Felértékelődőben az információbiztonság - BellResearch kutatás

Az elmúlt 2 évben minden ötödik céget közvetlen anyagi kár ért információbiztonsági problémák miatt, a vállalatvezetők mégis csak közepes fontosságú kérdésként kezelik az informatikai adatbiztonságot – derül ki a Bell Research most publikált jelentéséből.

A BellResearch telefonos felmérése során megkérdezett cégeket képviselő informatikai szakemberek 5 fokú skálán jellemzően 3 és 4 közötti pontszámokat adtak az IT-biztonság általuk megítélt fontosságára saját cégüknél. Az IT-biztonság iránti elkötelezettség a cégmérettel egyenes arányban növekszik: az 500 főnél többet foglalkoztató vállalatok kimutathatóan fontosabbnak ítélték meg a kérdést mind a vállalatvezetés, mind az üzleti partnerek szempontjából.

A BellResearch tanulmánya alapján egyértelműen kimutatható az a tendencia, hogy a vállalatoknál új, egyre kiforrottabb biztonsági megoldások jelennek meg <4,01> és a cégeknél általában felértékelődik az információbiztonság <3,99>. Ezzel szemben vitatottnak mondható annak megítélése, hogy magas szintű védelmet csak információbiztonságra szakosodott külső cég nyújthat <3,28>, illetve a márkás eszközök magasabb szintű védelmet biztosítanak, mint a no-name termékek <3,04>. Külső szakértőkre az 500 főnél többet foglalkozató vállalatok szorulnak legkevésbé <3,12-es részátlag szemben a 3,28-as főátlaggal>, amelynek oka a BellResearch elemzői szerint elsősorban abban keresendő, hogy a nagyobb cégeknél házon belül nagyobb arányban foglalkoztatnak információbiztonságra szakosodott munkatársakat: 36%-uk alkalmaz saját IT-biztonsági szakembereket, míg 100-249 fős vállalatok 22%-áról, illetve a 250-499 fős cégek 27%-áról mondható el ugyanez.

A BellResearch megvásárolható tanulmánya a vállalatok informatikai biztonság iránti attitűdjén, megoldásaik fejlettségén, külső tanácsadói szolgáltatások iránti igényén és IT-biztonsági megoldásokba való beruházási hajlandóságukon keresztül – kvantitatív, statisztikailag megbízható adatokra alapozva - bemutatja a keresleti piac érettségét és fejlődési potenciálját.
A kutatás célcsoportját a 100 fő feletti, legalább 20 PC-vel és Internet-hozzáféréssel rendelkező közép- és nagyvállalatok alkották. A minta nagysága 414 vállalat volt, ezen belül 196 db 100-249 fős, 111 db 250-499 fős és 105 db 500 fő feletti vállalatot kérdeztek meg úgy, hogy a cégek reprezentálják a célcsoportot tevékenység és regionális ágazat szerint. Az adatgyűjtés telefonos interjú módszerével a BellResearch call centerében történt, az interjúk 2001. október 29. és november 16. között készültek el, a telefonos interjúk átlagos hossza kb. 20 perc volt. Az interjúalanyok a cégeken belül az informatikai kérdésekben döntéshozatali jog-, ill. szerepkörrel rendelkező vállalati vezetők voltak.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo