Kedvező eredmények

A legnagyobb mértékben a Pannonnál nőtt az előfizetők száma.

A piac fejlődése és az előfizetők számának alakulása

A magyar mobilpiac telítettsége december végére meghaladta a 94 százalékot, a Pannon előfizetéseinek száma pedig 172 ezerrel nőtt a negyedik negyedévben. Az éles piaci versenyben a Pannon növelte a legnagyobb mértékben előfizetései számát a magyarországi mobilszolgáltatók közül 2006 utolsó negyedéve során. Az előző év negyedik negyedévéhez viszonyítva a vállalat 166 ezer új számlás előfizetőt szerzett. Ezzel a számlás ügyfelek teljes ügyfélkörön belüli aránya 3 százalékponttal, 38 százalékra javult. A cég piaci részesedése 34% volt a negyedév végén, ami az előző három hónaphoz képest növekedést mutat és megegyezik a 2005 végére jellemző értékkel.

Árbevétel

A mobilszolgáltatásokból származó összárbevétel 6 százalékkal nőtt 2005 IV. negyedéve óta. Ez az emelkedés elsősorban a számlás előfizetések nagyobb arányának és a megélénkült bejövő forgalom által generált magasabb összekapcsolási díjaknak köszönhető. Az összárbevétel évi 3 százalékos növekedése szintén a fenti okokkal magyarázható. Az ARPU-index az előző évi szinten maradt, mivel az egy előfizetésre jutó átlagos forgalom (AMPU) 8 százalékos növekedésének hatását csaknem teljes egészében kioltotta az átlagárak csökkenése.

 

EBITDA

A magasabb összekapcsolási, valamint értékesítési és marketingköltségek miatt az EBITDA elmaradt a 2005 IV. negyedévére jellemző szinttől. 2006 IV. negyedévében céltartalékot kellett képezni a 2003-as egyetemes szolgáltatási hozzájárulási kötelezettségre, míg 2005 IV. negyedévében a korábban már ráfordításként beállított 2004-es egyetemes szolgáltatási hozzájárulás visszavezetésére került sor. E tényezőket figyelembe véve az EBITDA 2006 IV. negyedévében mintegy 1 százalékponttal csökkent, míg a 2006 egészére számított EBITDA 1 százalékponttal emelkedett, ami elsősorban a működési költségek csökkenésének köszönhető.

 

CAPEX

Mobil szélessávú hálózata kiterjesztésével a Pannon közel teljes EDGE-lefedettséget ért el Magyarország területén 2006-ban, miközben UMTS-lefedettségét is tovább tökéletesítette és bővítette a nagyobb városokban és azok környékén. A mobil és a kapcsolódó üzletágakban kínált szolgáltatásportfolió kiszélesítése érdekében a cég az értéknövelt szolgáltatások fejlesztésére is kiemelt figyelmet fordított az év során. A 2006 IV. negyedévi CAPEX azonban a hálózatbővítés alacsonyabb üteme miatt elmaradt az egy évvel korábbi értéktől.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo