Iparági összefogásra vár az online kereskedelem

Az elektronikus kereskedelem terjedésének hazánkban legfőbb hátráltatója a nem kielégítő fogyasztói bizalom, hangozott el többek között a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) tegnapi kerekasztal-beszélgetésén a Független Médiaközpontban.

A rendezvényen bemutatásra kerültek az MTE és a RE:CALL Tanácsadó Kft együttműködésében az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) megbízásából 2003. novemberében és decemberében készített, a magyarországi online kereskedelem keresleti oldalát feltérképező kutatás eredményei. A prezentációt követő kerekasztal-beszélgetésen a készítőkön kívül jelen volt az IHM és a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség képviselője mellett több, a témával foglalkozó jogász, illetve számos érintett piaci szereplő is.

A résztvevők között egyetértés mutatkozott abban, hogy a hazai jogszabályi környezet – kisebb, még megoldandó problémáktól eltekintve – megfelelő az internetes kereskedelem zavartalan működéséhez. Abban is egységes vélemény alakult ki, hogy a kutatás eredményei bíztatóak: a magyarországi online boltok kínálata meglehetősen széles; a vásárlók kiszolgálása, a szolgáltatás átlagos színvonala megfelelő, a fogyasztók bizalma azonban ennek ellenére még mindig nem kielégítő, ami a szegmens valódi áttörésének gátját jelenti.

A bizalom építésére többféle megoldási javaslat is elhangzott. Az egyik javaslat szerint az Ausztriában évek óta működő Internet-ombudsman intézményéhez hasonló szervezet létrehozása segíthetne, amely független, non-profit szereplőként a felhasználók tájékoztatásban, illetve a kereskedők és a vásárlók közötti esetleges jogvitákban való közvetítésben játszhatna szerepet. A „harmadik oldal” bevonása elképzelhető lenne az Európai Unió által is előnyben részesített ún. „public-private-partnership”-ben, azaz a magán és állami szereplők együttműködésében is. A piaci szereplők közül többen felvetették a nagyobb állami szerepvállalás szükségességét: ezen álláspont képviselői szerint az IHM-nek több pénzt kéne fordítani az internetes vásárlás népszerűsítésére.

A felszólalók többsége a bizalom növelésének kulcsát az információs fegyelem növelésében és az online vásárlást népszerűsítő propaganda erősítésében látta. Az MTE elhangzott álláspontja szerint mindezek eléréséhez komoly segítséget jelentene az érintett piaci szereplők összefogása, az önszabályozás, amelyet tovább erősíthetne a tartalomszolgáltatókkal való együttműködés is.



Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo