Csinálsz nekem egy honlapot? - Új utakon a marketing

Egyáltalán nem vagyunk még időben messze attól, amikor a magyar cégek vezetőinek magyarázni kellett a marketing nélkülözhetetlenségét. S mire éppen természetes tudássá válna, hogy mi az a marketingmix…, addigra mindez a tudás felesleges? Az internetes marketingszakemberek állítják: az ő szakmájuk ugyanúgy a terméktervezést, az értékesítést, a kommunikációt és az ügyfélszolgálatot jelenti, mint a hagyományos marketingben, csak most mindezt kicsit vagy nagyon másként csinálják, mint korábban.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Mit gondolnak, hogy kezdődik ma jellemzően a beszélgetés egy internetes marketingtanácsadó és a megrendelő között? “Ugyan, szerkessz már nekem is egy honlapot, de jó designos legyen ám!” Mire a szakember vesz egy mély lélegzetet, és megkísérli elmagyarázni, hogy a neten megjelenő reklámnak - ami az internetes marketingnek természetesen éppúgy csak az egyik eleme, mint a hagyományos marketingnek a hagyományos reklám - teljesen más szabályai vannak, mint például a televíziósénak.

Speciális módszerek

Sőt! A direkt reklám az interneten nem működik. Speciális módszereket kell alkalmazni, mint például a referenciák felsorolását, s biztosítani kell azt, hogy a keresőrendszerek megtalálják cégünknek az adott termékre vonatkozó lapjait. Jó hatású, ha képeket teszünk fel a honlapra a cég központjáról, a termékekről, rövid műszaki leírással, frappáns szlogennel kiegészítve.
A szakember szerint a weboldalunkon, de még inkább az e-mail címekre küldött reklámanyagok esetében feltétlenül tartózkodni kell a felesleges, töltelékszövegektől, mert ezek csak feldühítik az internetezőket, akik általában sokkal érzékenyebbek arra, hogy mi kerül az elektronikus levelesládájukba, mint a hagyományosba. A töltelékanyagok elhelyezésének veszélye egyébként azért nagy, mert a neten nem érvényesülnek mondjuk a televíziós reklámokéhoz hasonlítható percdíjak, amelyek visszafogják a túlzó elképzeléseket; itt csupán egyetlen terjedelmi korlát van, a letöltési idő. Azonban ez is nagyon fontos. Mert telerakhatjuk ugyan csodás mozgó képekkel a weblapunkat, ha a felhasználók ezt csak lassan tudják megjeleníteni, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a türelmetlenség - no és a telefonszámla réme - miatt nem fogják kivárni, nem fogják megnézni, vagyis feleslegesen dolgoztunk vele, felesleges költségeket áldoztunk rá.
Ha termékeinket, cégünket reklámozzuk a neten, akkor az is fontos, hogy a honlapunkat is reklámozzuk a termékeinken. Így két, egymást erősítő folyamatot indíthatunk el. S bizony előfordul, hogy valaki, aki egyébként messziről elkerüli a számítógépeket, mégis hajlandó leülni mellé, mert mondjuk kedvenc márkájú autóján meglátja a forgalmazó webcímét. Hát használjuk ki mi is ezt a vonzerőt! - tanácsolja a szakember a megrendelőnek.

Magától értetődő érvek

A teljességre törekvés nélkül soroljuk fel, miért fontos a weben való megjelenés: a jelenlét megteremtése, a kapcsolatteremtés (networking), az üzleti információk elérhetővé tétele, az ügyfelek kiszolgálása, a cég iránti érdeklődés fokozása mind olyan magától értetődő érvek a módszer mellett, amelyeket éppen azért érdemes összegyűjteni, hogy ne feledkezzünk meg róluk. További szempontok: a közzététel rugalmassága, maga az eladás, képek, hangok és filmek elérhetővé tétele potenciális fogyasztóink számára, a sokak által kívánt demográfiai összetételű közönség elérése, a gyakran felmerülő kérdések megválaszolása, nyitás a nemzetközi piacok felé, éjjel-nappali(!) szolgáltatás, visszajelzések fogadása a vevőktől, új termékek és szolgáltatások tesztelése, a média elérése stb., stb. Az internetmarketingről szóló sorozatunkban - amelynek ez az első része - ezek mindegyikére érdemes külön-külön, bővebben visszatérni.
A felsorolt célok egyike sem érhető azonban el, ha a közvetlen on-line értékesítés terén hasznos reklámeszközöket valaki azonosnak tekinti a marketingmunkával. A vállalati stratégia kidolgozása az internetmarketing esetében is ugyanúgy a terméktervezést, az értékesítést, a kommunikációt és az ügyfélszolgálatot jelenti, mint a hagyományos marketingben.

Milyen legyen egy weblap?

Egy átlagos weblap a következő követelményeknek kell megfeleljen:
- gyors tájékozódás és mozgás a részoldalak között, melyet navigációs gombok vagy menüsor segíthet,
- alapoldalról való kiindulás és visszatérés rugalmas megoldása,
- rövid oldalak (az ablakon belül csak rövid ideig lehet görgetni),
- weblaptérkép (site-map), amelyen az oldalak szerkezete látható fastruktúrában,
- űrlapok (formok): kérdésekhez, megrendeléshez, véleménynyilvánításhoz,
- egyéb szolgáltatások: látogatottságszámlálás, aktuális információk megjelenítése (helyi idő, dátum, utcarészlet, hőmérséklet stb.),
- gyors betöltés,
- látogató-központú,
- informatív, mélyreható, részletes.

A webes reklámozás

Előnyei:
- azonnali megjelenés és változtathatóság,
- olcsóság,
- kép, hang és videofilm egy helyen használható,
- egyszerű aktiválás, a leendő fogyasztónak csak egy gombnyomás az információ megszerzése,
- a megjelenések száma jól rögzíthető és nyomon követhető,
- magasan kvalifikált csoportok érhetők el,
- újdonságérték, felfokozott érdeklődés,
- a felhasználók száma folyamatosan növekszik.
Hátrányai:
- gyors elavulás,
- a videofilm egyelőre gyenge minőségű, és sok időt igényel a letöltése,
- könnyen átfut a fogyasztó a hirdetésen, vagy nem várja meg egy nagyobb kép letöltődését,
- nem lehet tudni, hogy pontosan ki ül a képernyő előtt,
- kevésbé kvalifikált tömegek nem érhetők el,
- érzékelhető az internet üzletiesedése elleni ellenszenv (például a direct e-mailek elutasítása).

Összeállította:

Véleményvezér

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban

Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban 

Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo