Ismét egy magyar siker

Két magyar fejlesztés került a legjobb tíz közé a nemzetközi Startup Challenge versenyen, amelyet Közép-Kelet-Európa legnagyobb webes konferenciája, a november 9-én kezdődő „How-to-Web 2011” keretében írtak ki.

Az innovatív induló vállalkozások közül többek között a magyar Skawa Innovation csapat felhő-alapú weboldalfordító programja, az Easyling.com, valamint a hirdetések mobiltelefonra-szabását kínáló MobileCampaign.eu kapott bemutatkozási lehetőséget miután a nemzetközi szakemberekből álló zsűri a pályaműveket mind technológiai, mind üzleti szempontból kiválónak ítélte. (Három hetes befektetői útra indulhat a Szilícium-völgybe a PocketGuide miután a bécsi StartUp Week-en a versenyre jelentkező 500 és a versenyre beválogatott 50 startup vállalkozás közül bekerült Európa három legjobbja közé.)

Döntősként az innovatív magyar cégek lehetőséget kapnak arra, hogy több száz szakértővel megismertessék ötletüket, annak technológiai hátterét, valamint a benne rejlő üzleti lehetőségeket. A kétnapos konferencia célja, hogy a legújabb webes és mobil megoldásokra épülő friss ötletgyárak és az ezekben az iparágakban érdekelt nagyvállalatok, befektetők, elemzők, specialisták, vezetők között kapcsolatot teremtsen, támogatva a technológiai és a nemzetközi üzleti potenciál egymásra találását.

A Startup Challenge döntősei kiemelkedő lehetőséghez jutnak: a legjobb fiatal, kreatív és innovatív, de nemzetközi üzleti kapcsolatrendszerrel még nem rendelkező cégek a kitörés szempontjából legfontosabb közönség, azaz a konferencia mintegy 750 résztvevője előtt mutathatják be „webet rengető” elképzeléseiket. Alkalmuk nyílik arra is, hogy személyesen konzultáljanak a zsűri tagjaival termékük, megoldásuk piaci bevezetésének lehetőségeiről, illetve fejlesztési, beruházási kérdésekről. (Több mint 100 millió forintot fektet egy magyar okostelefon alkalmazásba a BNV Equity Kockázazati tőkealap.)

Fordítás egy kattintással

Az Easyling.com a Google felhő szolgáltatására, valamint a Skawa otthonrol.hu távmunka-rendszerére épül. Az ötlet lényege, hogy az Easyling segítségével bárki, egyetlen kattintással lefordíttathatja weboldalát az általa kiválasztott célnyelvekre, pár óra alatt.

– A weboldal-fordítási megoldás valós piaci igényen alapul: az oldal látogatói egy napon belül saját nyelvükön érhetik el az oldal információit vagy rendelhetik meg termékeit, minimális ráfordítással, ami az Easyling előtt igen nehézkes folyamat volt – vázolja a megoldás lényegét Faragó Péter, a Skawa Innovation termékfejlesztésekért felelős vezetője. Mindössze egyetlen, a cég által megadott sort kell elhelyeznie a weboldala kódjában, és ezzel elindul az automatizált fordítási folyamat. Ahogyan az a program ingyenesen kipróbálható béta változatából is látszik, nincs többé szükség a szövegek kigyűjtésére, szöveges vagy táblázatos formában történő tárolására, a szakfordítás megszervezésére, sem pedig a lefordított szövegek webes újratöltésére.

Az oldal fenntartójától minden eddiginél kisebb erőforrásra van szükség: az innováció és a működő üzleti modell lényegi elemei a weboldal fordításának egyedi technológiája, az élő távmunka közreműködésével a felhőben zajló teljes munkafolyamat automatizálása, a weboldalak automatikus változáskövetése, illetve az ezer oldalletöltésre jutó egy eurós üzemeltetői költségek. (A startupokról bővebb összeállítást itt olvashat.)

Mobilmarketing olcsón és egyszerűen


A MobileCampaign.eu a mobilra szabott marketingkampányok egyszerű változatát kínálja. A szolgáltatással bárki képes lesz létrehozni, menedzselni és nyomonkövetni a magas interaktivitást kínáló mobil marketing kampányokat, amelyek egy egyszerű mobil vonalkód leolvasásával hozzáférnek. Az innovatív csapat által kínált szolgáltatás része a videó, játékok, kuponakciók, felmérések, sorolások és közösségi média megejelnések. A modulrendszerből előre felépített kampányokkal a megrendelő időt és pénzt takarít meg, miközben a hatékonyságuk kimagasló.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo