Az on-line áruházak helyzete a hazai internet gazdaságban

Az on-line áruházak „e-felkészültsége” tovább javult, amelynek kiváltója a verseny erősödése volt, míg eredménye az újabb technológiák, megoldások alkalmazása lett. Az áruházakat üzemeltetők a jövőben újabb offline háttérrel rendelkező kereskedelmi cégek online megjelenésére számítanak – állítja a Westel, a SUn és a GKI egyik legújabb közös felmérése.

Az on-line áruházak várakozásai alapján 2003-ban – a jelenlegi 6%-ról - 10%-ra emelkedik az online vásárlók aránya az internet-használók körében. Ez a ráta rövidtávon (1-3 éves távlatban) a 16%-ot, míg középtávon (3-5 éven belül) a 27%-ot is elérheti a válaszadók szerint. A legoptimistábbak a leglátogatottabb e-boltok, amelyek azt remélik, hogy 3-5 éven belül minden harmadik internetező fog on-line (is) vásárolni. Ezzel párhuzamosan az online áruházak saját árbevételük növekedésére számítanak.

A fizetési megoldások terén továbbra is a postai utánvétel útján történő fizetési forma a legnépszerűbb, ám az áruházak többsége 1-3 éves időtávon belül a hitelkártyás fizetés és a mobil-egyenleg terhére történő fizetés arányának jelentős mértékű növekedésében is bízik. Rövid- és középtávon azon fizetési módozatok jelentős mértékű aránynövekedése várható, amelyekkel szemben ma még óvatosak a felhasználók, illetve nem tartják kellőképpen biztonságosnak. A mobil-egyenleg terhére történő fizetés esetén az online áruházak úgy gondolják, hogy jelenleg túl drága lenne a szolgáltatás, illetve a nagy értékű tranzakciók lebonyolítására nem lenne alkalmas.

Bár az áruházaknak fenntartásaik vannak a mobil-egyenleg terhére történő fizetéssel kapcsolatban a biztonsági és technológiai kérdések vonatkozásában, mégis 56%-uk szerint a vevők használnák ezt a lehetőséget, ha lenne rá módjuk.



A fizetési lehetőségek arányának változása rövidtávon
(1-3 év, a válaszadók arányában)




Forrás: GKI Gazdaságkutató Rt. – Westel Mobil Távközlési Rt. – Sun Microsystems Magyarország Kft.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo