Kétszeresen is Web2-es

Első alkalommal rendeznek BarCamp konferenciát Magyarországon. A néhány éve Amerikában elindult kezdeményezés lényege, hogy a látogatók maguk is aktívan részt vesznek a konferencia programjának kialakításában - a Budapesti premieren a vállalkozó kedvű jelentkezők maguk is tarthatnak előadást vagy felvethetnek témákat; a végleges terem és időbeosztásról pedig az dönt, hogy egy-egy előadó mennyi internetes szavazatot kap.

Az első BarCamp konferenciát négy évvel ezelőtt, a Kaliforniai Palo Alto-ban rendezték 2005. augusztus 19. és 21. között, ezen 200 résztvevő jelent meg. Azóta több mint 350 városban volt BarCamp rendezvény. Eleinte elsősorban informatikai fókusszal - jellemzően webes applikációk, nyílt forrású technológiák, protokollok, adatformátumok -, majd más témák - például a tömegközlekedés, az egészségügy, a politika, a gazdaság -  kapcsán is szerveztek ilyen eseményt.

A BarCamp sikerének titka - a Web2 filozófiájának megfelelően - a résztvevők bevonásában, aktiválásában rejlik. A informatikai szektor 2001-es válsága után feltűnt, hogy azok a webes vállalkozások és cégek élték túl a nehéz időket, amelyek a közösségi élményre, a felhasználók  által generált tartalomra helyezték a hangsúlyt. Ez a felismerés vezetett el az olyan weboldalak robbanásszerű felfejlődéséhez, mint a videomegosztó "Youtube", a legnépszerűbb online enciklopédia, a "Wikipedia", a közösségi élményeket nyújtó "Facebook", vagy éppen az egyik legismertebb magyar közösségi portál, az "Iwiw".

Nincs többé unalmas konferencia?

A BarCamp ennek a filozófiának egyenesági leszármazottja, hiszen a konferencia kialakításához a résztvevők járulnak hozzá aktivitásukkal, sőt, akár előadásukkal is - a szervezéstől függően. A jelenség pedig egyértelműen népszerű: nincs többé unalmas konferencia, ahol egyetlen izgalmas előadó miatt akár több unalmas órát is végig kell ülni.

A 2009. március 3-án Budapesten bemutatkozó BarCamp konferencia kétszeresen is Web2-es: egyrészt a konferencia programjának kialakításában is számítanak a résztvevőkre, másrészt a rendezvény épp a Web2-es jelenség felhasználói, üzleti és a marketing aspektusaira fókuszál. A Web 2.0 Symposium: BarCamp Budapest nevet viselő eseményen ismert bloggerek, újságírók, szerkesztők mellett előad többek között Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója, Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója és az internet jövőjét befolyásoló eszközöket és szolgáltatásokat fürkésző "Next Web Blog" két vezéregyénisége: Boris Veldhuijzen van Zanten befektető és a mindössze 23 éves Ernst-Jan Pfauth főszerkesztő. Boris 1997 óta dolgozik az internet világában, befektetőként és tanácsadóként  vesz részt több start-up és már befutott vállalkozás működtetésében és ha igény van rá, szívesen megosztja gondolatait az érdeklődőkkel konferenciákon, workshopokon.

Az előadások pontos és végleges terem és időbeosztását csak március 2-án ismertetik a kapcsolódó weboldalon a szervezők, hiszen addig a honlapon regisztrált  látogatók "szavazhatnak" arról, hogy melyik prezentáció érdekli őket és eszerint kerülnek az előadók a nagyterembe, szekcióterembe vagy esetleg egy 10 fős kis asztalhoz.

  • A konferencia időpontja: 2009. március 3. Szerda 9.00.
  • Helyszín: Gerbeud ház
  • Jelentkezés és további információk: http://web24.ap.hu

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo