Hódító úton a notebookok

Tavaly 41 százalékkal bővült a hazai notebookpiac, a versenyből az Acer jött ki a legjobban, hiszen átvette a piacvezető pozíciót.

A piacra évek óta a dinamikus növekedés a jellemző, amit az Acer sikeresen kihasznált, hiszen 103,7 százalékos növekedést könyvelhetett el 2007-ben - ismertette cége eredményeit Egri Csaba, az Acer Magyarország vezetője. A Gartner elemző cég adatai szerint a vállalat tavaly 73 ezer 450 notebookot adott el, amivel 22 százalékosra emelte piaci részesedését.

A bővülés nem egyedülálló, hiszen a cégvezető tájékoztatása szerint az utóbbi években mindig hasonló mértékben tudták növeli a forgalmukat. Ezt a lendületet szeretnék átvinni az idei évre is, hiszen az elemzők az idén is legalább harminc-negyven százalékos bővülést várnak a piacon, amit az Acer százezer eladott notebookkal szeretne teljesíteni.

Erre meg is van az esély Egri Csaba szerint, mivel a notebook piac egyre inkább hasonlít a mobiléra: egyre gyakrabban cseréljük a gépeket, idővel az lesz az általános, hogy akár félévente veszünk új erőművet. Rossz hatással lehet azonban a piacra az euró-dollár, illetve az forint-euró árfolyam alakulása, hiszen kedvezőtlen esetben drágulhatnak a notebookok - emelte ki a cégvezető. (A vásárlók között legkeresettebb 150-250 ezer forint között kapható hordozható számítógépek alsó harmadában kis merevlemezzel, kevés memóriával, de wifivel és webkamerával megtámogatott laptopokat vehetünk.)

Változó felhasználói szokások

Az Acer által eladott notebookok hetven százaléka a felhasználói, míg a maradék harminc az üzleti szférában került értékesítésre. A két vásárlói csoport között különbségek is felfedezhetőek: a felhasználók egyre inkább elmozdulnak a játékok felé, azaz jobb videokártyát, nagyobb kijelzőt keresnek, míg az üzleti szférában a megbízhatóság a legfontosabb, tehát legyen minél "strapabíróbb" a notebook, az akkumulátor minél tovább bírja egyetlen töltéssel. (A céges laptopok döntő többsége nem tartozik az igazi csúcskategóriás modellek közé, bár szinte minden gyártó palettáján szerepelnek igazi csúcskategóriás noteszgép ragadozók.)

Ugyancsak változik a kereslet abból a szempontból, hogy a legtöbb vásárló már túl van élete első notebookján, így jobban tudja mit is keres. Ez gyakran magasabb árat jelent, hiszen Egri Csaba elmondása szerint amíg elsőre általában a leggyengébb gépet vesszük meg, addig másodjára már jobban keressük hozzá az extrákat.

Ebbe az irányba akar elmozdulni az Acer, hogy a márkanév egyet jelentsen a minőséggel - közölte Egri Csaba. Ennek érdekében inkább a prémiumkategóriás gépekkel hódítanának a piacon, mint a lebutított, százezer forint alatti notebookokkal. (Félmillió forint felett a gépek jelentősen erősebbek és többet tudnak, mint a 100-200 ezer forinttal olcsóbbak, vagy nem sokkal jobbak, mint az olcsóbbak, viszont presztízs és kényelmi funkciók egész tárházát kínálják.)  

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo