, bár a kutatások azt mutatják, hogy a leggyakrabban az 50-250 alkalmazottat foglalkoztató cégeket támadják meg – magyarázza a Szappanos Gábor.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo