Kedvező eredmények

A legnagyobb mértékben a Pannonnál nőtt az előfizetők száma.

A piac fejlődése és az előfizetők számának alakulása

A magyar mobilpiac telítettsége december végére meghaladta a 94 százalékot, a Pannon előfizetéseinek száma pedig 172 ezerrel nőtt a negyedik negyedévben. Az éles piaci versenyben a Pannon növelte a legnagyobb mértékben előfizetései számát a magyarországi mobilszolgáltatók közül 2006 utolsó negyedéve során. Az előző év negyedik negyedévéhez viszonyítva a vállalat 166 ezer új számlás előfizetőt szerzett. Ezzel a számlás ügyfelek teljes ügyfélkörön belüli aránya 3 százalékponttal, 38 százalékra javult. A cég piaci részesedése 34% volt a negyedév végén, ami az előző három hónaphoz képest növekedést mutat és megegyezik a 2005 végére jellemző értékkel.

Árbevétel

A mobilszolgáltatásokból származó összárbevétel 6 százalékkal nőtt 2005 IV. negyedéve óta. Ez az emelkedés elsősorban a számlás előfizetések nagyobb arányának és a megélénkült bejövő forgalom által generált magasabb összekapcsolási díjaknak köszönhető. Az összárbevétel évi 3 százalékos növekedése szintén a fenti okokkal magyarázható. Az ARPU-index az előző évi szinten maradt, mivel az egy előfizetésre jutó átlagos forgalom (AMPU) 8 százalékos növekedésének hatását csaknem teljes egészében kioltotta az átlagárak csökkenése.

 

EBITDA

A magasabb összekapcsolási, valamint értékesítési és marketingköltségek miatt az EBITDA elmaradt a 2005 IV. negyedévére jellemző szinttől. 2006 IV. negyedévében céltartalékot kellett képezni a 2003-as egyetemes szolgáltatási hozzájárulási kötelezettségre, míg 2005 IV. negyedévében a korábban már ráfordításként beállított 2004-es egyetemes szolgáltatási hozzájárulás visszavezetésére került sor. E tényezőket figyelembe véve az EBITDA 2006 IV. negyedévében mintegy 1 százalékponttal csökkent, míg a 2006 egészére számított EBITDA 1 százalékponttal emelkedett, ami elsősorban a működési költségek csökkenésének köszönhető.

 

CAPEX

Mobil szélessávú hálózata kiterjesztésével a Pannon közel teljes EDGE-lefedettséget ért el Magyarország területén 2006-ban, miközben UMTS-lefedettségét is tovább tökéletesítette és bővítette a nagyobb városokban és azok környékén. A mobil és a kapcsolódó üzletágakban kínált szolgáltatásportfolió kiszélesítése érdekében a cég az értéknövelt szolgáltatások fejlesztésére is kiemelt figyelmet fordított az év során. A 2006 IV. negyedévi CAPEX azonban a hálózatbővítés alacsonyabb üteme miatt elmaradt az egy évvel korábbi értéktől.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo