Az internet még a fehérgallérosok sportja

A mondat az Axelero mai, az Internet világnapja alkalmával tartott sajtótájékoztatóján hangzott el. A tájékoztatón Simó György általános vezérigazgató-helyettes és Drajkó László vezérigazgató beszámoltak az Internet szolgáltató első évének eredményeiről.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az Internet iparágat – miközben a felhasználók száma dinamikusan emelkedik – a viták és nyitott kérdések jellemzik. Egy biztos valami jó dologról beszélünk, csak meg kell találni hozzá hogy ki, mit és hogyan tegyen – hangsúlyozta Simó György. Magyarországon 17, míg nyugat-európai országokban átlagosan 30 százalék feletti az Internet penetráció. A hazai arány 1,2 millió netezőt jelent, amiből 600 ezerre tehető az otthoni felhasználók száma. az internetezők legnagyobb része, 36,7%-a az iskolában, 26,7% a munkahelyén, 23,3% otthon, 8,3% ismerősnél, 5% pedig egyéb módon éri el a világhálót. A felhasználók számának növekedése magával hozta az internetcélú telefonhívások arányának emelkedését is. Az Axelero előfizetői által generált telefonforgalom nagysága az egy évvel ezelőttihez képest 19,2%-kal emelkedett, ami a vállalat becslése szerint arra enged következtetni, hogy az összes helyi telefonhívás viszonylatában az internetcélú hívások aránya már eléri a 35-40 százalékot, az internetes telefonpercek pedig a 25-28 százalékot tesznek ki.

Cél a 30 százalékos penetráció
Simó szerint a penetráció fejlődésének kulcsa nem elsősorban a telefontarifa, hanem a PC-k árának csökkentése lenne. És az axelero vezérigazgatója úgy véli, hogy a magyar háztartások számítógépes ellátottsága nincs kellőképpen hangsúlyozva. A másik mérföldkő ahhoz, hogy a harminszázalékos penetráció nálunk se csak álom legyen, az internet felhasználók körének és a felhasználási területnek a kiszélesítése lenne. Amint a mostani szituációval ellentétben ez az eszközt nem csak e-mailezésre, és - ebben Magyarország elüt a nyugat-európai országoktól - hírolvasásra használnák elsősorban a fehérgallérosok, hanem egy jóval szélesebb réteg számára szórakozási formává válna, másris jelentősen bővülne a penetráció - állítja Simó.

A megoldás a DSL
A hazai piacon tart az ISP-k koncentrációja, miközben – úgy tűnik -, hogy az ingyenes szolgáltatók nem bizonyultak sikeresnek – véli Simó. A legnagyobb ütemben a szélessávú Internet szolgáltatás terjed (a negyedév végén az axelero 2700 ilyen ügyfelet számlált), és a sokat internetezők számára biztosan ez a jövő. Már ha olyan környéken lakik, ahol ez technológiailag elérhető. Drajkó László a hozzáférhetőség kapcsán elmondta, hogy a föld alatt nagyrészt megvan az olcsó Internet kelléke az üvegszálas és rézkábel, csak a távközlési szolgáltatókat kell meggyőzni, hogy tegyék rá a szükséges eternet szolgáltatást. A meglévő infrastruktúra háztartások millióiban tenné lehetővé a DSL technológia elérését, bár azt Drajkó is elismerte, hogy a lakhatási sűrűséget nehéz kezelni, illetve van olyan terület is ahol az elkövetkező akár öt évben sem fog kiépülni ez a technológia.

Sikeres év
Az Axelero Internet első éve ebben a piaci helyzetben is sikeres volt, mindhárom üzletága – lakossági, vállalati és média – tovább erősítette vezető piaci pozícióját. A 2001 végére vonatkozó adatok alapján az Axelero a lakossági piacon 44,3 százalékos, a vállalati piacon pedig átlagosan 42 százalékos piacrészesedéssel bírt, s ez utóbbi piacrész az idei év első negyedévének végére már 43 százalékosra emelkedett – kisvállalatok körében 47, a közepes vállalatoknál 47, míg a nagyvállalati szegmensben 37 százalékos piacrészesedést tudhat magáénak.

Az elmúlt egy év során a lakossági piac egyik legsikeresebb terméke – a szélessávú ADSL mellett – az előre fizetett hozzáférést biztosító netQuick volt. Ezek a csomagok mára már az Axelero által értékesített kapcsolt vonali internet-hozzáférések 17,8 százalékát teszik ki. Az elmúlt egy év alatt az Axelero 24 435 darab netQuick csomagot értékesített, s az ebből származó bevételek ugyanebben az időszakban nyolcszorosára nőttek. A kapcsolt vonali hozzáférések értékesítéséből származó összes bevételét a vállalat az elmúlt egy év alatt 40%-kal tudta megnövelni.

A vállalati piac legsikeresebb termékei részben a szélessávú internet-hozzáférést biztosító előfizetések – ADSL Profi, BDSL (business DSL), CDSL (Cisco DSL) –, részben az értéknövelt üzleti szolgáltatások – webEDI, egyedi megoldások – voltak.

A tartalomszolgáltatás terén is kimagasló eredményeket sikerült elérni. A fizetős tartalomszolgáltatásból és az e-kereskedelemből eredő bevétel közel negyvenszeresére bővült 2001 hasonló időszakához képest.

Az online hirdetési felületek értékesítése terén, az általános reklámpiaci recesszió ellenére egy év alatt 55%-os bevételnövekedést ért el az Axelero Internet. Az látogatottsága, 2001 hasonló időszakához képest megduplázódott, az átlagos napi látogatásszám (ADS) meghaladta a félmilliót (508 045), ami az előző negyedéves eredményekhez képest 15,3%-os növekedést jelent.

Az elmúlt egy éves időszak az ügyfelek elégedettsége terén is pozitív változásokat hozott. A Szonda Ipsos felmérése szerint az ügyfélelégedettségi mutató 2001 áprilisától december végéig egy négyes osztályzatú skálán összességében közel 2 tizeddel emelkedett. A mért értékek – az ár kivételével – minden esetben az "inkább elégedett" kategóriába esnek.

Az ügyfelek elégedettségét, a vállalathoz való kötődését az Axelero Internet meggyőződése szerint tovább növelheti az Axelero Klub néven most bemutatott új online szolgáltatás, amely egy személyre szabható, könnyen kezelhető előfizetői webfelület. Az Axelero Klub főbb szolgáltatásai a webmail (webes hozzáférés az előfizetői postafiókokhoz – a világ bármely pontjáról), az "online életvitelt" támogató funkciók (online határidőnapló, kedvenc saját linkek), az előfizetők véleményformálási lehetőségei (fórum, közvéleménykutatások, online kapcsolat az ügyfélszolgálattal), végül a hozzáféréssel kapcsolatos adminisztratív funkciók és a webtárhelyhez kötődő eszközök. A Klubban kapott helyet a cég ügyfeleit tájékoztatni hivatott hírfolyam is, amely nemcsak marketing-, hanem mindig friss műszaki információkkal is szolgál. Az Axelero Klub minden előfizető számára ingyenesen igénybe vehető.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo