Az előfizetők híváslistákkal tudják bizonyítani igazukat, ugyanakkor a szolgáltatók részletes számlái nem tartalmaznak értékelhető magyarázatot a magas számlákra. Az OFE kérésére mindhárom mobilszolgáltató csak a számlázási rendszerük intaktságát (harmadik, független fél által hitelesített voltát) bizonygatja, az előfizetők védelmében hozott hathatós intézkedésről azonban nem kaptunk tájékoztatást.
Évekkel ezelőtt az internet korszak kezdetén az úgynevezett betárcsázó kapcsolatok idején már találkoztunk ilyen jelenséggel: különböző kémvírusok meghatározott kapcsolatokat hoztak létre kárt okozva az előfizetőknek és tisztes hasznot a távoli ismeretlen és a hazai jól ismert szolgáltatóknak. Akkor is hosszas vita és harc után született meg a Nemzeti Hírközlési Hatóság döntésére olyan rendszer, amely egyrészt felhívta a figyelmet az anomáliákra és a védekezés módszereit is a fogyasztók kezébe adta.
Véleményünk szerint veszélyes tendencia látszik kibontakozni, amely mindhárom mobilszolgáltatót és rajtuk keresztül a fogyasztókat érinti. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület kéri a szolgáltatókat, hogy lelkiismeretesen vizsgálják meg az okokat, és találják meg a védekezést a jelenség ellen, egyben kérjük a szélessávú mobil internettel rendelkező ügyfeleket, figyeljék rendszeresen a szolgáltatók weboldalain megtalálható forgalomszámlálókat, és idejében jelezzék az ügyfélszolgálatoknak, ha a normálistól eltérő forgalmat észlelnek.