Az innovatív induló vállalkozások közül többek között a magyar Skawa Innovation csapat felhő-alapú weboldalfordító programja, az Easyling.com, valamint a hirdetések mobiltelefonra-szabását kínáló MobileCampaign.eu kapott bemutatkozási lehetőséget miután a nemzetközi szakemberekből álló zsűri a pályaműveket mind technológiai, mind üzleti szempontból kiválónak ítélte. (Három hetes befektetői útra indulhat a Szilícium-völgybe a PocketGuide miután a bécsi StartUp Week-en a versenyre jelentkező 500 és a versenyre beválogatott 50 startup vállalkozás közül bekerült Európa három legjobbja közé.)
Döntősként az innovatív magyar cégek lehetőséget kapnak arra, hogy több száz szakértővel megismertessék ötletüket, annak technológiai hátterét, valamint a benne rejlő üzleti lehetőségeket. A kétnapos konferencia célja, hogy a legújabb webes és mobil megoldásokra épülő friss ötletgyárak és az ezekben az iparágakban érdekelt nagyvállalatok, befektetők, elemzők, specialisták, vezetők között kapcsolatot teremtsen, támogatva a technológiai és a nemzetközi üzleti potenciál egymásra találását.
A Startup Challenge döntősei kiemelkedő lehetőséghez jutnak: a legjobb fiatal, kreatív és innovatív, de nemzetközi üzleti kapcsolatrendszerrel még nem rendelkező cégek a kitörés szempontjából legfontosabb közönség, azaz a konferencia mintegy 750 résztvevője előtt mutathatják be „webet rengető” elképzeléseiket. Alkalmuk nyílik arra is, hogy személyesen konzultáljanak a zsűri tagjaival termékük, megoldásuk piaci bevezetésének lehetőségeiről, illetve fejlesztési, beruházási kérdésekről. (Több mint 100 millió forintot fektet egy magyar okostelefon alkalmazásba a BNV Equity Kockázazati tőkealap.)
Fordítás egy kattintással
Az Easyling.com a Google felhő szolgáltatására, valamint a Skawa otthonrol.hu távmunka-rendszerére épül. Az ötlet lényege, hogy az Easyling segítségével bárki, egyetlen kattintással lefordíttathatja weboldalát az általa kiválasztott célnyelvekre, pár óra alatt.
– A weboldal-fordítási megoldás valós piaci igényen alapul: az oldal látogatói egy napon belül saját nyelvükön érhetik el az oldal információit vagy rendelhetik meg termékeit, minimális ráfordítással, ami az Easyling előtt igen nehézkes folyamat volt – vázolja a megoldás lényegét Faragó Péter, a Skawa Innovation termékfejlesztésekért felelős vezetője. Mindössze egyetlen, a cég által megadott sort kell elhelyeznie a weboldala kódjában, és ezzel elindul az automatizált fordítási folyamat. Ahogyan az a program ingyenesen kipróbálható béta változatából is látszik, nincs többé szükség a szövegek kigyűjtésére, szöveges vagy táblázatos formában történő tárolására, a szakfordítás megszervezésére, sem pedig a lefordított szövegek webes újratöltésére.
Az oldal fenntartójától minden eddiginél kisebb erőforrásra van szükség: az innováció és a működő üzleti modell lényegi elemei a weboldal fordításának egyedi technológiája, az élő távmunka közreműködésével a felhőben zajló teljes munkafolyamat automatizálása, a weboldalak automatikus változáskövetése, illetve az ezer oldalletöltésre jutó egy eurós üzemeltetői költségek. (A startupokról bővebb összeállítást itt olvashat.)
Mobilmarketing olcsón és egyszerűen
A MobileCampaign.eu a mobilra szabott marketingkampányok egyszerű változatát kínálja. A szolgáltatással bárki képes lesz létrehozni, menedzselni és nyomonkövetni a magas interaktivitást kínáló mobil marketing kampányokat, amelyek egy egyszerű mobil vonalkód leolvasásával hozzáférnek. Az innovatív csapat által kínált szolgáltatás része a videó, játékok, kuponakciók, felmérések, sorolások és közösségi média megejelnések. A modulrendszerből előre felépített kampányokkal a megrendelő időt és pénzt takarít meg, miközben a hatékonyságuk kimagasló.