"A gyökeres változást hozó szoftveralapú innovációk át fogják alakítani a kommunikációt az előttünk álló évtizedben" - jelentette ki Gates. "A partnereinkkel közösen, gyors ütemben fejlesztett új megoldások alapjaiban formálják át a munkahelyeken zajló emberi kommunikációt és együttműködést."
A Microsoft egységes kommunikációs megoldását az alábbi öt - most bejelentett - szoftverre és szolgáltatásra építi:
- Microsoft Office Communications Server 2007 - Ez a szoftver lehetővé teszi, hogy a felhasználók a már ismert és megszokott alkalmazásokból - mint pl. a Microsoft Office rendszer alkalmazásai, a Microsoft Dynamics ERP termékek jövőbeni új verziói és a Microsoft CRM idén esedékes új változata -azonnali üzenetküldési, jelenlét-érzékelési, VoIP-, video- és konferencia-képességeket és szolgáltatásokat érjenek el.
- Microsoft Office Communicator 2007 - PC-n, mobiltelefonon és webböngészőn működő kliensszoftver telefonáláshoz, azonnali üzenetátvitelhez és videókommunikációhoz.
- Microsoft Office Live Meeting - A Microsoft fejlett konferenciaszolgáltatásának következő verziója. A szolgáltatások segítségével a dolgozók gyakorlatilag bármilyen számítógépről bonyolíthatnak tárgyalásokat, megoszthatnak dokumentumokat, és közösen dolgozhatnak azokon, használhatják a videóképességeket és rögzíthetik a megbeszéléseket.
- Microsoft RoundTable - Az 5 darab webkamerával felszerelt konferenciatelefon 360 fokos panorámaképen jeleníti meg a tárgyalás résztvevőit, követi a beszélőt és rögzíti az eseményt.
- Microsoft Exchange Server 2007 - Az ágazat vezető elektronikus levelezési, naptárkezelő, egységes üzenet-átviteli és hangposta-platformja.
Kiváló eredmények az ügyfeleknél
Az ügyfelek és partnerek részéről tapasztalt lelkesedést, pozitív fogadtatást híven támasztja alá annak a több száz ügyfélnek a véleménye, akik rendkívüli időmegtakarítást értek el a hatékonyabb kommunikációnak köszönhetően, és 25-30 százalékot sikerült lefaragniuk költségeikből a hagyományos kommunikációs technológiákhoz képest. A számos nemzetközi termék-adaptáció mellett már Magyarországon is van példa az új rendszerek bevezetésére és használatára.
Magyar példák
A Geomant Kft. a Microsoft Office Communication Server 2007 termékre alapozva nemrég vezette be Egységes Kommunikáció (Unified Communication) megoldását, amelyet ráadásul a telefonközpontjaikkal is összekapcsoltak. A végeredmény címszavakban: jelenlét-érzékelés, azonnali üzenetküldés gyors visszakereshetőséggel, jelentős költségmegtakarítás az internet alapú hanghívások (VoIP) és a több-résztvevős videokonferenciák révén, magas fokú integráció a többi Microsoft alkalmazással. "Nagyon elégedettek vagyunk az Office Communications Serverrel kapcsolatban. A költségmegtakarítás mellett jelentősen nőtt az egyes munkatársak eredményessége és a kommunikáció hatékonysága is. Nagyban megkönnyíti a határokon átívelő munkát és a folyamatos kapcsolattartást" - mondta el tapasztalatait Megyeri Attila, a Geomant Kft. üzletágvezetője.
Az ELTE Informatikai karán szintén bevezették az Office Communications Server 2007-et és integrálták a telefonos rendszerekkel. Korábban hátráltatta a tanárok és diákjaik között a kapcsolattartást, az együttműködés hatékonyságát, hogy a tanulóknak nem volt megfelelő eszközük arra, hogy az oktatóiknak kérdéseket tegyenek fel, anyagokat kérjenek el tőlük elektronikus formában, mindezt mégis olyan formában, hogy a hozzáféréseket és a kommunikációt szabályozni lehessen.
A rendszer bevezetése után a diákok a megfelelő jogosultság birtokában azonnali üzenetküldést kezdeményezhetnek, illetve fel is hívhatják társaikat és oktatóikat, bizonyos korlátozásokkal pedig dokumentumokat küldhetnek egymásnak. A külföldi ösztöndíjakon részt vevő tanulók ugyanúgy kommunikálhatnak társaikkal, mint eddig, az oktatók pedig tetszőleges telefonszámra irányíthatják át a Communicator-ba beérkező hívásaikat.