Milyen az átlagos magyar internetező?

Elsősorban 44 százaléka nő. Értelemszerűen a másik 56 százaléka férfi – és egyben a „női honlapok” minden negyedik-ötödik látogatója.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BME-UNESCO Információs Társadalom- és Trendkutató Központ legutóbbi kutatási jelentésében megjelent – az NRC Piackutató Kft. és a TGI Magyarország Kft- által rendszeresen készített – Visitor Lifestyle Research (VLR) felmérés segít körvonalazni az átlagos magyar internetezőt. A legnagyobb hazánkban készített online felmérés többek közt a demográfiai és az Internet használati szokásokon túl a – hetente legalább egyszer a világhálóra kapcsolódó – gyakori internetező életstílus-jellemzőire, fogyasztási, szokásaira hivatott rávilágítani.

A demográfiai jellemzők egy igen pozitív hatást tükröznek - az elmúlt egy évben 3%-al nőtt a nők jelenléte az Interneten, és így elérte a 44 százalékot. A fennmaradó férfi hányad a gazdasági, sport témájú vagy számítástechnikai oldalakat frekventálja, de gyakran előfordul hogy a férfiak a tipikusan hölgy-weboldalakon szörfölnek, közel 25%-al növelve látogatottságukat. Az elmúlt év során növekedett a középkorúak (30-49 év közöttiek) aránya is a gyakran internetezők között, a 2002-es 29%-ról 36%-ra. A 18-69 év közöttiek 55 százaléka nem töltötte be a 30-dik életévét, és 100 heti internetezőből csak 9 van túl az ötvenen. Nincsenek viszont ekkora szakadékok a lakóhely szerinti megoszlásban. Bár a budapestiek 29-ről 27 százalékra csökkentek, ezzel még mindig meghaladják a megyeszékhelyek (26%), az egyéb városok (22%), illetve a falvak, községek (25%) lakóit - szögezi le VLR felmérés.

Az érdeklődési kör szempontjából továbbra is a szórakozási lehetőségek vezetik a listát – a könnyűzene, popzene bulik, partik a gyakori internetezők közel kétharmadát köti le, ezt követi a kulturális esemény a maga 52 százalékával, és a mozik, filmek 53%-al. A második helyezett a technikai újdonság (59%). Utazási lehetőségek után érdeklődik az internetezők 58 százaléka, ugyanakkor "jelentős az érdeklődés a politika, közéleti hírek, események (47%), valamint a gazdasági információk, hírek, befektetések (35%) iránt is" – állapítja meg a felmérés.

Az internetezők egyre tudatosabban használják a világháló kínálta lehetőségeket. Ezt támasztja alá az érdeklődési kör időbeli változása – míg 2001-ben az internetezők 44%-a keresett kikapcsolódási alternatívákat, két év alatt ez az arányszám elérte az 53 százalékot. A két piackutató cég által készített statisztika szerint "a 'vásárlás előtti információgyűjtés' 31-ről 43 százalékra, míg az 'üzleti, banki tőzsdei információk keresése 22-ről 28 százalékra növekedett' ". Ezek a folyamatok az Internet-tudatosság, az információs kultúráltság terjedésének megdönthetetlen bizonyítékai.

Az internetező étlapja –médiafogyasztási szokások

A magyar internetezők több mint kétharmada naponta kapcsol az RTL Klubra vagy a TV2-re, és 43 százalékuk az M1 rendszeres nézője. A felhasználók döntő többsége (82%) heti rendszerességgel hallgat rádiót (Slágert és Danubiust), és napi vagy hetilapot olvas – többnyire regionális lapot (26%), a Népszabadságot (13%) és a Metro-t (11%). A legolvasottabb hetilap a 60%-os HVG, az 50-50%-kal holtversenyben álló Nők Lapja és Story előtt. A VLR felmérés által vizsgált időszakban az online portálok népszerűsége tovább nőtt, a legtöbb látogató továbbra is az Origo, a Startlap és az Index oldalaira kattintott, de teret nyertek egyes gazdasági és szórakoztató portálok is - áll az NRC és a TGI közös kutatásában.

"A hazai internetes társadalom nemcsak nagyságában, de attitűdjében is folyamatosan változik" - vonja le a következtetést a felmérés. Az eredmények tükrében megállapítható, hogy egyre többen és tudatosabban használják a világháló nyújtotta lehetőségeket. Finomodtak az igények is, a netpolgár egyre nagyobb odafigyeléssel vizsgálja az online szolgáltatásokat és médiumokat - amit a folyamatosan növekvő számú Interneten (is) jelen levő vállalatok egyre kevésbé hagyhatnak figyelmen kívül.



(n.t.)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo