Ilyen Kína: havi 9 millió új mobilelőfizető

A 2010-es világkiállítással Sanghaj az érdeklődést Kína múltjára, jelenére és jövőjére irányítja. Az Ericsson ConsumerLab új jelentése a világ legnagyobb távközlési piacának növekedése, lehetőségei és sokszínűsége mögött álló fogyasztói viselkedésre irányítja a reflektorfényt.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Az Ericsson ConsumerLab
a fogyasztók viselkedését tanulmányozza, valamint azt, hogyan vélekednek a távközlési termékekről és szolgáltatásokról, ezáltal segítve a szolgáltatókat ügyfeleik megértésében és jövedelemtermelő stratégiák kialakításában. A vizsgálat egy globális kutatási programon alapul, amely több mint 30 országban évente több mint 40 ezer interjúból áll, reprezentatív képet adva több mint 1,1 milliárd ember véleményéről. A globális kutatási program mennyiségi és minőségi fogyasztói piackutatásra épül, lefedve az általános piacot és a fogyasztói trendeket egyaránt, valamint alapos bepillantást ad a speciális területekre is.

A május 17-19. között Sanghajban megrendezett Ericsson Üzleti Innovációs Fórum idején kiadott jelentés bemutatja Kína közel 800 millió mobiltelefon-előfizetője és 380 millió internethasználója viselkedését, a rájuk jellemző trendeket és körülményeket. A felhasználók minden lehetséges társadalmi-gazdasági niche-t és a technikai képzettség minden szintjét lefedik.

Az 56 százalékos mobilpenetrációval és a havonta 8,8 millió új előfizetéssel Kína egyike a világ legdinamikusabb piacainak, és egyben a leggyorsabban növekvő gazdaság is. A 2009-es év során tapasztalt 8 százalékos GDP-növekedés és az emelkedő jövedelmek növelik a vásárlóerőt és az anyagi jólétet. De a helyzet a hatalmas ország különböző területein más és más. A városi emberek, vidékiek és a fiatalok különösen nagy változatosságot mutatnak a felhasználói kifinomultság és a szolgáltatások iránti igény terén.

Douglas Gilstrap, az Ericsson vezető alelnöke és a stratégiáért felelős részleg vezetője hangsúlyozza Kína fontosságát a távközlés világában: „Hatalmas és egyre tehetősebb lakossága révén Kína - a szomszédos Indiával együtt - a széles körben osztott várakozások szerint nagy részt vállal majd a távközlési ágazat jövőbeni növekedéséből. A tanulmány a legfrissebb, mélyreható információkat teszi közzé, amelyeket nekünk és üzleti partnereinknek fel kell használnunk ennek a növekedésnek a kiaknázásához. A felhasználói viselkedés megértése létfontosságú a sikeres innovációhoz, a technológia és az üzleti modellek terén egyaránt."

Város: Hatalmas tömegek áramlanak Kína városai felé, ahol a felhasználók a fejlett mobilinternetes szolgáltatások legújabb megoldásait keresik és kapják meg. Hatalmas az érdeklődés a legfrissebb technológia iránt, és a jövedelem gyors növekedése - 8,8 százalék 2009 azonos időszakához képest -, valamint a státuszszimbólumok keresése Kínát a világ második legnagyobb luxusfogyasztójává tette. A mobiltelefonok mindenhol elterjedtek, és mivel a vezetékes kapcsolat kevésbé gyakori, az emberek a mobilkészülékeiket használják adat- és hangátvitelre a laptopok és a külső modemek helyett.

A városlakók egyre inkább úgy tekintenek az internetes hozzáférésre, mint nélkülözhetelen szolgáltatásra. Az Internetre támaszkodnak a szolgáltatások eléréséhez és a közösségi kapcsolatok ápolásához. A változást segíti elő a Kína határain túli világ iránti kíváncsiság is: a külföldre igyekvő kínai turisták száma az előrejelzések szerint idén eléri az 54 milliót, szemben a tavalyi 47 millióval.

Fiatalok: A szüleiknél magasabban képzett kínai fiatalság a világ egyik legkeresettebb célpiaca. Az Egyesült Királyságban, Svédországban és az Egyesült Államokban élő kortársaik esetében tapasztalttal megegyező vagy azt meghaladó szintű szolgáltatási fogyasztás mellett jellemző rájuk, hogy korai elfogadók, a digitális világba beleszülettek, keresik a státuszszimbólumokat és - egyke gyermekek generációjaként - a korábbi generációknál jobbmódúak.

Vidék: A városok felé özönlő tömegek és a városokban dolgozók egyre nagyobb száma ellenére Kína népességének hatalmas része vidéki területeken él. A vidéki területeken nőnek a bevételek és magasba szökött a technológiai termékek iránti kereslet, de az előfizetők szinte kizárólag hangátvitelre használják mobiltelefonjaikat. A megfelelő szolgáltatások nyújtása, az egyszerű használhatóság és megfelelő árképzés kulcsfontosságú a mobilinternet vidéki piacon való terjedéséhez.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo