Kevesen bankolnak a neten

Az internetes banki szolgáltatásokra legfogékonyabbak a diplomás, 39 éven aluli, nagyvárosi felnőttek. Többek között ezt állapította meg Bokker Sándor , a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója mai sajtótájékoztatóján. Az idei első negyedévi felméréseik szerint egyelőre 151 ezren használják ki az elektronikus bankolás előnyeit kisebb-nagyobb gyakorisággal.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az online szolgáltatások közül legtöbben (86 százalék) a számlaegyenleg lekérdezését veszik igénybe. Ezután a forint-átutalási megbízások következnek (67), majd ezt követi az információgyűjtés-kondíciók összehasonlítása (45). További sorrend: betétlekötés vagy felmondás (23), árfolyam lekérdezés (19) és egyéb (10).
Az online banki szolgáltatásokat a használók 47 százaléka leginkább otthonról szokta igénybe venni, a munkahelyéről 38, egyéb helyről pedig 12 százaléka.

Pénzügypiaci kutatása keretében a Netsurvey munkatársai online felmérés útján kérdeztek meg bankolási szokásaikról 400 olyan gyakori internetezőt, akik egyben valamely pénzintézet ügyfelei is. A megkérdezettek mintája több fontos szocio-demográfiai szempontból reprezentatív a hazai 626 ezres gyakran internetező populációra.

A telefonos banki szolgáltatásokat igénybe vevők száma Netsurvey adatai szerint 315 ezer fő. A válaszadók 85 százaléka tud róla, hogy fő bankja biztosít ilyen szolgáltatást, és minden második válaszadó használja is. Leggyakrabban a számlaegyenleget kérdezik le, ez a telefonon bankolók 90 százalékára érvényes. Utána a forint-átutalási megbízások következnek, majd az információgyűjtés-kondíciók összehasonlítása.

A kutatás legfrissebb eredményei szerint az online bankolás inkább hódít a férfiak, mint a nők körében. A használók aránya a nemek között ugyanis kétharmad-egyharmad. Az internetes bankolás további terjedése részben attól várható, hogy a világhálóhoz hozzáférők jelenlegi másfélmilliós tábora tovább növekedjen. Ugyanakkor a hozzáférés még nem egyenlő a használattal. Hiszen az Internethez hozzáférők mindössze 9 százaléka intézi bankügyeit azon keresztül.


Jellemző, hogy a bankok online ügyfeleinek kétharmada naponta használja az Internetet, egyharmada pedig hetenként többször. De Bokker Sándor hozzátette az Internet használatának leggyakoribb oka még mindig a böngészés/keresés és e-mailezés.
OTP, Erste Bank, Postabank, valamint a Budapest Bank illetve a Kereskedelmi és Hitelbank – ez az Internetet leggyakrabban, hetenként többször használó, úgynevezett heavy userek (626 000 fő) által használt bankok sorrendje.
Az online bankolók számára fő banknak sorrendben az OTP Bank, a CIB Bank és a CitiBank illetve az Inter-Európa Bank számít. Ugyanakkor a leggyakoribb internetezők 22 százaléka nem tudja, hogy fő bankja nyújt-e egyáltalán online banki szolgáltatást. További 10 százalék pedig azt nyilatkozta, hogy tudomása szerint fő bankja nem nyújt ilyen szolgáltatást.

Az internet leggyakoribb használói között azokat, akik nem élnek az online bankolási lehetőségekkel, megkérdezték az okokról. Legtöbben azt az indokot mondták, hogy személyesen egyszerűbb elintézni a dolgokat (32%); majd hogy nem tartják biztonságosnak (30%); illetve hogy ritkán kell pénzügyeket intézniük (29%).

Bokker SándoR bejelentette, hogy a piac gyors változásainak követése érdekében a jövőben félévenként megismétlik a felmérést.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo