Az interaktív TV európai terjedése várható az IDC szerint

Elterjedt fogyasztói szolgáltatássá válik a közeljövőben az interaktív TV (iTV) Nyugat-Európában a kedvezőtlen gazdasági és befektetési körülmények ellenére – jósolja az IDC. Előrejelzésük szerint 2005-re 79 millió háztartásban – a helyi műsorszolgáltatók által elért családok 51 százalékánál – lesz elérhető iTV szolgáltatás.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Már most 14 millió háztartás fogad iTV tartalmat Nyugat-Európában, amely ezzel a világ iTV szolgáltatásokkal (játékokkal, vásárlási és banki lehetőségekkel) legjobban ellátott területe. Itt az iTV kereskedelmi alkalmazása már 1995-ben megkezdődött, és 2000. végére a háztartások 7,2 százaléka vett igénybe ilyen szolgáltatásokat. A bevezető szakasz után az IDC jól érzékelhető növekedést jelez előre a romló gazdasági kilátások ellenére. 2005-re a várhatóan háztartások több mint 45 százaléka fog élni iTV alkalmazásokkal.
“Abban tér el az iTV más technológiáktól, hogy széles demográfiai réteget céloz meg, és ezáltal fokozatos növekedést fog mutatni” – állítja Jason Armitage, az IDC európai fogyasztói eszközök programjának vezető elemzője.
Várhatóan több tényező támogatja majd az iTV szolgáltatások terjedését. Az interaktív alkalmazások a digitális műsorszórás alapvető komponensei lesznek. Ahhoz, hogy innovatív vezető szerepüket megtartsák, az európai szolgáltatóknak be kell vezetniük az interaktivitást. Az olyan kezdeti befektetések, mint a hálózatok kiépítése, és a lehetőség ismertté tétele a kulcsfontosságú piacokon már megtörténtek. A szolgáltatók is meggyőződhettek arról, hogy az interaktív alkalmazások további bevétel-növekedés forrásai lehetnek számukra. Költségeik is csökkennek, mert a technológiaszállítók a meglévő lehetőségek kihasználására törekednek, és olcsó megoldásokat kínálnak. A hardverárak is csökkennek.
Ezzel együtt a romló gazdasági helyzet hatása érződni fog. „A gazdasági és befektetési megfontolások hatása rövid távon az, hogy a figyelem olyan alkalmazásokra összpontosul, amelyek már bebizonyították többletbevétel-generáló képességüket. Jellemzően ilyenek a játékok és fogadási lehetőségek, amelyeket még lehet fejleszteni, hogy további marketingköltést fogadhassanak.” – mondta Armitage.
Közvetlen hatást gyakorol az iTV technológia szállítóira a csökkenő befektetési hajlandóság is. A digitálistévé-szolgáltatók két szempontot tartanak szem előtt interaktív alkalmazások fejlesztésekor: gyorsan és olcsón szeretnék piacra hozni termékeiket. A 2000. év vége óta csökkenő befektetési kedv az olcsóságot hozza előtérbe.
A sajátos platformok újraprogramozási követelménye gátolja az iTV-fejlesztéseket. Válaszként a nyílt szabványok használatával a technológia-szolgáltatók lerövidíthetik a piacbevezetési időt. Az „írd meg egyszer, alkalmazd többször” reklámjelszó vonzereje kedveltté teszi a HTML, Java és XML nyelveket, vagy az olyan szoftvereket, amelyek konvertálják az eredetileg webre készült tartalmat.
2001-ben várhatók az MHP (multimedia home platform) és a DVB (digital video broadcasting digitális videóműsor-szórás) kezdeményezésekre alapozó kísérletek, amelyek szabványos otthoni, interaktív alkalmazásokra irányulnak. Ennek ellenére az IDC szerint 2002. előtt nem jelennek meg kereskedelmi MHP-alapú termékek, és 2003. előtt nem lesz tapasztalható regionális aktivitás sem. A fejlesztést visszatartja a szolgáltatók érdektelensége, a magas memóriaigény és az elosztott, közösség által felügyelt termékfejlesztés (ami a nyílt forrású fejlesztésekre jellemző – a szerk.)

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo