Kedvező eredmények

A legnagyobb mértékben a Pannonnál nőtt az előfizetők száma.

A piac fejlődése és az előfizetők számának alakulása

A magyar mobilpiac telítettsége december végére meghaladta a 94 százalékot, a Pannon előfizetéseinek száma pedig 172 ezerrel nőtt a negyedik negyedévben. Az éles piaci versenyben a Pannon növelte a legnagyobb mértékben előfizetései számát a magyarországi mobilszolgáltatók közül 2006 utolsó negyedéve során. Az előző év negyedik negyedévéhez viszonyítva a vállalat 166 ezer új számlás előfizetőt szerzett. Ezzel a számlás ügyfelek teljes ügyfélkörön belüli aránya 3 százalékponttal, 38 százalékra javult. A cég piaci részesedése 34% volt a negyedév végén, ami az előző három hónaphoz képest növekedést mutat és megegyezik a 2005 végére jellemző értékkel.

Árbevétel

A mobilszolgáltatásokból származó összárbevétel 6 százalékkal nőtt 2005 IV. negyedéve óta. Ez az emelkedés elsősorban a számlás előfizetések nagyobb arányának és a megélénkült bejövő forgalom által generált magasabb összekapcsolási díjaknak köszönhető. Az összárbevétel évi 3 százalékos növekedése szintén a fenti okokkal magyarázható. Az ARPU-index az előző évi szinten maradt, mivel az egy előfizetésre jutó átlagos forgalom (AMPU) 8 százalékos növekedésének hatását csaknem teljes egészében kioltotta az átlagárak csökkenése.

 

EBITDA

A magasabb összekapcsolási, valamint értékesítési és marketingköltségek miatt az EBITDA elmaradt a 2005 IV. negyedévére jellemző szinttől. 2006 IV. negyedévében céltartalékot kellett képezni a 2003-as egyetemes szolgáltatási hozzájárulási kötelezettségre, míg 2005 IV. negyedévében a korábban már ráfordításként beállított 2004-es egyetemes szolgáltatási hozzájárulás visszavezetésére került sor. E tényezőket figyelembe véve az EBITDA 2006 IV. negyedévében mintegy 1 százalékponttal csökkent, míg a 2006 egészére számított EBITDA 1 százalékponttal emelkedett, ami elsősorban a működési költségek csökkenésének köszönhető.

 

CAPEX

Mobil szélessávú hálózata kiterjesztésével a Pannon közel teljes EDGE-lefedettséget ért el Magyarország területén 2006-ban, miközben UMTS-lefedettségét is tovább tökéletesítette és bővítette a nagyobb városokban és azok környékén. A mobil és a kapcsolódó üzletágakban kínált szolgáltatásportfolió kiszélesítése érdekében a cég az értéknövelt szolgáltatások fejlesztésére is kiemelt figyelmet fordított az év során. A 2006 IV. negyedévi CAPEX azonban a hálózatbővítés alacsonyabb üteme miatt elmaradt az egy évvel korábbi értéktől.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo