Mutasd a weboldalad, és megmondom ki vagy!

Arra ma már nem nehéz rábeszélni egy céget, hogy csináltasson web-oldalt, ám ha ilyenkor azzal érvelünk, hogy ettől biztosan növekedni fog az ismertsége és a forgalma, tízből kilencen sorolják az ellenpéldákat. Ellenpéldák valóban vannak. Csakhogy azok nem azt igazolják, hogy az internetes megjelenés ne lenne hatékony marketing-eszköz, hanem azt, hogy akik eddig ezzel foglalkoztak, azok nem tudták összhangba hozni a web-készítés és a marketing tudományát.

Ahhoz, hogy a web-oldallal egy vállalkozás elérje célját, minimum három szempontnak meg kell felelnie. Jelesül alkalmaznia kell a fejlett technológiát, gondoskodnia kell arról, hogy legyen forgalma a web-helyének és tanácsadást kell nyújtania a weben keresztül. A magyar vállalatok jellemzően beérik az első feltétel teljesítésével, és a másik kettőre nem fordítanak figyelmet. De vajon miként növelhető egy web-oldal látogatottsága?

Egy felmérés szerint az oldalakra látogatók 4 százalékának hívta fel a figyelmét a web-címre nyomtatott hirdetés, 8 százalék látta-hallotta televízióban, rádióban, 20 százaléka az interneten másutt elhelyezett bannerekből szerzett róla tudomást, 32 százalék ismerősétől hallotta, 36 százalékának pedig internetes tartalomkereső dobta ki a címet.Ezért, ha azt szeretnénk, hogy minél többen találják meg a világhálón a cégünkről elhelyezett információkat, gondoskodjunk róla, hogy a tartalomkeresők minél több kulcsszó alapján és lehetőleg az első találatok között találja meg az anyagainkat. Ezután a látogatónak friss információt kell nyújtani. Nézzünk szét ebből a szempontból a magyar we-site-okon, lehangoló lesz az eredmény! Miközben ismét csak egy felmérés szerint a befolyásoló tényezők között a megkérdezettek 55 százaléka a frissességet tartja a legfontosabbnak. Az anyagok gyors letölthetőségét emelték ki 58 százalékban, a web-oldal könnyű kezelhetőségét 65 százalék említette, a minőségi tartalmat pedig 75 százalék. Vagyis: átütő erejű tartalom kell ahhoz, hogy megnyerjük a figyelemfelkeltő háborút és új látogatókat vonzzunk a honlapunkra. A legújabb technológia alkalmazása vonzó, a látványos grafika vonzó, de az ami ott tartja a figyelmet a tartalom.

Mindezekből egyértelműen következik, hogy nem vonzó a web-helyünk, ha közismert információt tesz közzé, ha brossura jellegű, ha gyenge a desing-ja, ha nincs a tartalom frissítve, karbantartva, ha lassú a letölthetőség, ha nem működő linkek vannak az oldalon (gyakori hiba, hogy felteszik a cégek a logót, és nem linknek szánják), ha nincs visszacsatolási lehetőség (ez még akkor is igaz, ha a látogató küldhet ugyan a céghez e-mailt, de arra nem kap választ), és talán a legfontosabb, egyben az egyik leggyakoribb hiba: ha nincs kapcsolata a web-oldalnak a cég üzleti és marketing stratégiájával, és így a látogató nem tudja azonosítani magával a céggel.

Az internet alkalmazását összhangba kell hozni a cég üzleti stratégiájával, be kell építeni a cég marketing-kommunikációjába. Számolni kell vele a hirdetések, a reklámanyagok, a direct-mail akciók megtervezésétől kezdve a piackutatáson, PR-tevékenységen át a kiállításokon való megjelenésig, a marketing valamennyi területén.

Meglepő módon, igen gyakran mulasztják el a cégek mérni az internetes marketing eredményét, holott például a látogatók számlálása csak egy apró szoftver-igazítást igényel, és ebből az egyetlen adatból is számos következtetés levonható. Ahhoz, hogy a jövőben egyre kevesebb példát lehessen találni arra, hogy van ugyan a cégnek web-oldala, az azonban még sincs pozitív hatással az értékesítésre, csupán egyetlen igazságot kell elfogadnunk: az internetes megjelenésnek - csakúgy, mint más szakterületeknek - megvannak a maga szabályai, amelyeket be kell tartani.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo