Egy meg egy az 2,1 – az új HP első éve

2003. május 7-én múlt egy éve, hogy a HP és a Compaq egyesülésével létrejött a világ meghatározó informatikai vállalata, az új HP. Az elmúlt egy év során kiemelt figyelem övezte a cég minden lépését. Elemzők és szakértők arra keresték a választ, hogy a HP-nek sikerül-e az eredeti célok megvalósításával sikeres és hosszú távon megalapozott növekedési pályára állítani a céget.

Larraine Segil, a cégegyesülések és vállalati szövetségek szakértője, úgy véli, hogy a HP-nek sikerült ez a kivételes feladat, összevetve más, hasonló nagyságrendű egyesülésekkel. Az elemző kritikus tényezőként jelöli meg a kommunikációt, a kulturális integrációt, az értékek átvezetését, és a vevői kör érdekeinek figyelembe vételét. A fenti elvek figyelembe vételével, a korábbi belső és külső tapasztalatok felhasználásával a HP ma minden kétséget kizáróan sikeres egy évet tudhat maga mögött. A HP idei évre vetített megtakarításai elérik a 3 milliárd dollárt, szemben az eredetileg 2004-ig összesen tervezett 2,5 milliárddal. Ez a hatékonyság jelentős javulását jelzi. Az ellátási láncban a megtakarítás mintegy 1,3 milliárd dollárt tesz ki, a PC gyártás áramvonalasítása révén pedig a gyártási költségek 26 %-kal mérséklődtek. A HP világelső többek között az iparági szerverek, a Unix szerverek, a Linux szerverek, a tárolóeszközök, a nyomtatás és képalkotás, a személyi számítógépek terén és a harmadik legnagyobb informatikai szolgáltató (Magyarországon az első). HP termékek és szolgáltatások működtetnek a világon közel 100 érték- és árutőzsdét, a hitelkártya tranzakciók kétharmadát, az elektronikus pénzátutalások háromnegyedét, az energiaszektor infrastruktúrájának 65 százalékát, és az Európa-Afrika régió mobil telekommunikációs számlázási és ügyfélszolgálati rendszerei 80 százalékát. Továbbá a HP mintegy 200 outsourcing szerződést kötött világszerte az elmúlt évben. A HP a cégegyesülés óta eltelt egy évben jegyeztette be fennállása óta időarányosan a legtöbb szabadalmat, a kilencedik legtöbbet az USA-ban. Világszerte 17 000 szabadalommal rendelkezik, évente 4 milliárd dollárt költ kutatás fejlesztésre és 22 000 alkalmazottat foglalkoztat e téren.

Az elmúlt egy évben közel 100 új terméket vezetett be a piacra: tábla PC, média center PC, wireless iPAQ; „self-healing” (önjavító) szoftverek, tároló és szerver virtualizáció; nanotechnológiai alkalmazások, Linux és Grid technológia; élenjáró nyomtatás és képalkotás technológia; Adaptiv Enterprise stratégia.

Egy meg egy az 2,1

„Egy cégegyesülés eredményeit sokféle módon mérhetjük, ám a legbeszédesebb mutató mégis az, hogy az egyesülés előtt külön-külön és utána együtt milyen forgalmi eredményeket látunk", kezdte értékelését Dr. Beck György, a HP Magyarország vezérigazgatója. „Egy éve első közös sajtótájékoztatónkon azt a feladatot adtuk magunknak, hogy egy meg egy legyen több kettőnél. Örömmel jelenthetem, hogy a végeredmény közel 2,1 lett!” Egy év alatt egyszerre kellett új vállalatot építeni, az ügyfeleket és a partnereket kiszolgálni. 2002 nyarán kialakult a helyi üzleti modell, kinevezték a vezetőket, majd ősszel következett a begyakorlás, az összecsiszolás, december 20-ával pedig jogilag is megszűnt a Compaq Magyarország. 2003. május 12-től a HP minden szervezeti egysége és munkatársa egy helyen, az Infoparkban folytatja munkáját. A HP-nak sikerült minden szegmensben megtartani, illetve növelni az induláskor meglévő pozíciókat. A HP mind a négy üzletága - Nagyvállalati Rendszerek Üzletág, Szolgáltatások Üzletág, Képalkotás és Nyomtatás Üzletág, Személyi Számítógép Rendszerek Üzletág – növekedést mutatott az elmúlt egy évben.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo