Az internetes értékesítés és beszerzés várható alakulására, az internetnek a vállalat piacára gyakorolt hatására és a cég számára az internetben rejlő lehetőségek jövőbeli kiaknázására vonatkozó kérdésekre adott válaszok összesítéseként született GKI-Westel e-kereskedelmi index 15,5 volt az idei első negyedévben. Ez az előző negyedévhez képest jelentős növekedést jelent, amiben az internetes alkalmazásokkal és az internettel kapcsolatos bizalom erősödése tükröződik. A növekvő optimizmus két fő forrása az internetes értékesítés és beszerzés arányának növekedése.
Az 5 fő feletti nagy- és kiskereskedelemi vállalatok válaszai alapján a kereskedelmi cégek 2001-ben összesen – az on-line boltok nélkül – mintegy 7 milliárd forint értékben értékesítettek árut és szolgáltatást az interneten keresztül. A GKI Rt. becslése alapján 2002-ben az internetes kereskedelmi forgalom meghaladhatja a 9 milliárd forintot. Erre részben az ad alapot, hogy mind a reálbérek (külön kiemelten a diplomások bérei, akik körében az átlagosnál jelentősebb az internetpenetráció), mind a fogyasztás 2002-ben dinamikusan emelkedik. Emellett hozzájárul a kormányzat által is részben vagy egészben támogatott hardver és szoftverellátottság növekedése 2001-2002-ben, ami szintén jelentős lökést adhat az internetes értékesítési volumen növekedésének.
Az internetes beszerzések értéke 2001-ben elérte 37 milliárd forintot az 5 fő feletti kereskedelmi cégek esetében. 2002-re a kereskedelmi cégek várakozásai szerint ez az összeg 47 milliárd forint lesz, ami mintegy 30%-os növekedést jelent.
Az internet és az internetes alkalmazások gyors térnyerésével egyre fontosabbá válik, hogy a vállalatok az egyes részfolyamatokba mennyire tudják integrálni az ebből származó előnyöket, lehetőségeket. Összességében a számítógépes hálózatokon keresztül leadott rendelések (internet és nem internet alapú) aránya ma még alig haladja meg a 10%-ot. A legnagyobb arányban a hagyományos módozatok: a személyes (29%), a faxon keresztüli (29%) és telefonos (27%) rendelések jellemzőek a kereskedelmi vállalkozások beszerzéseire.
Jelenleg még nem haladja meg a 15%-ot azon közép- és nagyvállalatok aránya a kereskedelem területén, melyek már alkalmaznak internetes megoldásokat, a jövőben azonban ezen a területen mindenképpen jelentős változásokra lehet számítani. Az internet szerepe elsősorban a vevői és a beszállítói kapcsolatok támogatásában növekszik.
Az 50 fő feletti kereskedelmi cégek szerint az internetes alkalmazások bevezetésekor jelenleg a költségcsökkentés és az árbevétel növelése az elsődleges szempont, de a cégek többsége az internetes fejlesztések által lehetőséget lát versenyelőnyök megszerzésére is. A szervezeti rugalmasság javítása, valamint a versenytársakhoz való felzárkózás jelenleg még a sokadrangú tényezőkhöz tartozik.
Jelentés az internet-gazdaságról - fókuszban a kereskedelem
A kereskedelmi cégek az interneten keresztüli értékesítés és beszerzés arányának dinamikus növekedését várják 2002-ben, derül ki a GKI-Westel e-kereskedelmi index értékének alakulásából. A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve - negyedévente felméri az internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. A 2002. I. negyedév e-kereskedelmi indexének értéke jelentősen nőtt a korábbiakhoz képest.
Véleményvezér
Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül
Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat
Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát
Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat
A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.