A Magyar Külkereskedelmi Bank ezeknek az ügyfélelvárásoknak megfelelően fokozatosan bővíti elektronikus szolgáltatásainak körét, illetve az egyes szolgáltatások tartalmát. Az elsőként bevezetett elektronikus szolgáltatások egyike a vállalati ügyfeleknek kínált, modemes kapcsolatra épülő, PC alapú banki szolgáltatás, a PcBANKár volt. Az MKB a program két változatát, a PCBankár Light-ot és a PCBankár Normált kínálja eltérő szolgáltatási kör mellett. A lakossági és vállalati ügyfelek számára egyaránt elérhető telefonos ügyfélszolgálatát az MKB egy magasabb szolgáltatástartalommal és egységesebb kiszolgálási színvonallal rendelkező TeleBANKár-rá fejlesztette, amely mind az IVR menüszerkezetet kedvelő, mind a személyesebb hangvételt előnyben részesítő ügyfelek számára kényelmes megoldást kínál.
A következő lépcsőfok - a mobiltelefon elterjedésére és aktív használatára reagálva - a MobilBANKár szolgáltatás bevezetése volt, amely segítségével a Bank ügyfelei automatikusan, akár naponta értesülhetnek számláik egyenlegéről. A MobilBANKár szolgáltatás biztosítja továbbá, hogy bankkártyás vásárlást vagy készpénzfelvételt követően az ügyfelek SMS-ben értesüljenek a kártyahasználatról, így pénzmozgásaik ellenőrizhetővé válnak, ezáltal az esetleges kártyavisszaélések kockázata jelentősen csökken.
Az Internet használatának terjedése és az Internetes áruházak, szolgáltatók számának növekedése hívta életre az elektronikus szolgáltatások következő elemét, az Internet kártyát. Az MKB Internet kártyáját az teszi biztonságossá, hogy kizárólag csak internetes vásárlásra használható és az MKB rendszere csak a VISA kártyatársaság által regisztrált internetes elfogadóhelytől érkező engedélykérést fogadja be. Az ügyfél kezében további lehetőségek vannak biztonságának növelésére: a kártyához tetszőlegesen alacsony, bármikor változtatható vásárlási limiteket rendelhet, valamint az MKB MobilBANKár szolgáltatása segítségével minden MKB Internet kártyával végrehajtott vásárlásról SMS üzenetet kérhet.
A jövőbeli terveket illetően,NetBANKár néven még ebben a félévben Internet banki szolgáltatást vezet be a Bank, első lépésben a lakossági ügyfelei számára. A szolgáltatást igénybevételével az ügyfelek kényelmesen, de egyúttal biztonságosan, otthonról, az Interneten keresztül intézhetik banki ügyeiket. A NetBANKár első lépésben bevezetésre kerülő szolgáltatásai között szerepelnek a leggyakrabban használt banki műveletek (pl. számla- és bankkártya információk, eseti és állandó forint átutalások, betétlekötések), valamint eBroker szolgáltatásunk keretében ügyfeleink hasznos értékpapír információkat kaphatnak és alapvető értékpapír műveleteket végezhetnek. Az MKB elektronikus szolgáltatáscsomagok bevezetését tervezi, az egyszerű, csupán lekérdezéseket biztosító csomagtól a minden művelet igénybe vételét korlátlanul biztosítóig.
Az MKB új elektronikus szolgáltatásai
A banki ügyfelek igényei a fiókok tradicionális szerepének megtartása mellett egyre inkább az alternatív csatornák fejlesztésének irányába mutatnak. Napjainkban az időtényező a lakossági és a vállalati ügyfelek számára olyan kiemelt értéket képvisel és ez a bankolási szokásokra is hatással van: a csökkenő szabadidő, a túlterhelt munkaidő a minél gyorsabb banki ügyintézést felértékelte.
Véleményvezér
Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül
Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat
Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát
Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat
A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.