Az on-line áruházak helyzete a hazai internet gazdaságban

Az on-line áruházak „e-felkészültsége” tovább javult, amelynek kiváltója a verseny erősödése volt, míg eredménye az újabb technológiák, megoldások alkalmazása lett. Az áruházakat üzemeltetők a jövőben újabb offline háttérrel rendelkező kereskedelmi cégek online megjelenésére számítanak – állítja a Westel, a SUn és a GKI egyik legújabb közös felmérése.

Az on-line áruházak várakozásai alapján 2003-ban – a jelenlegi 6%-ról - 10%-ra emelkedik az online vásárlók aránya az internet-használók körében. Ez a ráta rövidtávon (1-3 éves távlatban) a 16%-ot, míg középtávon (3-5 éven belül) a 27%-ot is elérheti a válaszadók szerint. A legoptimistábbak a leglátogatottabb e-boltok, amelyek azt remélik, hogy 3-5 éven belül minden harmadik internetező fog on-line (is) vásárolni. Ezzel párhuzamosan az online áruházak saját árbevételük növekedésére számítanak.

A fizetési megoldások terén továbbra is a postai utánvétel útján történő fizetési forma a legnépszerűbb, ám az áruházak többsége 1-3 éves időtávon belül a hitelkártyás fizetés és a mobil-egyenleg terhére történő fizetés arányának jelentős mértékű növekedésében is bízik. Rövid- és középtávon azon fizetési módozatok jelentős mértékű aránynövekedése várható, amelyekkel szemben ma még óvatosak a felhasználók, illetve nem tartják kellőképpen biztonságosnak. A mobil-egyenleg terhére történő fizetés esetén az online áruházak úgy gondolják, hogy jelenleg túl drága lenne a szolgáltatás, illetve a nagy értékű tranzakciók lebonyolítására nem lenne alkalmas.

Bár az áruházaknak fenntartásaik vannak a mobil-egyenleg terhére történő fizetéssel kapcsolatban a biztonsági és technológiai kérdések vonatkozásában, mégis 56%-uk szerint a vevők használnák ezt a lehetőséget, ha lenne rá módjuk.



A fizetési lehetőségek arányának változása rövidtávon
(1-3 év, a válaszadók arányában)




Forrás: GKI Gazdaságkutató Rt. – Westel Mobil Távközlési Rt. – Sun Microsystems Magyarország Kft.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo