A változtatásokat a hatósághoz beérkezett panaszok figyelembevételével alakították ki. A rendelettel átláthatóbb szabályozási környezetet kívánnak megteremteni. Az augusztus 1-től fokozatosan hatályba lépő új rendelet közel húszmillió előfizetői szerződést érint. (Vezetékes telefon, mobiltelefon, televízió- és internet-szolgáltatás.)
Átlátható szabályozásra törekednek. Az általános szerződési feltételek (ÁSZF) szerkezeti felépítése módosul a közérthetőség és az áttekinthetőség jegyében. Az előfizetők a jövőben könnyebben tudják összehasonlítani az egyes szolgáltatók által előírt szerződési feltételeket, illetve saját szolgáltatójuk ÁSZF-jében is könnyebben eligazodhatnak.
Megváltoznak a felmondás szabályai is. A korábbi kötöttségek megszűnnek illetve módosulnak.
A mobiltelefon, mobilinternet, műholdas és földfelszíni digitális TV-re kötött szerződéseknél az előfizetőnek lehetősége lesz tizennégy napos próbaidőt tartani. Ha a szolgáltatás nem működik, a fogyasztó felmondhatja a szerződést, és csak azt a forgalmat kell kifizetnie, amit tényleg használt.
Közérthető számlázás, tételes számlamelléklet
Az átlátható és közérthető számlázás érdekében a hatóság bevezette, hogy a számlamellékletben a telefonszolgáltató a fizetendő díjak szerinti bontásban köteles feltüntetni az emelt díjas hívások, távszavazás, SMS, MMS, fogadott hívások utáni összegeket. Az üzleti előfizetések körében is ésszerű módosítások kerülnek bevezetésre. A telekommunikációs szolgáltatók hazánkban évente több ezer oldalra rúgó szerződési feltételeket adnak ki, amely gyakorlat példa nélküli. Más európai ország előfizetői pároldalas átlátható és érthető szerződési feltételeket kapnak, amelyeket nem változtatnak a szolgáltatók egyfolytában. Magyarországon az állandóan módosuló, terjedelmük miatt eleve kezelhetetlen, áttekinthetetlen, feltételeiben legfeljebb a szektor vállalati jogászai ismerik ki magukat, azok, akik írják. A hatósági intézkedés végre rendet tehet ebben a fogyasztóellenes helyzetben.