Meddig lesznek még tv-reklámok?

Régóta beszédtéma, hogy a különböző tv-s szolgáltatásokra való előfizetések rohamos növekedése negatív hatással lehet a hagyományos tv-s reklámok erejére és elérésére. Ugyanakkor a YouGov által közzétett legújabb nemzetközi piackutatások azt bizonyítják, hogy a hagyományos tv-hirdetések még mindig jelentős szerepet töltenek be az úgy nevezett “on-demand” szolgáltatások korában.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tv-s reklámokat még mindig főképp azok a fogyasztók nézik, akik kizárólag előfizetést igénylő platformokon keresztül néznek különböző tartalmakat. A Broadcast to Narrowcast riportjában 2315 fogyasztóval készítettek interjút, akiket három kategóriába soroltak: az első csoportba tartoznak azok akik kizárólag VOD szolgáltatást használnak, a másodikba azok akik, fizetett tv-szolgáltatókat preferálnak és a harmadikba azok, akik ingyenesen nézhető tartalmakat néznek. A VOD, vagyis video-on-demand szolgáltatás olyan médiatartalmat nyújt, ami kizárólag digitális/internet televízió előfizetők számára elérhető set-top box segítségével.

A Netflix kínálata
Kép: SXC

A kutatás legfontosabb eredménye, hogy míg egyre több szolgáltató teszi lehetővé, hogy vásárlóik a kedvenc sorozataikat, műsoraikat nézhessék, szinte kötetlen időben, addig a reklámok száma, amit az emberek látnak, valójában nem változott túl sokat. Még azok, akik kizárólag VOD szolgáltatást használnak is úgy nyilatkoztak, hogy igen nagy számú tv reklámot láttak. A VOD csoport 45%-a emlékezett reklámokra azon programok közben, amit a kutatás előtti héten néztek, míg 30%-uk nem emlékezett arra, hogy látott volna reklámot.

A tanulmány további érdekességekre is fényt derített. Például az Egyesült Királyságban amíg az ingyenes tartalmakat nézők 53%-a és a fizetett csatornákat nézők 45%-a néz meg kettő vagy több epizódot egy ültében, addig ez a szám 77% azoknál, akik csak előfizetett tartalmakat néznek.

A DVD-kölcsönzéstől a milliárdokig – a Netflix-sztori
Az egyszerű DVD-kölcsönzőből 20 év alatt milliárdos lett. A Netflix tulajdonosa hitelből alapította meg cégét, és egyedüli módszerével a zsúfolt piacon is ki tudott törni. A Békehadtest egykori tanára ma az Egyesült Államok egyik leggazdagabb embere.
A YouGov Reports vezetője, Stephen Harmson szerint attól még, hogy az emberek különbözőképpen néznek tv-t, még nem jelenti azt, hogy a hagyományos tv-néző emberek száma csökken. A szolgáltatóknak, és a reklámozóknak realisztikusnak kell lenniük, de nem kell pánikolniuk az előttük álló kihívás miatt, amit a VOD szolgáltatók és az ingyenes tartalmat biztosítók jelentenek. Igaz, hogy a Netflix kedvelőinek száma nő, azonban ez nem azt jelenti, hogy a szolgáltató az eddig „hagyományos” fogyasztókat csábítja el.

Vagyis az új szolgáltatók részesedése nem a hagyományos szolgáltatók kárára nő, hanem vélhetően sikerült összességében növelniük a “tv-tortát”, vagyis azok számát, akik valamilyen formában televíziós tartalmat fogyasztanak.

(socialdaily.com)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo