Megtérült az e-piactér fejlesztése...

Az elmúlt két évben 1,5-1,5 milliárd forint körüli megtakarítást ért el a K&H Bank az elektronikus aukcióknak és a központosított, átlátható beszerzési rendszerének köszönhetően. Mint Majorosi Gábor, a Non-ICT beszerzési osztály vezetője lapunknak elmondta, mindössze néhány fős szervezettel látják el a korábbinál hatékonyabban a Marketline rendszerén a teljes K&H Csoport beszerzéseit.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ma már nincs olyan a K&H Bank több ezer beszállítója között, akivel ne on-line módon tartanák a kapcsolatot a szállítóminősítéstől az ajánlatkérésig, illetve az on-line aukcióig. Ahhoz persze, hogy ide eljussanak, a beszerzési munka az elmúlt években átesett néhány fejlődési fázison.

- Maga a beszerzéssel foglalkozó kereskedelmi osztály 2001 őszén alakult meg - meséli Majorosi Gábor beszerzési osztályvezető -, három fővel, és a munkatársak feladata akkor az üzemeltetéssel, a bankfióképítéssel és az információs technológiával kapcsolatos beszerzések intézése volt. A bank és az e-kereskedelmi szektorban márkának számító Marketline (magyar Telekom) között az első kapcsolatfelvétel azután már 2002-ben megtörtént, hiszen nyilvánvalónak tűntek az elektronikus on-line piactér előnyei. Ám a Marketline akkori ajánlata pénzügyileg még nem volt előnyös. Így egy újabb év telt el, amikor a bank úgy döntött, hogy a beszerzések átláthatóságának és hatékonyságának a növelése érdekében on-line aukciós rendszert szerez be. Az erre kiírt tender eredményeként a Marketline ajánlata bizonyult a versenytársak közül a legkedvezőbbnek, mind alkalmazhatósági, mind pénzügyi szempontból. A K&H Bank tehát 2004 áprilisától a maga arculatára szabott - megjelenésében a bank honlapjára hasonlító -, saját on-line kereskedelmi rendszert vezetett be, aminek az informatikai-szolgáltatási hátterét vették meg a Marketline-tól - pontosít kérdésünkre Majorosi Gábor.

Magyar Telekom Nyrt.
Postacím: 1364 Budapest, Pf. 204
Telefon: 06 (1) 371-3400
www.magyartelekom.hu
A pénzintézet ugyanis nem egy más által működtetett, nagy közösségi térhez kívánt csatlakozni, hanem elsősorban a meglévő saját partnereivel, illetve a saját maga által, szigorú szempontok szerint előminősített, új beszállítókkal kívánta ilyen módon tartani a kapcsolatot. A saját üzletpolitikájának megfelelően ezen a piactéren a beszerzések elsősorban zárt körben, meghívásos alapon folynak.

- A rendszer bevezetésének a költsége kiemelkedően rövid idő alatt megtérült - folytatja a beszerzési osztály vezetője. - Hiszen a beszerzéseken kívül hamarosan a használatból kivont eszközök értékesítésére is elkezdték használni az on-line rendszert. Majd Magyarországon elsőként - de legalábbis az elsők között - az aukcióztatás mellett az ajánlattételi felhívásokat is ezen a módon küldték ki, és gyakorlatilag ettől fogva beszélhetünk a K&H-nál e-beszerzésről.

K&H Bank Nyrt.
Postacím: 1851 Budapest
Telefon: 06 (1) 300-0000
www.khb.hu
Időközben a banki szervezet is átalakult, vagyis 2005-től a bankcsoport minden egysége számára - beleértve a HR-t, az üzleti területeket, a kommunikációt és a leányvállalatokat - a Központi Beszerzés végzi a beszerzéseket. (Ugyanakkor az informatikai beszerzések átkerültek az újonnan alakult ICT szolgáltatórészleghez.) Ez korábban ugyanis nem így volt. A beszerzés létszáma azonban, a lényegesen megnövekedett feladatok ellenére alig emelkedett az egyébként ma körülbelül négyezer embert foglalkoztató cégcsoportban.

Jelenleg a magyar és angol (!) nyelvű e-beszerzés kiterjed az ajánlattételi felhívások kiküldésére, az ajánlattevők kérdéseinek a fogadására és megválaszolására, a beszerzési és értékesítési aukcióra, az eredményhirdetésre, a szállítók előminősítésére, és lehetőséget ad a választásra, hogy az ajánlatokat a bank milyen formában kérje be. Az e-beszerzési rendszer a felhasználóinak naprakész adatbázist jelent, az aukciók és az ajánlattételi felhívások megfigyelhetők, a jelentések egyszerűen elkészíthetők, és a rendszer automatikusan dokumentálja az ajánlattevőknek küldött üzeneteket és leveleket. Azon, hogy a jövőben még mi mindenre legyen alkalmas, a tapasztalatok alapján folyamatosan dolgoznak a fejlesztők is.

- Az aukción kialakuló versenynek köszönhetően a K&H Csoport a beszerzések központosítása után 2005-ben 1,5 milliárd forintot meghaladó, majd 2006-ban újabb 1,5 milliárd forintot megközelítő, jelentős arányú megtakarítást ért el - összegez Majorosi Gábor, hozzátéve: - A rendszer azonban nem csak a banknak kedvező, hanem a partnereinek is esélyegyenlőséget teremt. Hiszen a piactéren keresztül mindenki ugyanabban az időpontban "kapja meg" az ajánlattételi felhívást, illetve ugyanazt a dokumentációt. S hogy ez egészen biztosan így legyen, azokat, akikről tudják, hogy nem figyelik folyamatosan az on-line eseményeket, ma még telefonon előre figyelmeztetik erre. Sőt, ha szükséges, a csatlakozni kívánóknak segítenek a regisztrációban is.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo