Ez a lelkesedés azonban közel sem általános: a magyarok 26 százaléka állítja, hogy egyáltalán nem használná az AI-t vásárlási döntései során. Ez az arány a Baby Boomerek körében a legmagasabb (49 százalék), őket követik az X generáció tagjai (35 százalék).
A vásárlók a technológiához fordulnak a jobb pénzügyi döntésekért
Azok számára, akik használnak AI-t a vásárlási szezonban, a legfőbb motiváció a spórolás (24 százalék). A kíváncsiság szintén fontos hajtóerő minden korosztályban: 19 százalék mondja, hogy kísérletezik az AI-jal, egyszerűen hogy lássa, mire képes. Eközben 11 százalék az ajándékválasztás során inspirációként használja az AI-t, további 11 százalék pedig a költségkeret betartásában támaszkodik rá.
Az AI-használat trendje túlmutat a vásárláson. Arra a kérdésre, hogy mi javíthatná leginkább pénzügyeiket 2026-ban, közel 13 százalék az AI-alapú pénzügyi menedzsment eszközöket nevezte meg, ami a 25-35 éves korosztályban 21 százalékra emelkedett, bizonyítva, hogy az AI egy vásárlási trükktől valódi pénzügyi segéd felé fejlődik.
A Revoluton belül ez a változás már jól látható: minden novemberben megugrik az okos statisztikák és a valós idejű értesítések használata, ahogy az ügyfelek felkészülnek a Black Friday és a karácsonyi költésekre.
A magyar fogyasztók egyre inkább ötvözik a technológiát és a gazdaságosságot. Nem a villámakciókat vadásszák, hanem digitális eszközöket használnak, hogy okosabb, nyugodtabb pénzügyi döntéseket hozzanak.