Vezessük, működtessük a céget az ügyféligényeknek megfelelően. A sikeres vállalatok titka éppen ez: képesek hosszú távon elégedetté tenni, és így megtartani ügyfeleiket.
Egy aktualizált és a releváns ügyféladatokat összegyűjtő, közös adatbázisból viszonylag könnyen lehet szegmentálni, azaz különböző jövedelemértékű csoportokba sorolni ügyfeleinket. Az adatok birtokában üzleti alapon hozhatjuk meg az adott ügyfél értékének megfelelő döntéseket, differenciált kiszolgálást nyújthatunk, az értékesebb ügyfélcsoportok vagy egyedi ügyfeleknek testre szabott kiszolgálást nyújthatunk.
A CRM rendszer – ha jól terveztük meg, és már feltöltöttük adatokkal (ami viszonylag hosszú folyamat) – lehetővé teszi, hogy bármely, az ügyfelünkkel kapcsolatba kerülő munkatársunk pontosan annyit tudjon az ügyfélről, mint a cég összegezett tudása róla. Így, korrekt adatok alapján könnyebb jó döntést hozni.
A CRM adatbázis kiépítése egy nagyvállalatnál kezdetben „vért és könnyeket” jelent, komoly költséggel és jelentős élőmunka-ráfordítással jár. A munkatársak többsége ellenezni fogja (miként a kontrolling, a vezetői információs vagy a SAP rendszerek esetében). Nem mindenkinek tetszik, hogy a rendszer pontosabb munkát kíván, ráadásul könnyebb megtalálni benne, ki követett el hibát. Mások saját információs monopóliumukat látják veszélyben: „Ha mindenki tudja majd, amit én tudok, rám már nem lesz szükség!” Készüljünk fel rá, hogy az adatbázis feltöltésének szakaszában jó ideig nem tudunk a CRM rendszerből igazán értékes adatokat kinyerni.
Arany Ferenc
Mire használható a CRM?
A CRM egy vállalatvezetési filozófia, és egyáltalán nem új találmány. A lényege: tudjunk meg minél több információt az ügyfeleinkről, és ügyfeleinktől, majd a megszerzett tudás birtokában fejlesszük termékeinket, szolgáltatásainkat.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.