Az idén első alkalommal megrendezett Online Kutatás konferencián több díjat osztottak ki a kutatócégek között. A konferencia zsűrije azokat a fejlesztéseket, kutatásokat és megoldásokat díjazta, amelyek az elmúlt évben a leginkább támogatták az online piackutatás fejlődését.
A meghirdetett négy kategóriára - Az Év Kutatása, Az Év Szoftveres Megoldása, Az Év Kutatási Megoldása, Az Év Online Piackutató Vállalata - hét cégtől összesen tíz pályázat érkezett. A megrendelői és kutatói oldalról kikerült szakmai zsűri - Dr. Lengyel Emőke (Lento Kft.), Máth András (Ringier), Molnár László (Unilever), Németh-Kis Balázs (BAT), Novák Péter (kirowski), Vági Krisztina (T-com) - végül két kategóriában hirdetett győztest, emellett pedig egy különdíjat is kiosztott.
freQuest, Meroving, NRC
Az Év Szoftveres Megoldása címet a freQuest kérdőívszerkesztő, projekt- és adatmenedzsment szoftver nyerte el, mely különleges megoldásaival - például kérdések sorba rendezése "fogd és vidd" módszerrel, skálás kérdések helyett a különbségeket jobban megjelenítő csúszka alkalmazása - megkönnyíti az adatfelvétel folyamatát. Az Év Kutatási Megoldása díjat a Meroving érdemelte ki IQON online fókuszcsoportos módszerével, melynek köszönhetően online felvétellel már nem csak kvantitatív, de kvalitatív kérdések vizsgálatára is lehetőség nyílik.
A zsűri különdíját az NRC nyerte el VMRkids kutatásával, amely a gyermekek internetezési szokásait vizsgálta. A felmérés fontosságára jellemző, hogy a 14 év alatti korosztályról ez az első hasonló vizsgálat. A zsűri elnöke, Dr. Lengyel Emőke emellett kiemelte, hogy a gyermekek kutatása kihívásokkal teli feladat, hiszen egy nehezen elérhető célcsoportról van szó, ráadásul a gyerekek csak szülői felügyelet mellett válaszolhatnak a kérdésekre.
Nem osztottak díjat két kategóriában. Az Év Kutatására beérkező pályázatok ugyan nagyon színvonalasak voltak, de nem mutattak fel áttörő eredményeket, míg az év online kutatócégét a kifejezetten e területre specializálódott kevés szereplő miatt nem választották meg.