Egyre népszerűbbek az okos bőröndök, amelyek poggyászszalagot tudnak kijelezni, töltik a telefont, GPS-es nyomkövető is van bennük, sőt lemérik a saját súlyukat. Ezek a rendszerek azonban akkumulátorral működnek, és a légitársaságokat pont ez aggasztja - írja a Chicago Tribune-ra hivatkozva a repülési szakportál.
A bőröndök ugyanis ugyanolyan melegedésre hajlamos, robbanásveszélyes lítium-ion akkumulátort használnak, mint a mai okos kütyük többsége. Éppen ezért dönt úgy egyre több légitársaság, hogy nem engedik fel a fedélzetre, de még feladandó kézipoggyásznak is csak feltételekkel fogadják el.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) korábbi rendelete szerint ezek az eszközök – ahogy bármilyen lítiumos akkumulátoros eszköz – akkor vihető fel a fedélzetre, ha meggyőződtek arról, hogy nem okozhat problémákat az akkumulátor.
A chicagói lap felidézte, hogy tavaly ősszel a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) éppen a gyúlékony lítium-ion akkumulátorok miatt tiltotta ki a járatok fedélzetéről a Samsung Note 7-es okostelefonokat, és ezt a lépést Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is követte. (Forrás: Airportal)