Nézzük meg a legnagyobb, világszerte elismert aukciós házakat. Kiragadva néhányat, a világ két leghíresebb aukciós háza a Christie’s és a Sothebys , illetve egy példa, a Barrett-Jackson az old-timer autók köréből.
Weboldalukon elsősorban az árverésekről adnak több információt a magyar aukciós házak, esetleg az aukciós katalógusukat teszik megrendelhetővé. A nemzetközi gyakorlat – a hazai galériákra jellemző tulajdonságok mellett – egyre inkább eltolódik a közvetlen online licitálás felé. Ez azt jelenti, hogy az aktuális árverést a helyszínről web-kamerával közvetítik, és online kapcsolatban a világ bármely pontjáról licitálhatnak a felkínált műtárgyakra.
Ezt csak egy komolyabb regisztráció után teszik lehetővé, a végeredményt pedig nem feltétlenül tekintik véglegesnek, mert a vevőről még ez után is kiderülhet, hogy nem gondolta komolyan az ajánlatot. A gyakorlat egyébként azt mutatja, hogy az ily módon történő licitálás is megbízható.
Az online árverés másik módja, hogy nincs is fizikai árverés a háttérben, hanem hosszabb időn keresztül licitálhatnak az előzetesen regisztrált résztvevők, és a legtöbbet ajánlóval veszik csak fel a kapcsolatot.
Magyarországon is kivitelezhetők ezek a módszerek; a technológia, a biztonságtechnikai megoldások már adottak. A licitálásnak természetesen van egy igen komoly alkalmazástechnikai háttere is, amelynél ismét a legfontosabb tényező a biztonság.
Fontos kérdés, hogy a mai magyar piac megérett-e már erre a feladatra? Mindenképpen figyelemreméltó szempont, hogy ezzel a módszerrel az aukciós házak megcélozhatják a külföldi piacokat, tovább emelve így az aukció és a műtárgy értékét. Különböző interaktív ötletek segíthetik az aukciós házakat, amelyekkel egyebek mellett például nyomdaköltséget takaríthatnak meg, ha az aukcióhoz kapcsolódó anyagokat kóddal védve interneten jeleníthetik meg; s elég ezt a kódot eladni. Az aukciók idejét és helyét egy másik célcsoporttal ismertethetik meg az interneten keresztül. Rengeteg általános és specifikus információt adhatnak magukról: saját imázsukat növelve, még hitelesebbnek tűnve ügyfeleik előtt, akiket alapvető értékbecslő és értékmegőrző információkkal meg is tudnak nyerni maguknak.
Az internet a legegyszerűbb és legolcsóbb lehetőség a nagy összegű eladások közönséggel és a potenciális vevőkörrel való megismertetésére. Legkönnyebben itt informálhatják az írott és elektronikus sajtó képviselőit minden – az aukciós cég számára fontos – kutatásokról, tényekről. Nem utolsó szempont az árveréseket meghirdető ház profilját közzétenni, amelyben múzeumi, vagy akár virtuális múzeumi szolgáltatásokra kiemelt hangsúlyt lehet fektetni.
Még a weboldal létrehozása előtt célszerű kitalálni, hogy mi legyen rajta, mind tartalmi, mind szerkezeti szempontból. Utóbbira egy tippet találunk a WebConsultnál . A vevőket apró trükkökkel és szolgáltatásokkal szoktathatjuk az internet használatának gondolatához. A pénzmegtakarítás érdekében felvihetünk aukciós információkat, megrendelhetővé tehetjük katalógusunkat, illetve annak tartalmát is feltehetjük, interaktív módon. Az Egyesült Államokban kifejezetten erre a célra létrejött külön aukciófigyelő webhelyek is vannak, amelyek a helyszín és témakör megadására kiválogatják az adott időben tartandó aukciókat (Például az Auction Hunter ).
Ezekkel az eszközökkel és online marketingfogásokkal az aukciós házak kialakíthatják jövendőbeli, internetes licitáló – magyar és nemzetközi – ügyfélkörüket.
Aukciós házak az Interneten
Hazánkban egyre több weboldal foglalkozik online árveréssel, azonban úgy tűnik, mintha az „aukció” szó használatát illetően a köztudat nem lenne egységes. A nagy, régiségekkel és más értékekkel foglalkozó aukciós házak és galériák – többnyire jogosan – megsértődhetnek már az összehasonlítástól is, ugyanis a mostani oldalakon porszívótól a használt mopedig, bélyegektől a szoftverig mindenre licitálhatunk. Felmerülhet a kérdés, hogy ezek az online aukciós webhelyek valójában milyen funkciót töltenek be és milyen hatékonysággal működnek?
Véleményvezér

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.