Erősen növekvő DSL- és vezetéknélküli internet-hozzáférés

A KSH előzetes adatai szerint 2003 II. negyedévének végén az internet-előfizetések száma meghaladta az 544 ezret, a legdinamikusabb növekedés a DSL típusú és vazetéknélküli előfizetések terén volt tapasztalható az előző félévihez képest, a legkevésbé az ISDN vonalak száma emelkedett.

2003 második negyedévének végére az internet-előfizetések száma meghaladta a 544 ezret, ez 8%-kal volt több az előző negyedévinél és 42%-kal 2002 azonos időszakánál. 2002 és 2003 második negyedévében a növekedés mértéke 8-8%-os volt az előző negyedévekhez képest.

2003 második negyedévében a modemes előfizetések száma 3%-kal, az ISDN-vonali előfizetések száma 2%-kal, az egyéb csatlakozási lehetőségeken keresztüli előfizetések száma 3%-kal növekedett 2003 első negyedévéhez képest. Míg a modemes előfizetések száma 19%-kal, a bérelt vonali előfizetések száma 25%-kal volt több, addig az ISDN-vonali előfizetések száma 12%-kal volt kevesebb az előző év azonos időszakához képest. A kábeltévés előfizetések száma 18%-kal volt több, mint az előző negyedévben, és 93%-kal, mint az előző év azonos időszakában. A legnagyobb mértékű növekedés az xDSL típusú internetkapcsolatot választó előfizetők számában – amely 33%-kal volt nagyobb az előző negyedévinél –, és a vezetéknélküli-előfizetések számában – amely 32%-kal volt nagyobb az előző negyedévinél – következett be.

2003 második negyedévének végén az 544 ezer előfizető 64%-a választotta a legalacsonyabb díjszabású modemes telefonvonali csatlakozási lehetőséget, az előfizetők mindössze 6%-a csatlakozott az internetre ISDN-vonalon keresztül. Az előfizetők 11%-a xDSL vonalon, 9%-a kábeltévén, 6%-a vezeték nélküli internet-hozzáférési lehetőségen, 3%-a egyéb módon, 1%-a pedig bérelt vonalon csatlakozott a világhálóra. A modemen és az egyéb csatlakozási lehetőségeken keresztüli előfizetések aránya csökkent, ugyanakkor a szélessávú kapcsolatok aránya növekedett, nem változott ellenben az ISDN- és a bérelt vonali előfizetések aránya 2003 első negyedévéhez képest.

Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel 2003 második negyedévében meghaladta a 7,4 milliárd forintot, 45%-kal volt több a 2002 második negyedévinél, 5,5%-kal, mint az előző negyedévben. Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel 2003 első félévében meghaladta a 14,5 milliárd forintot, amely 56%-kal volt több a 2002 első félévihez képest.

2003 második negyedévében a 379 ezer kapcsolt vonali előfizető 65 millió internetkapcsolatot létesített, melynek időtartama meghaladta az 1 milliárd percet. Míg a létesített kapcsolatok száma 51%-kal volt több mint az előző negyedévben, addig a kapcsolatok időtartama mindössze 3%-kal. Egy kapcsolt vonali előfizető naponta átlagosan 1,9 kapcsolatot létesített és 32 percet internetezett 2003 második negyedévében.


Kapcsolódó anyagok:

Tovább csökkent a vezetékes vonalak száma (KSH adatok)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo