A legjobb online kutatók

Az idén első alkalommal megrendezett Online Kutatás konferencián két kategóriában hirdetett győztest a megrendelőkből és kutatókból álló szakmai zsűri. A gyerekek internetezési szokásait vizsgáló VMRkids kutatás különdíjat kapott.

Az idén első alkalommal megrendezett Online Kutatás konferencián több díjat osztottak ki a kutatócégek között. A konferencia zsűrije azokat a fejlesztéseket, kutatásokat és megoldásokat díjazta, amelyek az elmúlt évben a leginkább támogatták az online piackutatás fejlődését.

A meghirdetett négy kategóriára - Az Év Kutatása, Az Év Szoftveres Megoldása, Az Év Kutatási Megoldása, Az Év Online Piackutató Vállalata - hét cégtől összesen tíz pályázat érkezett. A megrendelői és kutatói oldalról kikerült szakmai zsűri - Dr. Lengyel Emőke (Lento Kft.), Máth András (Ringier), Molnár László (Unilever), Németh-Kis Balázs (BAT), Novák Péter (kirowski), Vági Krisztina (T-com) - végül két kategóriában hirdetett győztest, emellett pedig egy különdíjat is kiosztott.

freQuest, Meroving, NRC 

Az Év Szoftveres Megoldása címet a freQuest kérdőívszerkesztő, projekt- és adatmenedzsment szoftver nyerte el, mely különleges megoldásaival - például kérdések sorba rendezése "fogd és vidd" módszerrel, skálás kérdések helyett a különbségeket jobban megjelenítő csúszka alkalmazása - megkönnyíti az adatfelvétel folyamatát. Az Év Kutatási Megoldása díjat a Meroving érdemelte ki IQON online fókuszcsoportos módszerével, melynek köszönhetően online felvétellel már nem csak kvantitatív, de kvalitatív kérdések vizsgálatára is lehetőség nyílik.

A zsűri különdíját az NRC nyerte el VMRkids kutatásával, amely a gyermekek internetezési szokásait vizsgálta. A felmérés fontosságára jellemző, hogy a 14 év alatti korosztályról ez az első hasonló vizsgálat. A zsűri elnöke, Dr. Lengyel Emőke emellett kiemelte, hogy a gyermekek kutatása kihívásokkal teli feladat, hiszen egy nehezen elérhető célcsoportról van szó, ráadásul a gyerekek csak szülői felügyelet mellett válaszolhatnak a kérdésekre.

Nem osztottak díjat két kategóriában. Az Év Kutatására beérkező pályázatok ugyan nagyon színvonalasak voltak, de nem mutattak fel áttörő eredményeket, míg az év online kutatócégét a kifejezetten e területre specializálódott kevés szereplő miatt nem választották meg.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo