Hasítanak az okostelefonok

Tavaly lépte át első alkalommal az egymilliárdos eladási darabszámot az okostelefonok piaca, miközben az Android operációs rendszer tovább erősítette vezető piaci szerepét - közölte az amerikai IDC informatikai és távközlési kutató intézet.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Tavaly több mint egymilliárd, 1009,6 millió okostelefont értékesítettek a világon, 39,2 százalékkal többet a 2012-es 725,3 milliónál. Ezen belül tavaly csak az Android operációs rendszeren futó okostelefonokból többet adtak el - 793,6 milliót -, mint 2012-ben okostelefonból összesen, beleértve minden létező operációs rendszert. Az Android 2013-ban 78,6 százalékra növelte piaci részesedését a 2012-es 69,0 százalékról. Az androidos okostelefonokból több mint másféleszer annyit értékesítettek 2013-ban, mint 2012-ben.

Az Apple iOS operációs rendszerén futó készülékek eladásai 12,9 százalékkal nőttek 2013-ban az előző évihez képest, de mivel ez a növekedés elmaradt a piac 39,2 százalékos növekedési ütemétől, az iOS operációs rendszer részaránya az okostelefonok piacán 15,2 százalékra csökkent a 2012-es 18,7 százalékról. Tavaly 153,4 millió iOS operációs rendszeren futó okostelefon kelt el a világpiacon a 2012-es 135,9 millió után.A Windows Phone operációs rendszer eladásai közel megduplázódtak, az eladott készülékek száma 33,4 millióra emelkedett az előző évi 17,5 millióról, az operációs rendszer piaci részesedése így 2,4 százalékról 3,3 százalékra nőtt. A BlackBerry készülékek értékesítése visszaesett, 32,5 millióról 40,9 százalékkal, 19,2 millióra csökkent, a piaci részesedés pedig 4,5 százalékról 1,9-re zsugorodott.A többi operációs rendszer tavaly 10,0 milliós készülék eladással 1,0 százalékos piaci részesedést hasított ki magának, lényegesen kisebbet a 2012-ben 39,3 milliós eladási számmal kiérdemelt 5,4 százaléknál.

Egy ágyban az ügyféllel
Az okostelefonok elterjedése olyan rohamos, hogy mára az online marketing egyik legfontosabb csatornájává kezd válni. Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat a mobilos megjelenéssel kapcsolatban.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo