Microsoft anti-spam 2. forduló

A Microsoft Corporation egyik fő célkitűzése, hogy az állami szervekkel és a számítástechnikai iparággal közösen megoldást találjon a kéretlen levelek (spam) problémájára, ennek jegyében az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban összesen 15 pert indított annak érdekében, hogy megvédje a vásárlókat a kéretlen levelek feladóival szemben. A keresetben foglalt vádak szerint az alperesek a Microsoft ügyfeleit és rendszerét több mint kétmilliárd megtévesztő kéretlen e-mail üzenettel, közkeletű nevén spammel árasztották el.

Az események jogi útra terelésének előzménye, hogy a Microsoft és a számítástechnika más vezető cégei olyan globális problémaként azonosították a kéretlen levelek kérdéskörét, amely csak átfogóan, technológiai megoldások, iparági önszabályozás, jogszabályok és célzott igazságszolgáltatási akciók segítségével oldható meg.

A Microsoft Washington állam szigorú spamellenes törvényei értelmében nyújtotta be a keresetet, amelyek felruházzák az internetszolgáltatókat azokkal az eszközökkel, amelyekkel felléphetnek a kéretlen levelek feladói ellen, a fogyasztók védelmében. Az esetek a Microsoft ügyfeleinek küldött leginkább félrevezető, megtévesztő és agresszív kéretlen e-mailek köréből kerülnek ki. Ugyanakkor Európában, Közel-keleten és Afrikában (EMEA) is kezdetét veszi az offenzíva. További polgári peres eljárást indítottak az Egyesült Királyságban, amelyben e-mail fióknevek törvénytelen felhasználása és más jogsértő levelezési cselekmények képezik a vád tárgyát, amelyek az Egyesült Királyság 1990. évi, a számítógépes visszaéléseket szabályozó törvényébe ütköznek (Misuse of Computers Act, 1990).

Szerteágazó erőfeszítésekkel a kéretlen levelek ellen

A jogi ellenintézkedések fontos pillérét alkotják a Microsoft kéretlen levelek elleni kezdeményezésének. A perek a Microsoft ügyfeleivel szembeni legagresszívebb e-mail küldési tevékenységek leállítására irányulnak. Egyes esetekben azzal vádolják az alpereseket, hogy megtévesztő és félrevezető szöveget tüntettek fel a kiküldött levelek tárgyaként, amelyek valójában pornográf képeket és partnerkereső szolgáltatások hirdetését tartalmazták, illetve egyéb szexuális szolgáltatásokat reklámoztak. Az egyik esetben hamis vírusriasztást közöltek a levelek. A címzetteket arra utasították, hogy töltsenek le egy „frissítést”, amellyel megvédhetik rendszerüket, a letöltés pedig valójában egy eszköztár, amellyel nyomon követhető a felhasználó mozgása az interneten.

Más esetekben az a vád, hogy az alperesek imitálták (spoofing) a feladó e-mail címét, azt a látszatot keltve, hogy a kéretlen levél a hotmail.com-ról vagy más köztiszteletnek örvendő feladótól érkezett. Ez alkalmas a címzettek megtévesztésére és a spamszűrők megkerülésére. Az alperesek között számos magánszemély és jogi személy található, akik a kéretlen levezési tevékenységeket figyelő internetes nyilvántartók listáin ismert spammerként vannak feltüntetve.

A Microsoft hatékony spamvédelmi technológiákkal kezdte el kiegészíteni termékeit, köztük az MSN 8-as változatát, valamint a Microsoft Exchange kiszolgálót, illetve az Outlook üzenetkezelő és csoportmunka program Office 2003-as, a közeljövőben kibocsátandó változatát. A vállalat a szűrési lehetőségek továbbfejlesztéséért is anyagi áldozatokat hoz. Ezek segítségével egyszerűbben megkülönböztethetők egymástól a kívánatos és a kéretlen levelek, mivel megbízhatóbb adatokkal láthatók el a szűrési technológiák, illetve új módszerek alakíthatók ki az üzenetküldő személyazonosságának megállapítására.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo