A felmérést idén tavasszal végezték 138 hirdetési megbízásokat adó vállalat, 39 reklámügynökség és 21 médiavállalkozás vezetőinek online megkérdezésével.
A marketing kommunikációban az online média (Internet) szerepének növekedését prognosztizálja a válaszadók döntő többsége. Átlagosan ugyanis 19 százalékuk bízik hangsúlyozottan jelentős növekedésben, de további 77 százalék is növekvő tendenciát lát. Az átlagosnál optimistábbak a megbízó vállalatok döntéshozói. Legvisszafogottabban pedig a reklámügynökségek vezetői nyilatkoznak a kérdésről.
A Multimédia Barométert félévenként frissíti fel a Netsurvey, hogy a piac szereplői a marketing kommunikáció tervezésében az Internettel is számoljanak.
Az online média marketing kommunikációs célú felhasználása leginkább a számítástechnika-információtechnológia területén terjedt el a megkérdezettek véleménye szerint. Utána a távközlés-hírközlés, majd a média-reklám következik. Negyedik helyre az egyéb szolgáltatásokat helyezik, ötödikre a pénzügyi szolgáltatásokat, hatodikra pedig a kereskedelmet és vendéglátást.
Legkevésbé tartják elterjedtnek az internetes marketing kommunikációt a mezőgazdaságban, amit közvetlenül a nehézipar-bányászat és az egészségügy előz meg.
Az online médiát a hazai vállalatok leggyakrabban információ-közlésre használják, majd ezután következik az értékesítés-ösztönzést, illetve márkaépítés a megkérdezettek véleménye szerint.
A Netsurvey kérdésére, hogy miben látják az Internet előnyét a hagyományos médiumokkal szemben, a válaszadók kétharmada a gyorsan és rugalmasan változtatható tartalmat jelölte meg. További egy-egy harmaduk az aktívabb célközönséget nevezte meg, mint erényt, a személyre szabhatóságot a one-to-one elérésnek köszönhetően, az éjjel-nappal való működtethetőséget, továbbá a vevővel történő közvetlen kommunikációt.
Hátrányosnak tartja viszont a válaszadók háromnegyed része egyfelől azt, hogy a kommunikáció eredményessége függ a vevő számítógépének fejlettségétől. Másfelől pedig ennek következtében a célközönség szűk voltát. Szintén az internetes marketing kommunikáció hátrányaihoz tartozik sokak szerint, hogy a vevő döntésétől függ, melyik oldalakat látogatja.
A kérdésre, hogy az online média mely marketing kommunikációs célra alkalmas leginkább, a válaszadók közel kétharmada (62 százalék) nevezte meg az információ-közlést, majd az értékesítés-ösztönzés (19) és a márkaépítés (16) következik.
Fellendülés a marketing kommunikációban?
A marketing kommunikációs büdzsé növekedésére számít az elkövetkező két évben a vállalati döntéshozók közel kétharmada. A reklámügynökségek és médiavállalkozások vezetői már óvatosabbak. Közülük csak minden második vár növekedést, további egyharmad stagnálást, míg minden tizedik csökkenést jelez előre. Többek között ezt állapította meg Bokker Sándor, a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója, amikor bemutatta a Multimédia Barométer című új piackutatásuk eredményeit.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.