Miért érdemes másra bízni?

A vállalati ügyvitel egyik legkényesebb, leggyorsabban változó ágának, a bérszámfejtésnek és egyéb humánügyviteli területeknek a jövőjét is az outsourcing határozza majd meg, ahogy egyre elterjedtebb dokumentumkezelési és informatikai szolgáltatások kiszervezése is, jósolják a szakemberek. A speciális és naprakész ismeretek itt elengedhetetlenek, így külső szolgáltató bevonása jelentős könnyebbséget jelenthet a cég számára.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre több cég, intézmény kiszervezi, kihelyezi az alapvető üzletmenetéhez szorosan nem kapcsolódó háttértevékenységeket, elsősorban amiatt, mert az outsourcing révén magas színvonalú, igényeiknek pontosan megfelelő szolgáltatást kapnak optimális költséggel. Bár a kiadás általában összegszerűen is kevesebb, mint ha a vállalat maga végezné el a tevékenységet, a kiszervezés nem csak ebből a szempontból jelent nyereséget. A háttérműködés magasabb színvonala, s az, hogy a saját szakemberek a cég főtevékenységére fordíthatják idejük és energiájuk nagyobb részét, a szervezet egészének hatékonyságát is javítja.

Speciális terület

A dokumentumkezelés vagy az informatikai rendszer karbantartása az outsourcing már megszokott területe, kevéssé közismert, hogy a HR-tevékenységek egyre szélesebb körének ellátását is kínálják a szolgáltatók. A kiszervezhető feladatok lefedik a humánügyvitel teljes területét, beleértve a bérügyvitelt, a személyügyet és a társadalombiztosítást; a bérelszámolást, bérszámfejtést, társadalombiztosítási nyilvántartási és ellátási rendszerek működtetését, táppénz- és családtámogatási ellátások számfejtését, munkaidő-nyilvántartást és -elszámolást, cafeteriarendszer működtetését, személyügyi funkciókat, kompetencia- és munkakörelemzést, oktatást, bérgazdálkodást, bértervezést, szervezetfelmérést, szervezeti információáramlás-felmérést és -tervezést. Ez a terület a vállalati ügyvitel egyik legkényesebb, leggyorsabban változó ága, állítják a Nexon humánügyviteli szolgáltatásokkal foglalkozó szakemberei, ahol a speciális bér- és HR-szaktudás mellett a sajátos magyarországi jogszabályok és követelmények ismerete is elengedhetetlen.

A mindenki számára kielégítő szolgáltatás nyújtása érdekében fontos, hogy ezeket a feladatokat a megbízóval közösen, folyamatos szoros együttműködésben végezze az outsourcingszolgáltató. A VT-Soft Kft. szakembereinek meggyőződése, hogy a sikeres, hosszú távú együttműködés titka a jól specifikált folyamatokban, az elvégzendő feladatok, illetve a külső és belső kapcsolatok részletes és pontos meghatározásában, a teendők elosztásában és a szerepek tisztázásában rejlik.

A döntést a humánügyvitel, a bérszámfejtés, a tb-ügyintézés és egyéb HR-feladatok kihelyezéséről általában valamilyen cégen belüli változás indítja el, mondják a szakemberek. Alkalmat kínál erre, ha a cég az elavult bérprogramjainak lecserélését tervezi, vagy ha bármilyen oknál fogva viszonylag sűrűn változik a létszám, esetleg ha elveszíti a területért addig felelős, megbízható saját szakemberét. Sokan viszont a vállalkozás indulásakor döntenek úgy, hogy nem „saját fedél alatt" oldják meg ezeket a feladatokat.

Szabványos és biztonságos

Számos előnnyel számolhat az a cég, amelyik ezeket a feladatokat külső szakértőre bízza. Mivel az outsourcingszolgáltatók szabványos módszertan szerint, elszámoltathatóan, átláthatóan és szigorú minőségbiztosítási követelményeknek megfelelően dolgoznak, a feladatok végrehajtása akár pontosabb, megbízhatóbb és jobban átlátható is lehet a korábbiaknál. Bár a vezetők egy része biztonsági és bizalmi szempontokra hivatkozva nehezen engedi ki az érzékeny adatokat a saját kezéből, a jól megválasztott szolgáltatónál a szakmai felkészültséghez nem fér kétség.

A bérszámfejtés állandó odafigyelést és nagy precizitást követelő feladata számos cég számára teher, jelentős energiákat von el a fő üzleti tevékenységtől. Mivel az outsourcingszolgáltató cégek főtevékenységként foglalkoznak ezzel a területtel, biztosan követik a gyakran változó jogszabályokat és előírásokat, korszerű technológiájuknak köszönhetően pedig az adatok is biztonságban vannak - hangsúlyozzák a VT-Soft szakemberei. A szolgáltatás valós idejű on-line számítógépes kapcsolattal történik, így az adatok azonnal láthatók, ellenőrizhetők, kimutatások, statisztikák készíthetők olyan egyszerűen és gyorsan, mintha a számfejtés a szomszéd szobában történne - magyarázzák az Orgware Outsourcing szakértői.

A cégek humánerőforrás-menedzsment vezetői számára is komoly előnyt jelent a bérszámfejtési rendszer rugalmas és megbízható működése, a kapcsolódó HR-szolgáltatások üzemeltetése, sőt a kiszervezés - a Nexon tapasztalatai szerint - még a munkavállalói elégedettségre is pozitív hatással van.

Költségcsökkentés több fronton

Az outsourcingszolgáltatások igénybevétele mellett szóló érv a költségek csökkentése is, ez az előny a bér- és humánügyvitel területén is jelentkezik, így számolhat vele a terület kiszervezéséről döntő vállalkozás. Az anyagi előnyök között fontos helyen áll az is, hogy a szolgáltatás díját az igénybevételnek megfelelően kell fizetni, valamint hogy nagyobb beruházás nélkül, tervezhető költségekkel oldható meg a feladat, ráadásul a tömeges, több megbízónak végzett szolgáltatás minden esetben fajlagosan olcsóbb az egyedi megoldásnál - hangsúlyozzák a VT-Soft szakemberei. A fejlesztés költségei mellett a cég szakembereinek ilyen irányú oktatására fordított kiadások is feleslegessé válnak, és a bérköltség csökkenésével is kalkulálhat az outsourcingot választó cég.

A karbantartás és fejlesztés költségei mellett a szolgáltatóra hárul a felelősség jelentős része, s a hibákból eredő anyagi kockázat is nagyobb részben a külső szolgáltatóhoz kerül. A megbízó számára az is biztonságérzetet adhat, hogy a szélesedő piacnak köszönhetően a megbízott cég érdekelt magas minőségű szolgáltatással megtartani ügyfeleit.

Megjelent a Piac és Profit magazinban.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo