A vállalatok gazdasági döntéshozói közül minden harmadik <36%> létszükségletnek ítéli meg a vállalati informatikát, amely az üzleti vezetők meglehetősen pozitív hozzáállására enged következtetni. Emellett minden negyedik döntéshozó <26%> helyezkedik arra a véleményre, hogy a vállalati informatika az egész szervezet életét megkönnyíti, azaz összességében – az említett két kategóriát figyelembe véve – a válaszadók közel kétharmada <62%> nem csupán az adminisztráció terén vagy csak a vállalat egyes részterületeinek vonatkozásában, hanem globálisan is látja, értékeli az IT fontosságát.
A BellResearch szerint a vállalatméret csökkenésével azonban mind jobban előtérbe kerül az üzleti döntéshozók véleményében is az IT adminisztrációt megkönnyítő szerepe, ahogy azt a szakmai vezetők esetében is tapasztalhatjuk. Míg a nagyvállalati szegmensben csupán minden tizedik <11%> válaszadó jelölte meg ezt a szempontot, addig a középvállalati szegmensben minden negyedik <27%>, a kisvállalati döntéshozók közül pedig minden harmadik <36%> tekinti az informatika szerepét elsősorban pusztán adminisztratívnak.
Ön szerint milyen szerepe van az informatikának a vállalat életében leginkább?
Előre megadott kategóriák
A magyarországi közép- és nagyvállalatoknál alkalmazásban álló informatikai vezetők több mint fele <51%> szerint az informatika a vállalat adminisztrációját támogatja leginkább, bár a nagyvállalatok döntéshozóinak többsége az alaptevékenység támogatásában látja jobban a vállalati informatika szerepét <41%>. A véleménykülönbség a BellResearch elemzői szerint abból adódik, hogy a nagyvállalati szegmensben az adminisztratív folyamatok informatikai támogatottsága – a vállalatméretből fakadó kényszerűség következtében – jobban megoldott, így kisebb hangsúly helyeződik az adminisztráció automatizálására, mint a középvállalatok esetében. Az álláspontok különbözőségéhez az adott esetben az IT-rendszerek szélesebb körű felhasználásából fakadóan fejlettebb informatikai kultúra is hozzájárulhat.