A BMC Software a világ egyik legnagyobb szoftver vállalata, éves bevétele meghaladja az 1,3 milliárd dollárt. Több mint 16 ezer ügyfele van, a Fortune 500 vállalatainak 80 százaléka használja termékeit. A BMC több mint 50 országban van jelen, és a legátfogóbb felügyeleti megoldásokat kínálja: szolgáltatási szint felügyelete, alkalmazás-, adatbázis-, infrastruktúra- és biztonság felügyelet. A BMC Software egyébként 46 szabadalmat jegyez.
A BSM – Business Service Management egy dinamikusan változó módszer, amely összhangba hozza az üzleti elvárásokat az IT szolgáltatásaival. A BSM lehetőséget ad arra, hogy megértsük és előre jelezzük, hogyan hat a technológia az üzleti folyamatokra, valamint azt, hogyan hatnak az üzleti folyamatok az IT technológiára. A BSM eredménye a jobb üzleti teljesítmény, valamint az IT infrastruktúra összetettségének, illetve a költségek csökkenése.
Általános igazságok, hogy az IT és az üzleti folyamatok mára elválaszthatatlanokká váltak. Az üzlet az IT-re támaszkodik, az elvárások az IT irányába egyre inkább üzletiek lesznek, az IT-nek üzleti eredményeket kell felmutatni. A vállalatok többségénél még a felügyeleti megoldások az IT eszközök menedzselésére szolgálnak, az üzleti folyamatok menedzselése nem megoldott. Ahhoz, hogy az IT megfelelő szerephez jusson, szükségessé vált az új szemléletű, mérő, felügyeleti és riport készítő eszközök bevezetése. A Service Management három fő célkitűzése: az infromatika szolgáltatását hozzá kell rendelni a jelen és jövő üzleti igényeihez és felhasználóihoz; az IT szolgáltatások minőségének növelése; hosszú távon a szolgáltatások költségeinek csökkentése. Mindezt a BSM-mel meg lehet valósítani.
A BSM-be beletartozik a Service Impact Management (kritikus üzleti folyamatok megfelelő teljesítményű rendelkezésre állásának biztosítása), az IT szolgáltatás menedzsment (a megfelelő IT szolgáltatási szintek biztosítása), az Alkalmazás menedzsment (stratégiai kapcsolat számos CRM és ERP megoldásszállítóval), valamint az IT operáció és infrastruktúra menedzsment (alap monitorozás és eseménykezelés). Bővebben, a BSM magában foglalja a szolgáltatási szint-, rendelkezésre állás-, az informatika szolgáltatás folytonosságának-, kapacitás-, és a szolgáltatás menedzsmentet, valamint az ügyfélszolgálatot, a konfiguráció és változás kezelést, a proaktív SLA felügyeletet.
Business Service Management, a BMC új stratégiája
A BMC a Software Fórum 2003 rendezvényen mutatta be többek között BSM – Business Service Management elnevezésű új stratégiáját, amelynek segítségével összhangba hozhatóak az üzleti elvárások az IT szolgáltatásaival.
Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania
Hol van már Magyarország egykori olcsósága.

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.