Hódító úton a notebookok

Tavaly 41 százalékkal bővült a hazai notebookpiac, a versenyből az Acer jött ki a legjobban, hiszen átvette a piacvezető pozíciót.

A piacra évek óta a dinamikus növekedés a jellemző, amit az Acer sikeresen kihasznált, hiszen 103,7 százalékos növekedést könyvelhetett el 2007-ben - ismertette cége eredményeit Egri Csaba, az Acer Magyarország vezetője. A Gartner elemző cég adatai szerint a vállalat tavaly 73 ezer 450 notebookot adott el, amivel 22 százalékosra emelte piaci részesedését.

A bővülés nem egyedülálló, hiszen a cégvezető tájékoztatása szerint az utóbbi években mindig hasonló mértékben tudták növeli a forgalmukat. Ezt a lendületet szeretnék átvinni az idei évre is, hiszen az elemzők az idén is legalább harminc-negyven százalékos bővülést várnak a piacon, amit az Acer százezer eladott notebookkal szeretne teljesíteni.

Erre meg is van az esély Egri Csaba szerint, mivel a notebook piac egyre inkább hasonlít a mobiléra: egyre gyakrabban cseréljük a gépeket, idővel az lesz az általános, hogy akár félévente veszünk új erőművet. Rossz hatással lehet azonban a piacra az euró-dollár, illetve az forint-euró árfolyam alakulása, hiszen kedvezőtlen esetben drágulhatnak a notebookok - emelte ki a cégvezető. (A vásárlók között legkeresettebb 150-250 ezer forint között kapható hordozható számítógépek alsó harmadában kis merevlemezzel, kevés memóriával, de wifivel és webkamerával megtámogatott laptopokat vehetünk.)

Változó felhasználói szokások

Az Acer által eladott notebookok hetven százaléka a felhasználói, míg a maradék harminc az üzleti szférában került értékesítésre. A két vásárlói csoport között különbségek is felfedezhetőek: a felhasználók egyre inkább elmozdulnak a játékok felé, azaz jobb videokártyát, nagyobb kijelzőt keresnek, míg az üzleti szférában a megbízhatóság a legfontosabb, tehát legyen minél "strapabíróbb" a notebook, az akkumulátor minél tovább bírja egyetlen töltéssel. (A céges laptopok döntő többsége nem tartozik az igazi csúcskategóriás modellek közé, bár szinte minden gyártó palettáján szerepelnek igazi csúcskategóriás noteszgép ragadozók.)

Ugyancsak változik a kereslet abból a szempontból, hogy a legtöbb vásárló már túl van élete első notebookján, így jobban tudja mit is keres. Ez gyakran magasabb árat jelent, hiszen Egri Csaba elmondása szerint amíg elsőre általában a leggyengébb gépet vesszük meg, addig másodjára már jobban keressük hozzá az extrákat.

Ebbe az irányba akar elmozdulni az Acer, hogy a márkanév egyet jelentsen a minőséggel - közölte Egri Csaba. Ennek érdekében inkább a prémiumkategóriás gépekkel hódítanának a piacon, mint a lebutított, százezer forint alatti notebookokkal. (Félmillió forint felett a gépek jelentősen erősebbek és többet tudnak, mint a 100-200 ezer forinttal olcsóbbak, vagy nem sokkal jobbak, mint az olcsóbbak, viszont presztízs és kényelmi funkciók egész tárházát kínálják.)  

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo