Ilyen Kína: havi 9 millió új mobilelőfizető

A 2010-es világkiállítással Sanghaj az érdeklődést Kína múltjára, jelenére és jövőjére irányítja. Az Ericsson ConsumerLab új jelentése a világ legnagyobb távközlési piacának növekedése, lehetőségei és sokszínűsége mögött álló fogyasztói viselkedésre irányítja a reflektorfényt.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Az Ericsson ConsumerLab
a fogyasztók viselkedését tanulmányozza, valamint azt, hogyan vélekednek a távközlési termékekről és szolgáltatásokról, ezáltal segítve a szolgáltatókat ügyfeleik megértésében és jövedelemtermelő stratégiák kialakításában. A vizsgálat egy globális kutatási programon alapul, amely több mint 30 országban évente több mint 40 ezer interjúból áll, reprezentatív képet adva több mint 1,1 milliárd ember véleményéről. A globális kutatási program mennyiségi és minőségi fogyasztói piackutatásra épül, lefedve az általános piacot és a fogyasztói trendeket egyaránt, valamint alapos bepillantást ad a speciális területekre is.

A május 17-19. között Sanghajban megrendezett Ericsson Üzleti Innovációs Fórum idején kiadott jelentés bemutatja Kína közel 800 millió mobiltelefon-előfizetője és 380 millió internethasználója viselkedését, a rájuk jellemző trendeket és körülményeket. A felhasználók minden lehetséges társadalmi-gazdasági niche-t és a technikai képzettség minden szintjét lefedik.

Az 56 százalékos mobilpenetrációval és a havonta 8,8 millió új előfizetéssel Kína egyike a világ legdinamikusabb piacainak, és egyben a leggyorsabban növekvő gazdaság is. A 2009-es év során tapasztalt 8 százalékos GDP-növekedés és az emelkedő jövedelmek növelik a vásárlóerőt és az anyagi jólétet. De a helyzet a hatalmas ország különböző területein más és más. A városi emberek, vidékiek és a fiatalok különösen nagy változatosságot mutatnak a felhasználói kifinomultság és a szolgáltatások iránti igény terén.

Douglas Gilstrap, az Ericsson vezető alelnöke és a stratégiáért felelős részleg vezetője hangsúlyozza Kína fontosságát a távközlés világában: „Hatalmas és egyre tehetősebb lakossága révén Kína - a szomszédos Indiával együtt - a széles körben osztott várakozások szerint nagy részt vállal majd a távközlési ágazat jövőbeni növekedéséből. A tanulmány a legfrissebb, mélyreható információkat teszi közzé, amelyeket nekünk és üzleti partnereinknek fel kell használnunk ennek a növekedésnek a kiaknázásához. A felhasználói viselkedés megértése létfontosságú a sikeres innovációhoz, a technológia és az üzleti modellek terén egyaránt."

Város: Hatalmas tömegek áramlanak Kína városai felé, ahol a felhasználók a fejlett mobilinternetes szolgáltatások legújabb megoldásait keresik és kapják meg. Hatalmas az érdeklődés a legfrissebb technológia iránt, és a jövedelem gyors növekedése - 8,8 százalék 2009 azonos időszakához képest -, valamint a státuszszimbólumok keresése Kínát a világ második legnagyobb luxusfogyasztójává tette. A mobiltelefonok mindenhol elterjedtek, és mivel a vezetékes kapcsolat kevésbé gyakori, az emberek a mobilkészülékeiket használják adat- és hangátvitelre a laptopok és a külső modemek helyett.

A városlakók egyre inkább úgy tekintenek az internetes hozzáférésre, mint nélkülözhetelen szolgáltatásra. Az Internetre támaszkodnak a szolgáltatások eléréséhez és a közösségi kapcsolatok ápolásához. A változást segíti elő a Kína határain túli világ iránti kíváncsiság is: a külföldre igyekvő kínai turisták száma az előrejelzések szerint idén eléri az 54 milliót, szemben a tavalyi 47 millióval.

Fiatalok: A szüleiknél magasabban képzett kínai fiatalság a világ egyik legkeresettebb célpiaca. Az Egyesült Királyságban, Svédországban és az Egyesült Államokban élő kortársaik esetében tapasztalttal megegyező vagy azt meghaladó szintű szolgáltatási fogyasztás mellett jellemző rájuk, hogy korai elfogadók, a digitális világba beleszülettek, keresik a státuszszimbólumokat és - egyke gyermekek generációjaként - a korábbi generációknál jobbmódúak.

Vidék: A városok felé özönlő tömegek és a városokban dolgozók egyre nagyobb száma ellenére Kína népességének hatalmas része vidéki területeken él. A vidéki területeken nőnek a bevételek és magasba szökött a technológiai termékek iránti kereslet, de az előfizetők szinte kizárólag hangátvitelre használják mobiltelefonjaikat. A megfelelő szolgáltatások nyújtása, az egyszerű használhatóság és megfelelő árképzés kulcsfontosságú a mobilinternet vidéki piacon való terjedéséhez.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo