Mire jó az okosbőrönd, ha nem engedik fel a repülőre?

Egyre több légitársaság tiltja ki járatairól az okosbőröndöket, mert attól tart, hogy az akkumulátoraik problémákat okozhatnak.Tavaly ősszel a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) éppen a gyúlékony lítium-ion akkumulátorok miatt tiltotta ki a járatok fedélzetéről a Samsung Note 7-es okostelefonokat,

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre népszerűbbek az okos bőröndök, amelyek poggyászszalagot tudnak kijelezni, töltik a telefont, GPS-es nyomkövető is van bennük, sőt lemérik a saját súlyukat. Ezek a rendszerek azonban akkumulátorral működnek, és a légitársaságokat pont ez aggasztja - írja a Chicago Tribune-ra hivatkozva a repülési szakportál.

A bőröndök ugyanis ugyanolyan melegedésre hajlamos, robbanásveszélyes lítium-ion akkumulátort használnak, mint a mai okos kütyük többsége. Éppen ezért dönt úgy egyre több légitársaság, hogy nem engedik fel a fedélzetre, de még feladandó kézipoggyásznak is csak feltételekkel fogadják el.

Az Uber-modell meghódítja a légi közlekedést is
Az Uber világszerte megrázkódtatta a taxipiacot. Megtörténhet ez a légi közlekedéssel is? Igen - a kérdés csak az, mikor jön a nagy változás - vagy bekövetkezett-e már?
Eddig a Delta Air Lines és az Alaska vezetett be ilyen szigorítást, januárt 15-től pedig már az American Airlines járataira sem lehet feladni ilyen csomagot, csak egy feltétellel: ha kézzel el lehet belőle távolítani az utazás idejére az akkumulátort és azt egy külön, jól azonosítható kisebb csomagba teszik. A United és a Southwest egyelőre még nem lépett, de már ők is tanulmányozzák a jelenséget.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) korábbi rendelete szerint ezek az eszközök – ahogy bármilyen lítiumos akkumulátoros eszköz – akkor vihető fel a fedélzetre, ha meggyőződtek arról, hogy nem okozhat problémákat az akkumulátor.

A chicagói lap felidézte, hogy tavaly ősszel a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) éppen a gyúlékony lítium-ion akkumulátorok miatt tiltotta ki a járatok fedélzetéről a Samsung Note 7-es okostelefonokat, és ezt a lépést Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is követte. (Forrás: Airportal)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo