Internetbanking: 18 ezer új ügyfél negyedév alatt

A lakossági internetbanki - szerződéssel rendelkező - ügyfelek száma 55%-kal, a vállalatiaké 90%-kal növekedett az elmúlt egy évben. Mind a vállalatok, mind a lakosság leginkább átutalások indítására és számlainformációk lekérdezésére fogja a jövőben is az internetbankot használni - derül ki többek között a GKI, a Westel és a Sun hazai elektronikus gazdaságot felmérő tanulmányából.

A pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe a fenti részindexek számtani átlaga. 2003 II. negyedévében a GKI-Westel e-Pénzügyi Index értéke 16,7 volt, ami csökkenést jelent az előző negyedévhez viszonyítva. Az internetes alkalmazások jövőjére vonatkozó pénzintézeti várakozásokat mutató index a pozitív tartomány alsó negyedében ingadozik, amely visszafogott, de a többi szektorral összehasonlítva mégis a legoptimistább várakozásokat takarja.


GKI-Westel e-pénzügyi index (-100 és a +100 skálán)


Internetes banki ügyfelek

2003. június 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankok kb. 282 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 6,7%-kal több mint 3 hónappal és 55% több mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 49 ezer volt, ami 20%-os, illetve 90%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.


Internetbanki lakossági ügyfelek száma és átlagos aránya az internetes bankoknál


2003. június 30-án az internetbanki ügyfelek aránya az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva átlagosan kb. 7,5%, a vállalati ügyfelek esetén pedig átlagosan kb. 12% volt.

Banki internetes tranzakciók

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása, valamint a tranzakciók/számlainformációk lekérdezése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében erősödő keresletre számítanak a válaszadók az értékpapírok (részvények kivételével) kereskedésének igénybevétele esetében is.


Az interneten keresztül adott megbízások arányának várható megbízása a következő 12 hónap során a bankok szerint


Biztosítók internetes értékesítése


2003 első félévében a biztosítók internetes értékesítésből származó állománydíj-bevétele csupán a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében haladta meg az 1%-os arányt az egyik ilyen szolgáltatást nyújtó cégnél. A többi online termék esetében marginális, 1% alatti az internetes állománydíj-bevétel aránya.

Az internetes értékesítési lehetőség elterjedésének megfelelően a biztosítók a kötelező felelősségbiztosítás, a lakásbiztosítás és az utasbiztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. Ennél kisebb, de még számottevő növekedési potenciállal a balesetbiztosítás rendelkezik, míg a casco és egészségbiztosítás esetében csak mérsékelt online sikerrel számolnak a cégek. Az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb felfutása csupán a későbbiekben várható.


Biztosítási termékek internetes értékesítésének várt növekedése a következő 12 hónap során


A kutatásról

A felmérés 2003 augusztusában zajlott a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével, teljes körűen megkérdezve a hitelintézeteket, az internetes takarékszövetkezeteket és a biztosítótársaságokat. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 69%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 45%-a képviseltette magát a felmérésben.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo