A várakozások derűlátóak a teljes éves árbevétel tekintetében, hiszen 2003 második félévében az első féléves forgalom kétszeresét várják az online áruházakat üzemeltetők (köszönhetően a szezonalitásnak, a karácsonyi vásárlásoknak). A tisztán internetes áruházak háromszoros, míg az offline háttérrel is rendelkező boltok közel másfélszeres növekedésre számítanak az év második felében. Az egy vásárlásra jutó árbevétel tekintetében a válaszadók 20%-os növekedést valószínűsítenek.
A várakozások alapján a 2003. évi internetes kiskereskedelmi (B2C) forgalom mintegy 6 milliárd forintra becsülhető, amely harmadával több, mint a 2002-ben mért teljes B2C forgalom.
Fellendülőben az internetes boltok
A GKI Gazdasságkutató Rt. és a Westel Rt. – a Sun Microsystems Magyarország Kft.-vel együttműködésben készült – felmérése szerint 2003 I. félévében a hazai internetes boltok forgalma közel 2 milliárd forint volt. Az interneten keresztüli vásárlások száma ugyanebben az időszakban 300 ezerre becsülhető. Ez alapján az online vásárlások átlagos értéke kb. 6000 forint volt.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.