Az internetes hirdetések azért is nagyon népszerűek, mert könnyen és pontosan mérhetőek. Ezért is jelennek meg rendszeresen olyan statisztikák, amelyek a felhasználói szokásokról és az internetezők által használt szoftverekről adnak kimutatást. Egy új weboldal most ezeket a statisztikákat teszi folyamatosan elérhetővé.
Az oldalon elérhető adatok alapján például a hazai felhasználók közel 42%-a használt Firefox 3-as böngészőt 2009 júniusában. De azt is megtudhatjuk, hogy a Microsoft Silverlight böngésző kiegészítő elterjedtsége 2009 első félévében közel 7 százalékponttal növekedett.
A megszokott adatok mellett az ADVERTICUM két különlegességgel is jelentkezik. Egyik az iparági elemzések, amely negyedéves bontásban vizsgálja, hogy a különböző iparágak milyen mennyiségű bannert jelentettek meg az Adverticum hirdetés-kiszolgálóján keresztül. A másik egy olyan statisztika, amelyből kiderül, hogy egy év alatt a különböző bannerméretekből hány darab jelent meg, és azokra hányszor kattintottak.
Az adstat.adverticum.hu oldal üzemeltetője a legrégebbi és legismertebb hazai hirdetéskiszolgáló szervert működtető Adverticum Zrt., amely korábban is rendszeresen közölt olyan adatokat, amelyek mostantól folyamatosan, mindenki számára elérhetővé válnak. Ezzel is segítve mindazokat a szakmai érdeklődőket és piaci szereplőket, akik számára fontos tanulsággal szolgálhat az, hogy milyen böngészőtípusra fejlesszék oldalukat, vagy pl. milyen hirdetési méreteket használjanak egy-egy kampányhoz.
Az Adverticum Zrt. az IAB Magyarország tagjaként kiemelten fontosnak tartja a szabványos hirdetési formátumok elterjedését, ezért is érzi lényegesnek megmutatni az adstat.adverticum.hu szolgáltatáson keresztül, hogy milyen nagyszámú eltérő méretű kreatívot használ a magyar hirdetési piac. A különböző méretek miatt volt szükséges a hirdetési formátumokat két részre bontani az oldalon, hiszen több mint 400 olyan egyedi bannerméret van, amelyet csak egy-egy kampányban használtak az Adverticum AdServeren keresztül.
Az adstat.adverticum.hu oldal 2009. július 28-án indult. Az oldalon lévő adatok többsége havi rendszerességgel frissül, de a régi adatok is folyamatosan elérhetőek, így az oldalt üzemeltető Adverticum reményei szerint nagy segítséget fog nyújtani a hazai online piac szereplőinek.