Az előadók között volt többek között Csepeli György, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium politikai államtitkára, Majsai Sándor Gábor, az Oktatási Minisztérium informatikai miniszteri biztosa, Kürti István, a Sanoma Budapest Kiadó Rt. kereskedelmi igazgatója és Gerényi Gábor, az Index ügyvezető igazgatója.
Valószínűleg az idén éri el a felhasználók száma a kritikus tömeget, és a lassú növekedésből gyorsra vált a számítógépes kapcsolattal rendelkezők számának növekedése – vélte a konferencia első előadója, Csepeli György, az IHM politikai államtitkára. Ehhez a folyamathoz azzal járul hozzá a tárca, hogy a tartalomfejlesztésre kiírt többmilliárdos pályázatokon túl közvetlen forrásokat biztosít az elérhetőség és a hálózat fejlesztéséhez – hangzott el. Számításaik szerint egy év alatt legalább megduplázódik a végpontok, az internetezésre alkalmas helyek, a teleházak, a könyvtárak, az iskolai komputerszobák, a számítógépes kioszkok, az elhagyott postahivatalokban kiépített hozzáférések száma. Csak erre a célra 150 millió forintot különített el a tárca az idén. Jelenleg 550 teleház van az országban, és az év végére 400 új kiépítésével a kisebbségi önkormányzatok és az egyházak hozzáférésével együtt a szélessávú közösségi internet végpontok száma eléri a kétezret.
Majsai Sándor Gábor, az Oktatási Minisztérium informatikai miniszteri biztosa felhívta a figyelmet arra, hogy az állami segítséggel és az uniós támogatásokkal a jelenlegi intézményekben 45 százalékos illetve a lakossági 8 százalékos számítógép-ellátottság 10 év alatt 90 százalékra, illetve 45 százalékra emelhető, ezzel kalkulálnak a központi fejlesztések.
Online reklámköltések
Kürti István, a Sanoma Budapest Kiadó Rt. kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy az internetes reklámkiadások 2002-ben mindössze egymilliárd forintot tettek ki a teljes magyarországi, 124,6 milliárd forintos reklámköltésből. Ez az összeg ugyan 400 millió forinttal több, mint a két évvel korábbi, ám még mindig elmarad a lehetőségektől. Ennek oka, hogy az on-line hirdetés létjogosultságáról és hasznáról újra és újra meg kell győzni a hirdetőket, továbbá az on-line elérés árát a piac még mindig magasnak találja. Véleménye szerint az internetes reklámköltés növekedési üteme optimista becslések szerint is legfeljebb 20 százalék lehet. Az on-line reklámpiac legnagyobb hirdetői az autóértékesítők, a bankok és az informatikatechnológiai cégek. Emlékeztetett arra, hogy az internetezők 56 százaléka férfi, 44 százaléka nő, jellemzően az átlagosnál magasabb jövedelműek, illetve beosztásúak, általában szellemi foglalkozásúak, 30-34 évesek, illetve ennél fiatalabbak, Budapesten vagy a megyeszékhelyeken élnek.
Idén legalább megduplázódik a teleház típusú végpontok száma
Magyarország leglátogatottabb nyitóoldala, a Startlap két évvel ezelőtt indította útjára a lapmozgalmat, amelynek égisze alatt több száz szerkesztő gondoz ma már több mint 1300 lapot, vagyis tematikus linkgyűjteményt. Ebből az alkalomból március 11-én konferenciát rendeztek „Közösségek a világhálón – Internet és mozgalom” címmel.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.