A MOM negyedévenként tárja fel az Internethez hozzáférők, a használók és a lakosság többi részének beállítódását a világhálóval szemben. Az idei első negyedévi adatok szerint két év alatt megduplázódott a net vásárlóinak a száma, és a növekedés üteme várhatóan gyorsul.
Az E-kereskedelem sajtossága, hogy a vevőkör kétharmada férfi, és csak egyharmada nő. Hasonlóan többséget alkotnak a férfiak azok között, akik tervezik, hogy elkezdenek vásárolni a net-en. A válaszadók 46 százaléka 3 000-10 000 forint közötti értékben vásárol a hálózaton keresztül. A "maradék" szinte egyforma arányban osztozik a 10 000 fölötti, továbbá a 3 000 forint alatti kosáron.
Életkor szerint a 18-29 évesek a leggyakoribb internetes vásárlók, míg a másik nagy csoportot a 30-49 évesek alkotják. Az E-vásárlás tervezői között még inkább felülreprezentáltak a 18-29 évesek, és ebből a szempontból a 30-39 évesek már megelőzik a 40-49 éveseket.
Foglalkozás alapján a vállalkozók és vezetők adják az internetes vásárlók egynegyedét, majd a szellemi tevékenységet végzők következnek. Ugyanakkor a vásárlást tervezők legnagyobb csoportját a tanulók alkotják.
Az internetezők lakóhelyének típusa szerint a vásárlók aránya összefügg azzal, hogy Budapesten, megyeszékhelyen, városban vagy községben laknak: a nagyobb helységek lakói között jóval nagyobb a net-en már vásároltak aránya, mint a kisebbekben. Ettől eltérően azonban a vásárlást tervezőknél már kiegyenlítettebbek az arányok. Magyarán, a községekben és kisebb vidéki városokban élő internetezők is előbb-utóbb bekapcsolódnak az E-kereskedelembe.
Vagyoni helyzet szerint hasonló a trend. A tehetősebb internetezők között sokkal gyakoribb valamely áru beszerzése a hálón keresztül, mint az alacsonyabb jövedelműeknél. A vásárlást tervezők között már szintén kiegyensúlyozottabbak az arányok.
A különböző árucikkek közül egyaránt 40 000-nél többen vettek már könyvet, továbbá CD-t. S meghaladja a 10 000-et azok száma, akik hardvert, ételt, szórakoztató elektronikai készüléket vagy felhasználói programot vásároltak net-en.
A fizetés módjára legelterjedtebb az utánvét, a vásárlások háromnegyedének ellenértékét így fizetik ki.
A Netsurvey felmérése arra is választ ad, hogy mely termékcsoportok beszerzése előtt szokásos a tájékozódás a hálón. Legtöbben könyvről és CD-ről szereznek be információt, utána az utazás, majd a banki, pénzügyi szolgáltatás, továbbá az autó, lakás és ingatlan következik. Az információk szerzéséhez a legismertebb kereső az Altavizsla, megelőzve az Origót és az Indexet.
Az interneten még soha nem vásárlók egyharmadánál a bizalom, 5-5 százalékánál pedig az újító kedv, illetve az Internethez való hozzáférés lehetősége hiányzik - derül ki a minap publikált felmérésből.
Negyedmillióan terveznek vásárlást az Interneten
Egyelőre az Internethez hozzáférők közel öt százaléka vásárol is elektronikus úton. Jelenlegi 75 000 főnyi létszámuk azonban a közeljövőben többszörösére növekedhet, jelentette be Bokker Sándor , a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója egy szerdai sajtótájékoztatón Budapesten. A cége által végzett, „Magyar Online Monitor” (MOM) című kutatás ugyanis feltárta, hogy az internetezők közül 200-250 ezren terveznek vásárlást a világhálón keresztül.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.