A termék lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy kiterjesszék az egységes kommunikáció lehetőségét több mint 500 mobil termékre, így többek között az Apple iPhone, RIM, Palm, Symbian, Windows Mobile, Java és WAP készülékeken használható már az alkalmazás - áll a cég szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. A mobil mellék funkcióval a vállalatok és dolgozóik - kihasználva a mobil hálózatok nyújtotta előnyöket - ezentúl sokkal hatékonyabban működhetnek együtt. Az alkalmazás felhasználja a már meglévő telefonos infrastruktúrát, így a már létező kommunikációs eszközökre költött befektetések hamarabb megtérülnek.
A felhasználók számára az Avaya one-X Mobile egy könnyen használható, a mobiltelefonra letölthető grafikus alkalmazáson keresztül biztonságos hozzáférést biztosít a vállalati telefonhálózathoz, a hangpostához, a híváslistákhoz, valamint a vállalati címlistához. Mindezek mellett mivel a one-X Mobile a vállalati telefonos hálózaton keresztül irányítja a telefon hívásokat, a szervezetek és vállalatok csökkenthetik a telefonos költségeiket (központosított telefon forgalom a szolgáltatók felé) és könnyen megfelelhetnek a különféle szabályozásoknak (hangrögzítés, költséglimit figyelés).
"Az Avaya elsőként kínál többek között vállalati kommunikációs funkciókat az Apple iPhone-ra és Blackberryre a one-X Mobile-on keresztül " - mondta Kővári István, az Avaya Magyarország műszaki tanácsadója. "Az iPhone-val, a Blackberry-vel és más mobil eszközökkel a munkavállalók könnyen elérhetők ezentúl egy telefonszámon keresztül házon belül és kívül is, miközben az irodai telefon minden funkcióját használhatják. Ezáltal pedig amellett, hogy csökken a válaszadási idő, nő a dolgozók produktivitása, javul az üzleti folyamat, nagyban csökkennek a vállalat hívásköltségei is."