Fókuszban a sávszélesség

A megnövekedett felhasználói igények következtében a telefónia kulcsszava a közeljövőben a sávszélesség lesz. A következő generációs mobil hálózatokban az UMTS infrastruktúrára, valamint a vezetékes hálózatokban az Ethernetre és xDSL technológiára épülő új alkalmazások jelentősen megnövelik majd az üzleti folyamatok hatékonyságát és ugyanakkor minőségi változást is hoznak.

A mobil piac mára már annyira telített, hogy a horizontális terjeszkedésre szinte alig van mód, vagyis a vertikális növekedés, a tartalomfejlesztés hozhat nagy előrelépést. A vezetékes piacon az egyre nagyobb sebességű adatátvitelt biztosító infrastruktúra adta lehetőségek egyre nagyobb sebességű, bonyolultabb, színesebb alkalmazások megjelenését vonják maguk után. Az Európai Unióhoz való csatlakozásunkból fakadó előnyök kihasználásához elengedhetetlen, hogy Magyarországon is rendelkezésre álljon a szélessávú infrastruktúra. Ez a vezetékes- és mobilhálózatokra egyaránt vonatkozik. Nem valószínű, hogy a piacot egyetlen alkalmazás fogja robbanásszerűen átalakítani, hanem sok-sok alkalmazás lendítheti előre a 3G-t. Ezen alkalmazások fejlesztésébe kapcsolódhatnak majd be a magyarországi szoftverfejlesztők, megteremtve ezzel egy új iparág alapjait.

A piacvezető Ericsson szélessáv-koncepciója nem csak egy technológiai és üzleti modell, hanem ügyfelei (a szolgáltatók és végfelhasználók) részére ajánlott és szállított rendszerek, illetve alkalmazások sora. Ahogy korábban a vezetékes területen az IP bejövetelével megszületett a csomagkapcsolt adatátvitel, úgy a mobiltechnológiában a 2.5 G és a 3G hosszabb távon ad alaptechnológiát. A világ 3G (WCDMA) piacának 40 százalékát az Ericsson hálózata és rendszerei szolgálják ki. 27 országban, közel 50 szolgáltatónak szállítunk.

„A magyarországi telekommunikációs iparban 2004 és 2005 a nagy lehetőségek ideje lesz. A hazai piacon – amelyet magas mobil és viszonylag alacsony vezetékes penetráció, továbbá nagy adatforgalom jellemez – a mobil szélessáv elterjedése jelenti majd az igazi fordulópontot.” – jellemezte Staffan Pehrson vezérigazgató a hazai telekom piacot. „Mind a magánelőfizetők körében, mind az üzleti életben a távközlési szolgáltatások sebessége, minősége és sokfélesége egyre fontosabb szempont a szolgáltató kiválasztásakor. 2003-ban a szélessávú beruházások abszolút mértékben és részesedésüket tekintve is egyre növekvő hányadot képviseltek a vezetékes szolgáltatók beruházásaiban. 2004-ben ez a trend folytatódik a világ 24 legnagyobb vezetékes távközlési szolgáltatójánál - olvasható a Pyramid Research tanulmányában.” – tette hozzá a tájékoztatón Monszpart Zsolt, vezérigazgató-helyettes.

Egy nemzetközi vállalat piaci súlya és szerepe egy adott országban attól is függ, hogy milyen tevékenységekkel van jelen. Az a cég, amely kutatás-fejlesztési bázist telepít egy régióba – alapkutatástól a fejlesztésig – mindig hosszú távra tervez, hiszen a kutatás-fejlesztési tevékenység az új irányokat mutatja meg. A hosszú távú, stabil jelenlét – természetes módon – az üzleti eredményekre és a műszaki megoldásokra is közvetlen hatással van. Az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési egysége már most több uniós programba és a következő generációs hálózatok szoftvereinek tervezésébe kapcsolódott be.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo