A K&H friss kutatása szerint fontos, hogy az ügyfelek ne csak a pénzügyek intézésekor mozogjanak biztonságosan a digitális világban, hanem például internetezés vagy facebookozás közben is. Ennek érdekében a bank K&H e-dukáció néven információbiztonsági programot indított, melyben mindenki tesztelheti a tudását, online magatartását.
A megfelelő védelem kulcsfontosságú az online világban, akár netbankolásról, akár levelezésről, csetelésről van szó. A különböző alkalmazásokhoz pedig első körben jellemzően jelszó szükséges, lényegében ez a kulcs minden online szolgáltatáshoz. Bár a szolgáltatók, például bankok, szoftverfejlesztők, webáruházak is igyekeznek védelmet nyújtani, de a felhasználókon is sok múlik.
A jelszavak használatában ellentmondásos a netezők magatartása. A többség ugyan odafigyel arra, hogy változatos karaktereket, illetve kis- és nagybetűket is beépítsen a jelszavába, de a magyarok hajlamosak sok helyen ugyanazt a jelszót vagy annak csak kissé eltérő változatait használni – derült ki a K&H információbiztonsági programjához, a K&H e-dukációhoz készült, magyar internetezők körében végzett reprezentatív kutatásából.
nem változtatjuk, elfelejtjük, elhagyjuk Kezdjük a pozitívumokkal: az internetezők online magatartását vizsgáló kérdésekből kiderült, a többség, 76 és 72 százalék, jellemzően odafigyel arra, hogy a jelszavaiban legyenek számok és speciális karakterek, illetve kis- és nagybetűk. 63 százalék arra is ügyel, hogy, ha lehetséges, akkor 8 karakterből álljon a jelszava.
Azonban nem mindenben ennyire elővigyázatosak a netező magyarok. Főleg a gyerekesek
A döntő többség - 74 százalék - csak akkor cserél jelszót, ha arra a rendszer figyelmezteti. A többiek elsősorban akkor teszik meg ezt, amikor éppen eszükbe jut, s igen kevesen figyelnek a rendszeres cserére. A kutatásból az is kiderül, hogy ez időben mit jelent. A többség (44 százalék) azt mondta, hogy több mint 1 év is eltelik, mire sor kerül a változtatásra, és mindössze 7 százalék bajlódik a jelszócserével havonta. Patonai István, a K&H informatikai vezetője szerint azonban a a rendszeres jelszócserénél még fontosabb egy kellően erős jelszó használata, ezzel lehetnek legnagyobb biztonságban a netezők.
tesztre fel! Mivel az online térben megadott adatok könnyedén befolyásolhatják az ügyfelek pénzügyeinek, értékeinek biztonságát, fontos, hogy az ügyfelek biztonságosan éljék az online életüket a mindennapokban is. A K&H ezért rendhagyó programot indított K&H e-dukáció néven. A programban bárki kitölthet egy online tesztet, a kitöltés után a felhasználók értékelést kapnak arról, mennyire ismerik az online világ veszélyeit, illetve azt is megtudhatják, milyen területeken kell még jobban elmélyíteni a tudásukat. A programhoz tartozik egy tudástár is, amely olyan gyakran előforduló biztonsági témákkal foglalkozik, mint a jelszóhasználat, a vírusvédelem vagy éppen az adathalászati kisérletek felismerése és kivédése. A K&H szakmai partnere a Sicontact Kft., az ESET termékek kizárólagos magyarországi forgalmazója, akik szintén elkötelezettek a digitális biztonság iránt.