Az előadók között volt többek között Csepeli György, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium politikai államtitkára, Majsai Sándor Gábor, az Oktatási Minisztérium informatikai miniszteri biztosa, Kürti István, a Sanoma Budapest Kiadó Rt. kereskedelmi igazgatója és Gerényi Gábor, az Index ügyvezető igazgatója.
Valószínűleg az idén éri el a felhasználók száma a kritikus tömeget, és a lassú növekedésből gyorsra vált a számítógépes kapcsolattal rendelkezők számának növekedése – vélte a konferencia első előadója, Csepeli György, az IHM politikai államtitkára. Ehhez a folyamathoz azzal járul hozzá a tárca, hogy a tartalomfejlesztésre kiírt többmilliárdos pályázatokon túl közvetlen forrásokat biztosít az elérhetőség és a hálózat fejlesztéséhez – hangzott el. Számításaik szerint egy év alatt legalább megduplázódik a végpontok, az internetezésre alkalmas helyek, a teleházak, a könyvtárak, az iskolai komputerszobák, a számítógépes kioszkok, az elhagyott postahivatalokban kiépített hozzáférések száma. Csak erre a célra 150 millió forintot különített el a tárca az idén. Jelenleg 550 teleház van az országban, és az év végére 400 új kiépítésével a kisebbségi önkormányzatok és az egyházak hozzáférésével együtt a szélessávú közösségi internet végpontok száma eléri a kétezret.
Majsai Sándor Gábor, az Oktatási Minisztérium informatikai miniszteri biztosa felhívta a figyelmet arra, hogy az állami segítséggel és az uniós támogatásokkal a jelenlegi intézményekben 45 százalékos illetve a lakossági 8 százalékos számítógép-ellátottság 10 év alatt 90 százalékra, illetve 45 százalékra emelhető, ezzel kalkulálnak a központi fejlesztések.
Online reklámköltések
Kürti István, a Sanoma Budapest Kiadó Rt. kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy az internetes reklámkiadások 2002-ben mindössze egymilliárd forintot tettek ki a teljes magyarországi, 124,6 milliárd forintos reklámköltésből. Ez az összeg ugyan 400 millió forinttal több, mint a két évvel korábbi, ám még mindig elmarad a lehetőségektől. Ennek oka, hogy az on-line hirdetés létjogosultságáról és hasznáról újra és újra meg kell győzni a hirdetőket, továbbá az on-line elérés árát a piac még mindig magasnak találja. Véleménye szerint az internetes reklámköltés növekedési üteme optimista becslések szerint is legfeljebb 20 százalék lehet. Az on-line reklámpiac legnagyobb hirdetői az autóértékesítők, a bankok és az informatikatechnológiai cégek. Emlékeztetett arra, hogy az internetezők 56 százaléka férfi, 44 százaléka nő, jellemzően az átlagosnál magasabb jövedelműek, illetve beosztásúak, általában szellemi foglalkozásúak, 30-34 évesek, illetve ennél fiatalabbak, Budapesten vagy a megyeszékhelyeken élnek.
Idén legalább megduplázódik a teleház típusú végpontok száma
Magyarország leglátogatottabb nyitóoldala, a Startlap két évvel ezelőtt indította útjára a lapmozgalmat, amelynek égisze alatt több száz szerkesztő gondoz ma már több mint 1300 lapot, vagyis tematikus linkgyűjteményt. Ebből az alkalomból március 11-én konferenciát rendeztek „Közösségek a világhálón – Internet és mozgalom” címmel.
Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania
Hol van már Magyarország egykori olcsósága.

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.