Nincsenek felkészülve kibertámadásokra a magyar cégvezetők

A Sophos regionális felmérése szerint a magyar vállalatok vezetőinek csupán 20 százaléka kapott kiberbiztonsági képzést.

Az elmúlt két év eseményei, mint például a világjárvány és az orosz ukrajnai invázió szemmel láthatóan nem váltottak ki elég nagy érdeklődést az adatbiztonsági kérdések iránt.  A magyar vállalatok alig 17 százaléka rendelkezik kiberbiztonsági politikával és eljárásokkal a kibertámadás esetére. Ebben a tekintetben sokkal rosszabbul állunk, mint a lengyelek és a csehek, van még hova fejlődnünk. Minél kisebb a cég, annál rosszabb a helyzet sajnos – kommentálja Szappanos Gábor, a Sophos kiberbiztonsági szakértője.

Ahol több mint 250 embert foglalkoztatnak, a vezetők, igazgatók vagy igazgatósági tagok csaknem 70 százaléka nem kapott kiberbiztonsági képzést. A középvállalatoknál ez az arány elérte a 85 százalékot. A probléma minden harmadik, legfeljebb 50 főt foglalkoztató kisvállalkozást is érint.

Összehasonlítva a magyarországi adatokat (a válaszadók 80 százaléka nem képzett), a Cseh Köztársaságban a válaszadók 57 százaléka nem kapott kiberbiztonsági képzést, Lengyelországban viszont csak 28 százalék nem végzett el képzést. A magyar adat rendkívül aggasztó, hiszen minden harmadik cégnél ezek az emberek felelősek az adatvédelemért.

Adathalászat

A magyar cégek vezetőinek 77 százaléka találkozott már spamekkel vagy gyanús üzenetekkel a munkahelyi e-mail postaládájában. A Sophos felmérése azt is mutatja, hogy a vezetők 34 százaléka kapott hamis SMS-eket, míg 41 százalék találkozott már a bejelentkezési adatokkal kapcsolatos adathalász kísérletekkel.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo