Árbevétel növekedés a SAS-nál

A SAS nem vesz részt a gazdasági recesszióban, az üzleti intelligenciát szállító óriás 40%-os árbevétel növekedést tudhat magáénak – hangzott el a vállalat üzleti eredményeit bemutató tájékoztatón.

Az üzleti intelligencia és adattárház megoldások terén piacvezető SAS sikeresen zárta a 2001-es évet: a 2000-es évhez képest 40%-kal növelte árbevételét. Az eredmény megerősíti azt a tényt, hogy a SAS továbbra is piacvezető olyan megoldások és technológiák szállításában, amelyek lehetővé teszik a részvényesek által kitűzött célok elérését. 2001-ben az IT iparág elemzője, az IDC, árbevétele alapján piacvezető üzleti intelligencia szállítónak ismerte el a SAS-t.

Miközben a vállalatok a recesszió hatására visszafogták IT beruházásaikat, mi azt tapasztaltuk, hogy ez eddig egyáltalán nem érintette a SAS projekteket, hiszen stratégiai szerepük van a vállalati értékteremtésben - mondta Musza István a SAS magyarországi igazgatója. Sikeres 2002-es évnek nézünk elébe, és úgy látom, hogy pénzügyi stabilitásunk, és beruházási stratégiánk lehetővé tesznek majd egy hasonló mértékű fejlődést - tette hozzá a vezető.

Az árbevétel növekedést az ügyfél-jövedelmezőség fokozását, a beszerzési kiadások racionalizálását, illetve a termelési hatékonyságot elősegítő szoftverek iránti kereslet növekedése okozta. Az elsősorban ügyfélkapcsolat-kezeléshez (CRM) kapcsolódó adatbányászatból származó bevételek növekedtek az előző évhez képest. Ez többek között annak volt köszönhető, hogy a vállalatok felismerték a hatékony elemzési módszerek alkalmazásának szükségességét, amelynek segítségével ügyfeleiket a legmegfelelőbb ajánlattal célozhatják meg. Az ügyfélkapcsolat-kezelés területén az új értékesítésből származó bevétel 30%-kal nőtt 2001-ben. 2001-ben került a piacra a SAS® Marketing Automation, mely ötvözi az Intrinsic kampánymenedzsment szoftverét a SAS piacvezető analitikájával. A szoftver komplett megoldást kínál a marketingkampányok jövedelmezőségének javítására, miközben jelentős költségmegtakarítást tesz lehetővé.

A felügyeleti szervek szigorúbb fellépésének hatására a pénzintézetek igyekeztek a törvényi keretek, a korábbiaknál fegyelmezettebb betartására, illetve az átláthatóság biztosítására. Így a pénzintézeti ügyfelek körében a SAS alapú kötelező jelentéskészítés megoldás bevezetése során kiépített adattár, lehetőséget adott más, a vállalati értékteremtés szempontjából releváns megoldások bevezetésére is.

Az új értékesítések jelentős része a pénzintézeti- és államigazgatási szektorból származott, a banki szektor a bevételek kétharmadát, míg a közszféra az egynegyedét hozta.

A SAS Magyarország árbevétel növekedése összhangban áll az Európában, Közel-Keleten és Afrikában (EMEA) tapasztalt erőteljes növekedéssel. A SAS EMEA 2001-es árbevétele elérte az 500 millió eurót, ami 18%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az eredmény tükrözi a SAS által szállított üzleti megoldások, az ügyfél- és beszállítói kapcsolat-kezelés, a pénzügyi és vállalati teljesítmény menedzsment, a kockázatkezelés és az IT teljesítmény kezelés sikerét. Nem véletlen tehát, hogy a különböző iparágakban és üzleti területeken piacvezető SAS kerül egyre inkább kiválasztásra a versenytársaival szemben. A SAS nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy kutatási és fejlesztési eredményeivel, szolgáltatásaival, valamint egyedülálló tudásbázisával rövid idő alatt bevezethető, gyors megtérülésű megoldásokat kínáljon ügyfeleinek. Ezzel egyidejűleg a SAS továbbra is a kitűnő technológiai megoldások elkötelezettje és felülmúlhatatlan az üzleti intelligencia platform teljességében. A platform az adat kinyeréstől, átalakítástól, és betöltéstől, az adatminőségen, adattárházon, adatmodelleken, és üzleti intelligencián át, egészen az átfogó elemzésekig minden területet lefed – csökkentve így a SAS beruházás kockázatát, valamint a SAS megoldások beszerzésének összköltségét.

2002-es kilátások
Sok vállalat igyekszik az üzletet fellendítő tudást előállítani, ugyanakkor az üzleti intelligencia megoldások bevezetésének és integrálásának akadályába ütköznek jelentette ki Musza István a SAS magyarországi igazgatója. „Meggyőződésem, hogy versenyelőnyünk széleskörű, átfogó megoldásainkban, illetve szakértelmünkben rejlik. Iparági elemzők az integrált üzleti intelligencia trendjéről tesznek említést a jövőbe néző vállalatok körében, és mi úgy hisszük, a SAS tökéletesen van pozícionálva ahhoz, hogy ezeknek a kihívásoknak 2002-ben is megfeleljen.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo