Jelentős a szocialista fölény

Míg az amerikai Kongresszus képviselői már a laptopjuk mögül csevegnek az Egyesült Államok lakosaival, az EP-képviselők továbbra sem használják ki az internet nyújtotta kampánylehetőségeket, állítja a Fleishman-Hillard által közzétett felmérés. A felmérés szerint az Európai Szocialisták Pártja az EP minden más politikai csoportjánál előrébb jár az online technológiák használatában, több képviselő is használja a Facebook, a Flickr, a Twitter vagy a Digg online szolgáltatásait.

A Fleishman-Hillard adatai szerint az EP-képviselők 75 százaléka használja a honlapját a választókkal való kapcsolattartás eszközeként, ugyanakkor csak 51 százalék, tehát alig több, mint a fele látogat legalább hetente egyszer blogokat. A döntő többségük (kétharmaduk) pedig soha életében nem hallott még a Twitter közösségi hálózatról.

„Az EP-képviselők nagy többsége használja az internetet, és minden bizonnyal megihlette őket Barack Obama sikere, de túl sokan hiszik továbbra is azt, hogy a digitális eszközök kevésbé hatékonyak, mint a kommunikáció hagyományos csatornái, a televízió és az újságok." - mondta James Stevens, a Fleishman-Hillard digitális szolgáltatásokért felelős alelnöke.

„Úgy vélem ugyanakkor, azt is el kell ismerni, hogy az ilyen eszközökhöz hasonlóan, az EP-képviselők is nagy utat tettek meg az elmúlt öt évben. Öt évvel ezelőtt, 2004-ben a Twitter és a YouTube még nem létezett, a Facebook-ot pedig csak amerikai egyetemi hallgatók használták" - magyarázta Stevens.

Szocialista fölény

A felmérés szerint az Európai Szocialisták Pártja (PES) az EP minden más politikai csoportjánál előrébb jár az online technológiák használatában, több képviselő is használja a Facebook, a Flickr, a Twitter vagy a Digg online szolgáltatásait. A Fleshman-Hillard szakértői szerint az európai képviselők hamarosan felzárkóznak, ugyanakkor biztosak benne, hogy erre már csak az EP-választások után kerül sor, hiszen addig már egy hónap sincs hátra (június 4-7.)

„Az EP-képviselők az idő nagy részében a sajtó nyomtatott hasábjain akarnak helyet kapni, míg a választóknak egyre nagyobb része keres online információt. Én online vezettem a kampányomat, és minden kollégámat ugyanerre bátorítom." - mondta Christofer Fjellner, svéd konzervatív képviselő.

Digitális forradalom jön?

A felmérés szerint az EP-képviselők java tervezi, hogy az online eszközöket is használni fogja. A közösségi hálózatok, a személyes blogok a html hírlevelek, a social media sajtóközlemények, vagy az online videók egytől-egyik alkalmasak politikai kampánycélokra is. Az EP-képviselők mintegy fele a következő években tervezi, hogy átáll a Web 2.0-ás megoldásokra, állapította meg a felmérés.

„A korai alkalmazók viselkedése igen hasonlít Howard Dean szenátoréhoz, aki 2004-ben a demokraták jelölését kívánta megszerezni. Az ő kampánya vetette el a magokat, melynek termését Barack Obama későbbi sikeres online kampánya learatta. Ehhez hasonlóan a korai alkalmazók képviselik a jövőt. Ha ezen eszközök használatát már most elsajátítják, jelentősen javíthatnak a választási eredményeiken a nem túl távoli jövőben." - mondta Bill Black, a Fleishman-Hillard közkapcsolati osztályának vezetője Washingtonban.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo