Az on-line áruházak helyzete a hazai internet gazdaságban

Az on-line áruházak „e-felkészültsége” tovább javult, amelynek kiváltója a verseny erősödése volt, míg eredménye az újabb technológiák, megoldások alkalmazása lett. Az áruházakat üzemeltetők a jövőben újabb offline háttérrel rendelkező kereskedelmi cégek online megjelenésére számítanak – állítja a Westel, a SUn és a GKI egyik legújabb közös felmérése.

Az on-line áruházak várakozásai alapján 2003-ban – a jelenlegi 6%-ról - 10%-ra emelkedik az online vásárlók aránya az internet-használók körében. Ez a ráta rövidtávon (1-3 éves távlatban) a 16%-ot, míg középtávon (3-5 éven belül) a 27%-ot is elérheti a válaszadók szerint. A legoptimistábbak a leglátogatottabb e-boltok, amelyek azt remélik, hogy 3-5 éven belül minden harmadik internetező fog on-line (is) vásárolni. Ezzel párhuzamosan az online áruházak saját árbevételük növekedésére számítanak.

A fizetési megoldások terén továbbra is a postai utánvétel útján történő fizetési forma a legnépszerűbb, ám az áruházak többsége 1-3 éves időtávon belül a hitelkártyás fizetés és a mobil-egyenleg terhére történő fizetés arányának jelentős mértékű növekedésében is bízik. Rövid- és középtávon azon fizetési módozatok jelentős mértékű aránynövekedése várható, amelyekkel szemben ma még óvatosak a felhasználók, illetve nem tartják kellőképpen biztonságosnak. A mobil-egyenleg terhére történő fizetés esetén az online áruházak úgy gondolják, hogy jelenleg túl drága lenne a szolgáltatás, illetve a nagy értékű tranzakciók lebonyolítására nem lenne alkalmas.

Bár az áruházaknak fenntartásaik vannak a mobil-egyenleg terhére történő fizetéssel kapcsolatban a biztonsági és technológiai kérdések vonatkozásában, mégis 56%-uk szerint a vevők használnák ezt a lehetőséget, ha lenne rá módjuk.



A fizetési lehetőségek arányának változása rövidtávon
(1-3 év, a válaszadók arányában)




Forrás: GKI Gazdaságkutató Rt. – Westel Mobil Távközlési Rt. – Sun Microsystems Magyarország Kft.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo