Árbevétel növekedés a SAS-nál

A SAS nem vesz részt a gazdasági recesszióban, az üzleti intelligenciát szállító óriás 40%-os árbevétel növekedést tudhat magáénak – hangzott el a vállalat üzleti eredményeit bemutató tájékoztatón.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az üzleti intelligencia és adattárház megoldások terén piacvezető SAS sikeresen zárta a 2001-es évet: a 2000-es évhez képest 40%-kal növelte árbevételét. Az eredmény megerősíti azt a tényt, hogy a SAS továbbra is piacvezető olyan megoldások és technológiák szállításában, amelyek lehetővé teszik a részvényesek által kitűzött célok elérését. 2001-ben az IT iparág elemzője, az IDC, árbevétele alapján piacvezető üzleti intelligencia szállítónak ismerte el a SAS-t.

Miközben a vállalatok a recesszió hatására visszafogták IT beruházásaikat, mi azt tapasztaltuk, hogy ez eddig egyáltalán nem érintette a SAS projekteket, hiszen stratégiai szerepük van a vállalati értékteremtésben - mondta Musza István a SAS magyarországi igazgatója. Sikeres 2002-es évnek nézünk elébe, és úgy látom, hogy pénzügyi stabilitásunk, és beruházási stratégiánk lehetővé tesznek majd egy hasonló mértékű fejlődést - tette hozzá a vezető.

Az árbevétel növekedést az ügyfél-jövedelmezőség fokozását, a beszerzési kiadások racionalizálását, illetve a termelési hatékonyságot elősegítő szoftverek iránti kereslet növekedése okozta. Az elsősorban ügyfélkapcsolat-kezeléshez (CRM) kapcsolódó adatbányászatból származó bevételek növekedtek az előző évhez képest. Ez többek között annak volt köszönhető, hogy a vállalatok felismerték a hatékony elemzési módszerek alkalmazásának szükségességét, amelynek segítségével ügyfeleiket a legmegfelelőbb ajánlattal célozhatják meg. Az ügyfélkapcsolat-kezelés területén az új értékesítésből származó bevétel 30%-kal nőtt 2001-ben. 2001-ben került a piacra a SAS® Marketing Automation, mely ötvözi az Intrinsic kampánymenedzsment szoftverét a SAS piacvezető analitikájával. A szoftver komplett megoldást kínál a marketingkampányok jövedelmezőségének javítására, miközben jelentős költségmegtakarítást tesz lehetővé.

A felügyeleti szervek szigorúbb fellépésének hatására a pénzintézetek igyekeztek a törvényi keretek, a korábbiaknál fegyelmezettebb betartására, illetve az átláthatóság biztosítására. Így a pénzintézeti ügyfelek körében a SAS alapú kötelező jelentéskészítés megoldás bevezetése során kiépített adattár, lehetőséget adott más, a vállalati értékteremtés szempontjából releváns megoldások bevezetésére is.

Az új értékesítések jelentős része a pénzintézeti- és államigazgatási szektorból származott, a banki szektor a bevételek kétharmadát, míg a közszféra az egynegyedét hozta.

A SAS Magyarország árbevétel növekedése összhangban áll az Európában, Közel-Keleten és Afrikában (EMEA) tapasztalt erőteljes növekedéssel. A SAS EMEA 2001-es árbevétele elérte az 500 millió eurót, ami 18%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az eredmény tükrözi a SAS által szállított üzleti megoldások, az ügyfél- és beszállítói kapcsolat-kezelés, a pénzügyi és vállalati teljesítmény menedzsment, a kockázatkezelés és az IT teljesítmény kezelés sikerét. Nem véletlen tehát, hogy a különböző iparágakban és üzleti területeken piacvezető SAS kerül egyre inkább kiválasztásra a versenytársaival szemben. A SAS nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy kutatási és fejlesztési eredményeivel, szolgáltatásaival, valamint egyedülálló tudásbázisával rövid idő alatt bevezethető, gyors megtérülésű megoldásokat kínáljon ügyfeleinek. Ezzel egyidejűleg a SAS továbbra is a kitűnő technológiai megoldások elkötelezettje és felülmúlhatatlan az üzleti intelligencia platform teljességében. A platform az adat kinyeréstől, átalakítástól, és betöltéstől, az adatminőségen, adattárházon, adatmodelleken, és üzleti intelligencián át, egészen az átfogó elemzésekig minden területet lefed – csökkentve így a SAS beruházás kockázatát, valamint a SAS megoldások beszerzésének összköltségét.

2002-es kilátások
Sok vállalat igyekszik az üzletet fellendítő tudást előállítani, ugyanakkor az üzleti intelligencia megoldások bevezetésének és integrálásának akadályába ütköznek jelentette ki Musza István a SAS magyarországi igazgatója. „Meggyőződésem, hogy versenyelőnyünk széleskörű, átfogó megoldásainkban, illetve szakértelmünkben rejlik. Iparági elemzők az integrált üzleti intelligencia trendjéről tesznek említést a jövőbe néző vállalatok körében, és mi úgy hisszük, a SAS tökéletesen van pozícionálva ahhoz, hogy ezeknek a kihívásoknak 2002-ben is megfeleljen.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo