Az Internet használók szokásai

Az Internetet legalább hetenként egy-két alkalommal használó 2500 embert személyesen fognak kikérdezni a Netsurvey Internetkutató Intézet munkatársai a következő hetekben, hogy feltárják szokásaikat - mondta Bokker Sándor a Netsurvey ügyvezető igazgatója.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 69 kérdés között szerepel a világháló használatának fő oka, ideje, a hozzáférés helye, gyakorisága, az egyes web oldalak látogatottsága, a kezdőoldal vagy az egyes kereső programok ismertsége.
Az iBasic 2002 nevű kutatás a tavalyi és tavalyelőtti projektek folytatásaként lehetővé teszi a változások, a fejlődés pontos trendjének feltárását is.
A részletes eredmények alapján az Internet piac résztvevői számára fontos, hogy célcsoportjaik pontos ismeretében testre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak, és kommunikációjuk hatékonyságát is optimalizálhatják.
A legutóbbi, 2001-es vizsgálat egyik érdekes eredménye, hogy e-mailezésre, tanulásra nők és férfiak körülbelül egyforma arányban használják a web-et. Böngészésnél, letöltésnél, termékinformációnál a férfiak jelentős többséget alkotnak.
Szintén tavaly tárta fel az iBasic, hogy az Internet legintenzívebb használói otthonukban férnek hozzá a világhálóhoz. Azért ez a legintenzívebb réteg, mert tagjainak háromnegyede hetenként átlagosan legalább három órát tölt a neten. Átlagosan ugyanis az internetezők közül csupán 58 százalékára jellemző a heti minimum három óra.
Az otthon sokat internetezőket éri el leggyakrabban a legtöbb reklám, és ők a legnyitottabbak mind az internetes szolgáltatások, mind az elektronikus kereskedelem igénybe vételére. Ez feltehetően annak is következménye, hogy az amúgyis tehetősebb internetezők között az otthoni hozzáféréssel rendelkezők vagyoni helyzete különösen előnyös az átlaghoz képest.
Az iBasic feltárta, hogy az internetezők 90 százaléka hallott már a mobil telefonnal lehetséges internetezésről, ismert rövidítéssel WAP-ról, de még csak 24 százaléka használta. A kutatás keretében megkérdezettek 13 százalékának tulajdonában van WAP-os készülék, és további 12 százalék tervez ilyet beszerezni.

A kutatás során az Internethez hozzáférő, de nem használó 500 fő személyes megkérdezése során ennek a rétegnek a beállítódására is fény derül.
Megvizsgálják az iBasic keretében az 5-50 alkalmazottat foglalkoztató
38 000 kis- és közép-vállalkozások informatikai helyzetét is. A tavalyi eredmény jónak mondható, mivel 90 százalékuk rendelkezett számítógéppel. Egyharmaduknál működött egyetlen készülék, további jó egyharmaduknál 2-4, míg egyharmadnál valamivel kevesebbnél öt vagy több.

Az iBasic harmadik kutatási célcsoportjában feltárták, hogy a 20 000 lakosúnál nagyobb városok közigazgatási intézményeiben az informatika gyorsan fejlődött az utóbbi években. Ennek következtében az intézmények dolgozóinak munkájához szükséges számítógépek és rendszerek általában rendelkezésre állnak. Jelenleg a belső információáramlás és a nyilvántartás működik a leghatékonyabban.





Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo