Mire használható a CRM?

A CRM egy vállalatvezetési filozófia, és egyáltalán nem új találmány. A lényege: tudjunk meg minél több információt az ügyfeleinkről, és ügyfeleinktől, majd a megszerzett tudás birtokában fejlesszük termékeinket, szolgáltatásainkat.



Vezessük, működtessük a céget az ügyféligényeknek megfelelően. A sikeres vállalatok titka éppen ez: képesek hosszú távon elégedetté tenni, és így megtartani ügyfeleiket.
Egy aktualizált és a releváns ügyféladatokat összegyűjtő, közös adatbázisból viszonylag könnyen lehet szegmentálni, azaz különböző jövedelemértékű csoportokba sorolni ügyfeleinket. Az adatok birtokában üzleti alapon hozhatjuk meg az adott ügyfél értékének megfelelő döntéseket, differenciált kiszolgálást nyújthatunk, az értékesebb ügyfélcsoportok vagy egyedi ügyfeleknek testre szabott kiszolgálást nyújthatunk.
A CRM rendszer – ha jól terveztük meg, és már feltöltöttük adatokkal (ami viszonylag hosszú folyamat) – lehetővé teszi, hogy bármely, az ügyfelünkkel kapcsolatba kerülő munkatársunk pontosan annyit tudjon az ügyfélről, mint a cég összegezett tudása róla. Így, korrekt adatok alapján könnyebb jó döntést hozni.
A CRM adatbázis kiépítése egy nagyvállalatnál kezdetben „vért és könnyeket” jelent, komoly költséggel és jelentős élőmunka-ráfordítással jár. A munkatársak többsége ellenezni fogja (miként a kontrolling, a vezetői információs vagy a SAP rendszerek esetében). Nem mindenkinek tetszik, hogy a rendszer pontosabb munkát kíván, ráadásul könnyebb megtalálni benne, ki követett el hibát. Mások saját információs monopóliumukat látják veszélyben: „Ha mindenki tudja majd, amit én tudok, rám már nem lesz szükség!” Készüljünk fel rá, hogy az adatbázis feltöltésének szakaszában jó ideig nem tudunk a CRM rendszerből igazán értékes adatokat kinyerni.
Arany Ferenc

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo