Ahhoz, hogy a web-oldallal egy vállalkozás elérje célját, minimum három szempontnak meg kell felelnie. Jelesül alkalmaznia kell a fejlett technológiát, gondoskodnia kell arról, hogy legyen forgalma a web-helyének és tanácsadást kell nyújtania a weben keresztül. A magyar vállalatok jellemzően beérik az első feltétel teljesítésével, és a másik kettőre nem fordítanak figyelmet. De vajon miként növelhető egy web-oldal látogatottsága?
Egy felmérés szerint az oldalakra látogatók 4 százalékának hívta fel a figyelmét a web-címre nyomtatott hirdetés, 8 százalék látta-hallotta televízióban, rádióban, 20 százaléka az interneten másutt elhelyezett bannerekből szerzett róla tudomást, 32 százalék ismerősétől hallotta, 36 százalékának pedig internetes tartalomkereső dobta ki a címet.Ezért, ha azt szeretnénk, hogy minél többen találják meg a világhálón a cégünkről elhelyezett információkat, gondoskodjunk róla, hogy a tartalomkeresők minél több kulcsszó alapján és lehetőleg az első találatok között találja meg az anyagainkat. Ezután a látogatónak friss információt kell nyújtani. Nézzünk szét ebből a szempontból a magyar we-site-okon, lehangoló lesz az eredmény! Miközben ismét csak egy felmérés szerint a befolyásoló tényezők között a megkérdezettek 55 százaléka a frissességet tartja a legfontosabbnak. Az anyagok gyors letölthetőségét emelték ki 58 százalékban, a web-oldal könnyű kezelhetőségét 65 százalék említette, a minőségi tartalmat pedig 75 százalék. Vagyis: átütő erejű tartalom kell ahhoz, hogy megnyerjük a figyelemfelkeltő háborút és új látogatókat vonzzunk a honlapunkra. A legújabb technológia alkalmazása vonzó, a látványos grafika vonzó, de az ami ott tartja a figyelmet a tartalom.
Mindezekből egyértelműen következik, hogy nem vonzó a web-helyünk, ha közismert információt tesz közzé, ha brossura jellegű, ha gyenge a desing-ja, ha nincs a tartalom frissítve, karbantartva, ha lassú a letölthetőség, ha nem működő linkek vannak az oldalon (gyakori hiba, hogy felteszik a cégek a logót, és nem linknek szánják), ha nincs visszacsatolási lehetőség (ez még akkor is igaz, ha a látogató küldhet ugyan a céghez e-mailt, de arra nem kap választ), és talán a legfontosabb, egyben az egyik leggyakoribb hiba: ha nincs kapcsolata a web-oldalnak a cég üzleti és marketing stratégiájával, és így a látogató nem tudja azonosítani magával a céggel.
Az internet alkalmazását összhangba kell hozni a cég üzleti stratégiájával, be kell építeni a cég marketing-kommunikációjába. Számolni kell vele a hirdetések, a reklámanyagok, a direct-mail akciók megtervezésétől kezdve a piackutatáson, PR-tevékenységen át a kiállításokon való megjelenésig, a marketing valamennyi területén.
Meglepő módon, igen gyakran mulasztják el a cégek mérni az internetes marketing eredményét, holott például a látogatók számlálása csak egy apró szoftver-igazítást igényel, és ebből az egyetlen adatból is számos következtetés levonható. Ahhoz, hogy a jövőben egyre kevesebb példát lehessen találni arra, hogy van ugyan a cégnek web-oldala, az azonban még sincs pozitív hatással az értékesítésre, csupán egyetlen igazságot kell elfogadnunk: az internetes megjelenésnek - csakúgy, mint más szakterületeknek - megvannak a maga szabályai, amelyeket be kell tartani.
Mutasd a weboldalad, és megmondom ki vagy!
Arra ma már nem nehéz rábeszélni egy céget, hogy csináltasson web-oldalt, ám ha ilyenkor azzal érvelünk, hogy ettől biztosan növekedni fog az ismertsége és a forgalma, tízből kilencen sorolják az ellenpéldákat. Ellenpéldák valóban vannak. Csakhogy azok nem azt igazolják, hogy az internetes megjelenés ne lenne hatékony marketing-eszköz, hanem azt, hogy akik eddig ezzel foglalkoztak, azok nem tudták összhangba hozni a web-készítés és a marketing tudományát.
Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania
Hol van már Magyarország egykori olcsósága.

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.