Az interaktív TV európai terjedése várható az IDC szerint

Elterjedt fogyasztói szolgáltatássá válik a közeljövőben az interaktív TV (iTV) Nyugat-Európában a kedvezőtlen gazdasági és befektetési körülmények ellenére – jósolja az IDC. Előrejelzésük szerint 2005-re 79 millió háztartásban – a helyi műsorszolgáltatók által elért családok 51 százalékánál – lesz elérhető iTV szolgáltatás.

Már most 14 millió háztartás fogad iTV tartalmat Nyugat-Európában, amely ezzel a világ iTV szolgáltatásokkal (játékokkal, vásárlási és banki lehetőségekkel) legjobban ellátott területe. Itt az iTV kereskedelmi alkalmazása már 1995-ben megkezdődött, és 2000. végére a háztartások 7,2 százaléka vett igénybe ilyen szolgáltatásokat. A bevezető szakasz után az IDC jól érzékelhető növekedést jelez előre a romló gazdasági kilátások ellenére. 2005-re a várhatóan háztartások több mint 45 százaléka fog élni iTV alkalmazásokkal.
“Abban tér el az iTV más technológiáktól, hogy széles demográfiai réteget céloz meg, és ezáltal fokozatos növekedést fog mutatni” – állítja Jason Armitage, az IDC európai fogyasztói eszközök programjának vezető elemzője.
Várhatóan több tényező támogatja majd az iTV szolgáltatások terjedését. Az interaktív alkalmazások a digitális műsorszórás alapvető komponensei lesznek. Ahhoz, hogy innovatív vezető szerepüket megtartsák, az európai szolgáltatóknak be kell vezetniük az interaktivitást. Az olyan kezdeti befektetések, mint a hálózatok kiépítése, és a lehetőség ismertté tétele a kulcsfontosságú piacokon már megtörténtek. A szolgáltatók is meggyőződhettek arról, hogy az interaktív alkalmazások további bevétel-növekedés forrásai lehetnek számukra. Költségeik is csökkennek, mert a technológiaszállítók a meglévő lehetőségek kihasználására törekednek, és olcsó megoldásokat kínálnak. A hardverárak is csökkennek.
Ezzel együtt a romló gazdasági helyzet hatása érződni fog. „A gazdasági és befektetési megfontolások hatása rövid távon az, hogy a figyelem olyan alkalmazásokra összpontosul, amelyek már bebizonyították többletbevétel-generáló képességüket. Jellemzően ilyenek a játékok és fogadási lehetőségek, amelyeket még lehet fejleszteni, hogy további marketingköltést fogadhassanak.” – mondta Armitage.
Közvetlen hatást gyakorol az iTV technológia szállítóira a csökkenő befektetési hajlandóság is. A digitálistévé-szolgáltatók két szempontot tartanak szem előtt interaktív alkalmazások fejlesztésekor: gyorsan és olcsón szeretnék piacra hozni termékeiket. A 2000. év vége óta csökkenő befektetési kedv az olcsóságot hozza előtérbe.
A sajátos platformok újraprogramozási követelménye gátolja az iTV-fejlesztéseket. Válaszként a nyílt szabványok használatával a technológia-szolgáltatók lerövidíthetik a piacbevezetési időt. Az „írd meg egyszer, alkalmazd többször” reklámjelszó vonzereje kedveltté teszi a HTML, Java és XML nyelveket, vagy az olyan szoftvereket, amelyek konvertálják az eredetileg webre készült tartalmat.
2001-ben várhatók az MHP (multimedia home platform) és a DVB (digital video broadcasting digitális videóműsor-szórás) kezdeményezésekre alapozó kísérletek, amelyek szabványos otthoni, interaktív alkalmazásokra irányulnak. Ennek ellenére az IDC szerint 2002. előtt nem jelennek meg kereskedelmi MHP-alapú termékek, és 2003. előtt nem lesz tapasztalható regionális aktivitás sem. A fejlesztést visszatartja a szolgáltatók érdektelensége, a magas memóriaigény és az elosztott, közösség által felügyelt termékfejlesztés (ami a nyílt forrású fejlesztésekre jellemző – a szerk.)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo