Az Adobe, a Google és a Yahoo! együttműködési megállapodást jelentette be. A két piacvezető keresővállalat az Adobe támogatásával úgy fejleszti tovább internetes keresőmotor-algoritmusát, hogy azok teljes mértékben alkalmassá váljanak a Adobe Flash technológiával készített weboldalak indexelésre. A keresőmotorok eddig kizárólag statikus szöveget és linkeket vettek nyilvántartásba, s az oldal egyéb elemeit (grafikák, Flash animációk) szinte teljesen figyelmen kívül hagyták.
"Egy szemléletes példával élve: korábban a Flash tartalmak esetében ez úgy működött, mintha a kereső elolvasta volna a könyv tartalomjegyzékét" - mondta Justin Everett-Church, a Flash senior termékmenedzsere. "Mostantól a Google és a Yahoo! új fejlesztésű algoritmusai az egész könyvet elolvassák Flash oldalaknál is." A Flash-ben írt oldalak "láthatatlansága" már évek óta problémát okozott a fejlesztők és a weboldal tulajdonosok számára.
Sok korábbi fejlesztésnél keresőoptimalizálási szempontból a Flash-t eleve figyelmen kívül hagyták, rövidesen azonban a multimédiában gazdag megjelenítés és az információban gazdag tartalom kéz a kézben járhat. Az Adobe útmutatásai alapján a Google már elkezdte a keresési eredmények Flash tartalmakra való optimalizálását, a Yahoo! pedig kissé lemaradva ugyan, de szintén rövidesen megjeleníti a Flash-ben írt oldalakat a keresésekre adott találatok között. (A harmadik oriás, a Microsoft háza táján másról szólnak a hírek. Bill Gates visszavonul a szoftverbirodalom napi ügyeinek irányításától.)