Az online PR központok közül talán a legismertebb a PRNewsWire (www.prnewswire.com), amely a hasonló rendszerekkel együtt néhány egyszerű elv alapján működnek. A magát kommunikálni kívánó cég – vagy az őt képviselő PR ügynökség – fizet azért, hogy az online PR rendszerek üzemeltetői üzeneteiket egy kereshető adatbázisba tegyék, illetve azokat célzottan eljuttassák az érintett újságírókhoz.
A PRessCenter-ben csak az üzemeltetőkkel szerződött cégek, vagy azok képviselői helyezhetnek el hírt, díjazás ellenében. A PRessCenter adminisztrátorai a beérkező híreket folyamatosan szemlézik, és a hirdetési jellegű üzeneteket, valamint azok feladóit kizárják a rendszerből. A szolgáltatás két legnagyobb előnye a szerződött partnerek számára, hogy a PR üzeneteik közvetlenül is eljutnak a nagyközönséghez és az újságírókhoz, valamint pontos visszajelzést kaphatnak kommunikációjuk hatékonyságáról és az olvasótábor összetételéről.
A PRessCenter piackutatása során egyértelműen kiderült, hogy az újságírók jó néven vennék, ha az egyes cégekről nem csak a cég honlapján, vagy a megszokott internetes keresők segítségével tudnának tájékozódni, hanem rendelkezésükre állna egy olyan kereshető adatbázis, ahol a cég sajtóközleményei időrendi sorrendben, illetve más, logikus paramétereknek megfelelően éjjel-nappal visszakereshetőek lennének. A PRessCenter segítségével az újságírók nemcsak azonnal értesülhetnek az őket érintő közleményekről és hírekről, hanem azokhoz kapcsolódó képeket tölthetnek le, és visszajelzést adhatnak a cégeknek a rendszeren, vagy a megadott kontaktszemélyeken keresztül. Egy hónapon belül egy rendezvénynaptárt is létrehoznak, amelynek segítségével a cégek közvetlenül elküldhetik meghívóikat a nagyközönség vagy az újságírók számára.
Az első magyarországi online PR központ
A Creative Consulting és a Projekt Informatika Kft. májusban tesztüzemben elindította az első magyarországi online PR központot, a PRessCenter-t. Az online PR központ informatikai rendszere lehetővé teszi a cégek és a PR ügynökségek számára, hogy híreik hatékonyságáról, az olvasók összetételéről ezentúl pontos visszajelzést kapjanak, az újságírók kezébe pedig nagy értékű eszközt ad.
Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania
Hol van már Magyarország egykori olcsósága.

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban
A luxizás magyar császára nagyot villantott.

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda
A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint
Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.