Bár az összes végrehajtott keresést tekintve súlyosan le van maradva a Yahoo! és a Microsoft, keresőik együttes elterjedtsége eléri a 73 százalékot, a Google 84 százaléka mellett. Ugyanakkor a Google-on keresők 54,5 keresést hajtanak végre egy hónapban, ami kétszer annyi, mint amennyit a rivális cégeknél összesen, a comScore kutatócég jelentése szerint.
A comScore arra is fényt derített, hogy a keresőóriás felhasználói a leglojálisabbak, ugyanis felhasználói 70 százalékban keresnek a Google segítségével. Ez a Yahoo!-t és a Microsoftot nézve csupán 33 százalék. A két cég az elmúlt időszakban aláírtak egy 10 évre szóló keresési megállapodást. "Az, hogy a két cég keresőjét az emberek háromnegyede legalább egyszer használja minden hónapban, jó ugródeszkának bizonyulhat" - mondta el Eli Goodman, a comScore elemzője.
"A nehézség abban rejlik, hogy az alkalmi felhasználókból rendszeres felhasználókat faragjanak" - állt Goodman közleményében. A Google Amerikában a piac 65 százalékát birtokolja, míg a Yahoo! és a Microsoft együttesen a piac 28 százalékát ellenőrzi, írta meg a Reuters.