Mire jó az okosbőrönd, ha nem engedik fel a repülőre?

Egyre több légitársaság tiltja ki járatairól az okosbőröndöket, mert attól tart, hogy az akkumulátoraik problémákat okozhatnak.Tavaly ősszel a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) éppen a gyúlékony lítium-ion akkumulátorok miatt tiltotta ki a járatok fedélzetéről a Samsung Note 7-es okostelefonokat,

Egyre népszerűbbek az okos bőröndök, amelyek poggyászszalagot tudnak kijelezni, töltik a telefont, GPS-es nyomkövető is van bennük, sőt lemérik a saját súlyukat. Ezek a rendszerek azonban akkumulátorral működnek, és a légitársaságokat pont ez aggasztja - írja a Chicago Tribune-ra hivatkozva a repülési szakportál.

A bőröndök ugyanis ugyanolyan melegedésre hajlamos, robbanásveszélyes lítium-ion akkumulátort használnak, mint a mai okos kütyük többsége. Éppen ezért dönt úgy egyre több légitársaság, hogy nem engedik fel a fedélzetre, de még feladandó kézipoggyásznak is csak feltételekkel fogadják el.

Az Uber-modell meghódítja a légi közlekedést is
Az Uber világszerte megrázkódtatta a taxipiacot. Megtörténhet ez a légi közlekedéssel is? Igen - a kérdés csak az, mikor jön a nagy változás - vagy bekövetkezett-e már?
Eddig a Delta Air Lines és az Alaska vezetett be ilyen szigorítást, januárt 15-től pedig már az American Airlines járataira sem lehet feladni ilyen csomagot, csak egy feltétellel: ha kézzel el lehet belőle távolítani az utazás idejére az akkumulátort és azt egy külön, jól azonosítható kisebb csomagba teszik. A United és a Southwest egyelőre még nem lépett, de már ők is tanulmányozzák a jelenséget.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) korábbi rendelete szerint ezek az eszközök – ahogy bármilyen lítiumos akkumulátoros eszköz – akkor vihető fel a fedélzetre, ha meggyőződtek arról, hogy nem okozhat problémákat az akkumulátor.

A chicagói lap felidézte, hogy tavaly ősszel a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) éppen a gyúlékony lítium-ion akkumulátorok miatt tiltotta ki a járatok fedélzetéről a Samsung Note 7-es okostelefonokat, és ezt a lépést Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is követte. (Forrás: Airportal)

Véleményvezér

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.
Hadházy Ákos küzd, mint malac a jégen

Hadházy Ákos küzd, mint malac a jégen 

Hivatalos volt-e Orbán Viktor legutóbbi útja Amerikába?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo